30 June 2011, 20:28
Ik heb sinds januari een volvo 240 estate uit 1985, B21A.
Bij het starten loopt hij op drie cilinders en na ongeveer 100 mtr loopt de moter als een zonnetje.
bij bedrijfs temperatuur rijd hij bij 80 á 85 km p/u iets haperend, houd zo nu en dan iets in, net of hij geen vonkje krijgt.
Erste gedacht, lekke koppakking, gemeten en alle cilinders op druk.
Bougie's zijn mooi bruin van kleur.
Temperatuurmeter loopt net iets boven het midden en bij snelheden rond de 120 gaat hij oplopen tot drie kwart van de meter.
File rijden heeft ie ook een hekel aan want dan loopt de temp. ook op.
Wil zaterdag de termostaat vernieuwen voor een 87 graden exemplaar en stop er nieuwe contact punten in.
de bougieskabels en verdelerkap zijn al nieuw.
In het tankje van de koelvloeistof zit een bruine drap onderin, ik vermoed een pil???
De radiator vertoond geen leksporen.
dezeweek alles nog maar ÃÃns op tijd gesteld, je weet maar nooit.
heeft er iemand een idee?
Bij het starten loopt hij op drie cilinders en na ongeveer 100 mtr loopt de moter als een zonnetje.
bij bedrijfs temperatuur rijd hij bij 80 á 85 km p/u iets haperend, houd zo nu en dan iets in, net of hij geen vonkje krijgt.
Erste gedacht, lekke koppakking, gemeten en alle cilinders op druk.
Bougie's zijn mooi bruin van kleur.
Temperatuurmeter loopt net iets boven het midden en bij snelheden rond de 120 gaat hij oplopen tot drie kwart van de meter.
File rijden heeft ie ook een hekel aan want dan loopt de temp. ook op.
Wil zaterdag de termostaat vernieuwen voor een 87 graden exemplaar en stop er nieuwe contact punten in.
de bougieskabels en verdelerkap zijn al nieuw.
In het tankje van de koelvloeistof zit een bruine drap onderin, ik vermoed een pil???
De radiator vertoond geen leksporen.
dezeweek alles nog maar ÃÃns op tijd gesteld, je weet maar nooit.
heeft er iemand een idee?
Een dag niet gereden in de volvo, is als een dag zonder sex?