10 February 2011, 13:29
Als je met de ontsteking in de weer bent geweescht, check dan ook voor de zekerheid dat het ontstekingsijdstip en dergelijke nog goed staan.
Wat betreft de benzinepomp, ik meen dat er twee elektrische pompjes aan te pas komen, eentje in de tank en eentje in de buurt van het motorblok. Check het forum, er zijn al best veel topics over benzinepompen langsgekomen. Normaal gesproken moet je pomp in de tank zeker horen zoemen als je contact maakt. Je kan het nog beter checken met een partner: tank openschroeven, een persoon houdt zijn/haar oor bij de vulopening terwijl de ander contact maakt. Dan moet er toch zeker iets te horen zijn.
Check het forum ook met als zoekwoord "injectorrubber" (al dan niet met spaties). Het schijnt dat die dingen nogal een verschil kunnen maken. Overigens, de beste test is missschien je neus. Als je auto probeert te starten, maar hij slaat niet aan, ruik je dan wel een benzinelucht, eventueel uit de uitlaat of anders onder de kap?
Wat betreft de benzinepomp, ik meen dat er twee elektrische pompjes aan te pas komen, eentje in de tank en eentje in de buurt van het motorblok. Check het forum, er zijn al best veel topics over benzinepompen langsgekomen. Normaal gesproken moet je pomp in de tank zeker horen zoemen als je contact maakt. Je kan het nog beter checken met een partner: tank openschroeven, een persoon houdt zijn/haar oor bij de vulopening terwijl de ander contact maakt. Dan moet er toch zeker iets te horen zijn.
Check het forum ook met als zoekwoord "injectorrubber" (al dan niet met spaties). Het schijnt dat die dingen nogal een verschil kunnen maken. Overigens, de beste test is missschien je neus. Als je auto probeert te starten, maar hij slaat niet aan, ruik je dan wel een benzinelucht, eventueel uit de uitlaat of anders onder de kap?

