8 February 2011, 22:44
dank voor je reactie
vanavond even gekeken naar de overboostswitch maar dat lijkt goed.
ik probeerde te starten en voila zonder problemen.
ik laat de motor een tijdje draaien met meer en minder toeren geen stotter en ineens lijkt de benzine op want hij slaat weer af.
is het nu een benzinepomp die niet meer werkt of een temperatuursensor die verkeerde info geeft?
morgen bij daglicht nog maar eens kijken naar het turboslangverhaal van jou edwin.
het begon met onregelmatig stationair lopen en daar geven ze in olyslager als oorzaak:valse lucht in het inlaatsysteem zoals jij ook aangeeft.
vanavond even gekeken naar de overboostswitch maar dat lijkt goed.
ik probeerde te starten en voila zonder problemen.
ik laat de motor een tijdje draaien met meer en minder toeren geen stotter en ineens lijkt de benzine op want hij slaat weer af.
is het nu een benzinepomp die niet meer werkt of een temperatuursensor die verkeerde info geeft?
morgen bij daglicht nog maar eens kijken naar het turboslangverhaal van jou edwin.
het begon met onregelmatig stationair lopen en daar geven ze in olyslager als oorzaak:valse lucht in het inlaatsysteem zoals jij ook aangeeft.
edwin schreef:Kijk als eerste even naar je slangen van je turbo.
Grote kans dat er ÃÃn is afgesprongen/ is gescheurd.
Dus vanaf je turbo het traject volgen tot aan je inlaatspruitstuk.
Heb je een intercooler?
Ook controleren op scheuren /lekkage.
Ik heb hetzelde verschijnsel gehad op de A5 .
ineens stotteren ,inhouden,en daarna niets meer !
Op de vluchtstrook gezien dat de slang van de turbo was geschoten.
Met m'n horlogebandje de slangklem aangedraaid en rijden weer.
Oja...K-jet is echt een begrijpelijk systeem.Ga maar 's zoeken op Google .
Na een avondje schema's kijken en uitleg is het een stuk inzichtelijker...
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969