8 February 2011, 18:14
Hallo volvoliefhebbers,
Ik heb een beetje pech met mijn juist aangeschafte 245 uit 1984 met b21et blok.
Zaterdag reed ik naar huis met veel tegenwind en ineens begon de motor te stotteren en leverde minder vermogen.
Als het gaspedaal op eenzelfde stand bleef merkte je niet zo veel maar bij indrukken ervan begon ie hevig te stotteren.
Eenmaal thuisgekomen en de auto uitgezet was het reeds donker dus niet meer gekeken maar zondag even een aantal dingen gecontroleerd.
Er is vonk maar er lijkt geen/te weinig brandstof aan te komen bij de cylinders.
Nu heb ik helemaal geen kaas gegeten van mechanische injectie want er zit Kjet op als ik me goed heb laten voorlichten (pics bij hoeveel 240 turbo's in nederland, blz17)
Het viel me wel op dat de isolatie naar een draad onder het inlaatspuitstuk naar een voeler in het blok een beetje vergaan is en tevens op de startmotor ook een draad zonder isolatie.
Het schema uit de olyslager laat een koudstartinjector zien maar ik weet niet zeker of het de voeler onder het inlaatspruitstuk is.
Kan een van jullie helpen?
Ik las ook het draadje over de overboostswitch en dat zal ik ook nog even nakijken.
Alle tips zijn welkom.
bij voorbaat dank
robin
Ik heb een beetje pech met mijn juist aangeschafte 245 uit 1984 met b21et blok.
Zaterdag reed ik naar huis met veel tegenwind en ineens begon de motor te stotteren en leverde minder vermogen.
Als het gaspedaal op eenzelfde stand bleef merkte je niet zo veel maar bij indrukken ervan begon ie hevig te stotteren.
Eenmaal thuisgekomen en de auto uitgezet was het reeds donker dus niet meer gekeken maar zondag even een aantal dingen gecontroleerd.
Er is vonk maar er lijkt geen/te weinig brandstof aan te komen bij de cylinders.
Nu heb ik helemaal geen kaas gegeten van mechanische injectie want er zit Kjet op als ik me goed heb laten voorlichten (pics bij hoeveel 240 turbo's in nederland, blz17)
Het viel me wel op dat de isolatie naar een draad onder het inlaatspuitstuk naar een voeler in het blok een beetje vergaan is en tevens op de startmotor ook een draad zonder isolatie.
Het schema uit de olyslager laat een koudstartinjector zien maar ik weet niet zeker of het de voeler onder het inlaatspruitstuk is.
Kan een van jullie helpen?
Ik las ook het draadje over de overboostswitch en dat zal ik ook nog even nakijken.
Alle tips zijn welkom.
bij voorbaat dank
robin
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969

