19 January 2006, 19:54
Beste allen (en Jan-Willem),
ben vandaag weer aam het sleutelen geweest en heb de volgende vragen:
Ik heb op de ECU connector de weerstand van de toerensensor (Engine Speed Sensor -) gemeten. Volgens Bentley moet dit gemeten tussen pin 10 en pin 20, 250 ohm zijn. Ik meet oneindig. 10 is het signaal en 20 is de massa van de ECU connector. Tussen 10 en 23 meet ik overigens 180 ohm. 10 en 23 zijn allebei signalen van de engine speed sensor. Ik vraag me af of er niet een fout staat in Bentley, want ik kan me niet voorstellen dat je de weerstand (zoals aangegeven in het boek) tussen singaal en massa meet. Weet iemand wat er in Hayes hierover staat?
Ik heb de weerstand op de bombine gemeten. de weerstand van de primaire wikkel (1 en 15) is precies zoals aangeven in het boek. De secundaire wikkel (1 en de middenpool) meet 7,5 Kohms i.pv. 6-9 Ohms volgens het boek.
Ik heb de vonk op de bougie nog niet gecontroleerd omdat ik vandaag alleen was. Morgen is mijn vrouw thuis en dan mag ze even het contact aanzetten zodat ik de bombine kan controleren. Maar zou die hogere weerstand kunnen duiden op een defecte bombine?
Even nog over de luchtmassameter: De weerstand-meting is precies goed. kan ik er dan ook vanuit gaan dat het goed is. In het boek van bentley gaan ze nl. nogal vaak vanuit dat indien zo'n test goed is, het component ook in orde is.????
Hartelijk alvast voor de antwoorden.
(baal er wel een beetje van dat ik er zolang mee bezig ben
. Aan de andere kant is dit wel een goede manier om de volvo te leren kennen 
Volvo 240 - '92 / B230F / LH2.4 Jetronics
ben vandaag weer aam het sleutelen geweest en heb de volgende vragen:
Ik heb op de ECU connector de weerstand van de toerensensor (Engine Speed Sensor -) gemeten. Volgens Bentley moet dit gemeten tussen pin 10 en pin 20, 250 ohm zijn. Ik meet oneindig. 10 is het signaal en 20 is de massa van de ECU connector. Tussen 10 en 23 meet ik overigens 180 ohm. 10 en 23 zijn allebei signalen van de engine speed sensor. Ik vraag me af of er niet een fout staat in Bentley, want ik kan me niet voorstellen dat je de weerstand (zoals aangegeven in het boek) tussen singaal en massa meet. Weet iemand wat er in Hayes hierover staat?
Ik heb de weerstand op de bombine gemeten. de weerstand van de primaire wikkel (1 en 15) is precies zoals aangeven in het boek. De secundaire wikkel (1 en de middenpool) meet 7,5 Kohms i.pv. 6-9 Ohms volgens het boek.
Ik heb de vonk op de bougie nog niet gecontroleerd omdat ik vandaag alleen was. Morgen is mijn vrouw thuis en dan mag ze even het contact aanzetten zodat ik de bombine kan controleren. Maar zou die hogere weerstand kunnen duiden op een defecte bombine?
Even nog over de luchtmassameter: De weerstand-meting is precies goed. kan ik er dan ook vanuit gaan dat het goed is. In het boek van bentley gaan ze nl. nogal vaak vanuit dat indien zo'n test goed is, het component ook in orde is.????
Hartelijk alvast voor de antwoorden.
(baal er wel een beetje van dat ik er zolang mee bezig ben


Volvo 240 - '92 / B230F / LH2.4 Jetronics
240 Polar '92 - 350K+
V50 2009
Porsche 911 3.2 '89 - 250K+
V50 2009
Porsche 911 3.2 '89 - 250K+