21 November 2010, 13:24
Marc1970 schreef:Vreemd dat ze dat niet doen. Zoek in de berichten van Kwekkel, hij heeft de bus en keerring zelf vervangen. ;D
Nog wat inspiratie: http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Tr...ft_Bushing
Eeuwig zonde en weggegooid geld om hiervoor de hele bak te vervangen. Het was niet de meest fantstische klus om te doen
omdat ik de auto op oprijbruggen had staan. Het was een heel gepruts om de versnellingsbak ophanging weer op zijn plek te krijgen. Motor en bak hangen ook scheef en uiteindelijk met een potkrikje kon ik de boel weer op zijn plek duwen.
Kosten vielen mee: keerring + lagerbus + pakking ca. 32 euro. Kruip eerst eens onder de auto en voel of er veel speling op de lagerbus zit. Als ik me het goed herriner mag dit max. 0,8 mm zijn. Zit er niet al te veel speling op dan kun je volstaan met alleen het vervangen van de keering. Dit is echt een werkje van niks.
Kijk hier eens voor een stap voor stap uitleg: http://www.volvoclubofbc.com/technical/t..._aw71.html
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden

