Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Hoi!
Ik wil graag een 6cil diesel in m’n 242 bouwen. Maar het meest ideale zou zijn als dit met behoud van m’n AW71 kan gebeuren.
Past dit op de een of andere manier op elkaar?
En zo niet, welke automaten passen er wel op?
Bedankt!
Groet,
Wesley
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
De zf 4hp 22 was de automaat voor achter de diesel, altans dat zit in mijn hoofd.
Even googelen, die 6 cilinder lijn is in ieder geval geleverd met een automaat.
Maar waarom wil je die zuipende rokende langzame diesel in je auto hebben?
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Het geluid van zo een oude knikkerbak 6 cill diesel die ook in de VW T28 en 35 is geleverd is een heerlijk geluid. Eenmaal goed op temperatuur is de Sound helemaal mooi vind ik en met een turbo is het nog een snel en sterk ding hoor vergis je niet. Zuinig nee voor een diesel niet. Fun ja. Zeker als je met een diesel van 40 jaar de millieu zone weer in mag.
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Ja precies. Daarom dus :-) maar liefst dus wel icm de AW71. Maar lijkt niet te passen helaas. De BW55 wel. Dus misschien daar maar naar op zoek dan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Beetje lpg bijmengen misschien, schoner, zuiniger of meer vermogen

Aw71 belhouse aanpassen, kan dat dan niet?
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
(9 February 2018, 13:38)wesleyscheggetman schreef: Ja precies. Daarom dus :-) maar liefst dus wel icm de AW71. Maar lijkt niet te passen helaas. De BW55 wel. Dus misschien daar maar naar op zoek dan 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
BW 55 is een 3 traps dan maak je echt veel toeren hoor bij 120. Dat gaat richting de 3500 rpm en misschien wel meer. Kijk is bij VW welke bakken passen. En anders idd kijken of je de bellhouse aan kan passen. Gebeurt wel vaker. Al gekeken naar de automaat van een V90.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
10 February 2018, 16:13
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 February 2018, 16:15 door Marc1970.)
Volgens mij is de D24tic versie veel meer werk dan gewoon de D24 omdat ie schuiner staat, er staat een ombouwtopic in de Diesel afdeling (dacht ik).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
10 February 2018, 16:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 February 2018, 16:15 door wesleyscheggetman.)
(9 February 2018, 16:13)RM schreef: (9 February 2018, 13:38)wesleyscheggetman schreef: Ja precies. Daarom dus :-) maar liefst dus wel icm de AW71. Maar lijkt niet te passen helaas. De BW55 wel. Dus misschien daar maar naar op zoek dan 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
BW 55 is een 3 traps dan maak je echt veel toeren hoor bij 120. Dat gaat richting de 3500 rpm en misschien wel meer. Kijk is bij VW welke bakken passen. En anders idd kijken of je de bellhouse aan kan passen. Gebeurt wel vaker. Al gekeken naar de automaat van een V90.
Oké bedankt. Ik ga eens even internet uitpluizen :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
(10 February 2018, 16:13)Marc1970 schreef: Volgens mij is de D24tic versie veel meer werk dan gewoon de D24 omdat ie schuiner staat, er staat een ombouwtopic in de sticky afdeling.
Oké bedankt voor de tip. Ik zal hem opzoeken. Maar zeg zelf. Tic is wel toffer dan zonder =)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
(10 February 2018, 16:28)Marc1970 schreef: Hier is ie, prachtig verhaal. http://volvolvo.nl/thread-2559.html
Had hem al gevonden inderdaad. Super bruikbaar! Bedankt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro