21 November 2010, 12:14
Gisteren via het 240-260 register bij Nordicar een winterklaarmaaksleuteldag gehad. Alles goed maar de monteur constateerde dat er olie lekte vanuit de achterkant van mijn automaatbak waar de aandrijfas uit het staartstuk komt (stomstomstom geen foto genomen :'( ).
Tectyl was al aardig weggevreten door de ATF olie en de aandrijfstang had aardig wat speling op de plek waar ie in het staartstuk steekt. Monteur zei dat ze bij Nordicar zich niet wagen aan dit soort reparaties en dat ik maar op zoek moest gaan naar een nieuwe bak of deze laten reviseren. Moest 800ml ATF-olie er bij gooien voordat ie weer op peil was. Heb verder qua rijden helemaal niets gemerkt, bak schakelde boterzacht en kan me herinneren dat ik bij gas los wel eens een zachte kloink hoorde onder me maar verder niets!
Kan ik straffeloos verder rijden als ik de bakolie op peil hou, of moet ik zsm een nieuwe bak erin gooien..? Of gaat het nou alleen om het staartstuk en is de bak verder goed?
Wat zijn de verschillen tussen AW70/AW71/AW70-L/AW71-L en past alles eronder?
En weet iemand wat de kosten voor het reviseren zijn?
Bas
En heeft iemand onder zijn bed nog een automaatbak liggen die goed is?
Tectyl was al aardig weggevreten door de ATF olie en de aandrijfstang had aardig wat speling op de plek waar ie in het staartstuk steekt. Monteur zei dat ze bij Nordicar zich niet wagen aan dit soort reparaties en dat ik maar op zoek moest gaan naar een nieuwe bak of deze laten reviseren. Moest 800ml ATF-olie er bij gooien voordat ie weer op peil was. Heb verder qua rijden helemaal niets gemerkt, bak schakelde boterzacht en kan me herinneren dat ik bij gas los wel eens een zachte kloink hoorde onder me maar verder niets!
Kan ik straffeloos verder rijden als ik de bakolie op peil hou, of moet ik zsm een nieuwe bak erin gooien..? Of gaat het nou alleen om het staartstuk en is de bak verder goed?
Wat zijn de verschillen tussen AW70/AW71/AW70-L/AW71-L en past alles eronder?
En weet iemand wat de kosten voor het reviseren zijn?
Bas
En heeft iemand onder zijn bed nog een automaatbak liggen die goed is?