22 October 2010, 17:00
Hij start niet.
Normaal hoor je bij omdraaien van het contact de brandstofpomp draaien. Dat is nu niet het geval.
Nu wil ik het brandstofrelais (bij de motorkap opener) testen.
Ik heb hiervoor green book CI injection system blz 6, maar loop vast bij het aansturen van het relais.
Ik meet 12V op 30 en 15 t.o.v. 31=gnd.
31 is de massa, 30 is de spanning naar het schakelcontact, 15 is de 12V voor het relais.
Als ik het contact omdraai, krijg ik geen spanning op 87 en/of 87b.
Het relais schakelt dus niet.
Contact 31b gaat naar de min van de bobine, dus naar het ontstekingsmodule.
Mag ik dit contact naar massa leggen terwijl het ontstekingsmodule is aangesloten om het relais te testen?
Of had het relais, ongeacht de spanning op contact 31b, tijdelijk de pomp moeten aktiveren? ???
Normaal hoor je bij omdraaien van het contact de brandstofpomp draaien. Dat is nu niet het geval.
Nu wil ik het brandstofrelais (bij de motorkap opener) testen.
Ik heb hiervoor green book CI injection system blz 6, maar loop vast bij het aansturen van het relais.
Ik meet 12V op 30 en 15 t.o.v. 31=gnd.
31 is de massa, 30 is de spanning naar het schakelcontact, 15 is de 12V voor het relais.
Als ik het contact omdraai, krijg ik geen spanning op 87 en/of 87b.
Het relais schakelt dus niet.
Contact 31b gaat naar de min van de bobine, dus naar het ontstekingsmodule.
Mag ik dit contact naar massa leggen terwijl het ontstekingsmodule is aangesloten om het relais te testen?
Of had het relais, ongeacht de spanning op contact 31b, tijdelijk de pomp moeten aktiveren? ???