11 August 2010, 21:59
Martin245 schreef:Ik moet zo even de deur uit, zal ik meteen onder m'n kap kijken voor de losse draadjes.Bedankt! net terug van het ÃÃn en ander uitzoeken.
De BDP-sensor zit op een beugeltje geschroefd boven het vliegwiel. Niet aan trekken dus......Nog niet naar gekeken, maar misschien is'tie bereikbaar langs het vuurschot.
De schakelaar signaleert de stationairstand van de gasklep. Bij stilstaande motor kun je (goed afgesteld) het ding horen schakelen. Schakelmoment ligt net na de rustpositie van de gasklep. M.a.w. hij zou moeten schakelen zodra je de gasklep iets beweegt.
De sensor naast je oliefilter is (volgens mij) de oliedruksensor.
[Aanvulling]
Heb je de Solex niet zelf verwijderd? De twee draadjes van foto 2 zitten op twee elektrisch bedienbare klepjes op de Solex. En nu even uit m'n hoofd (dus geen schema en/of boek bij de hand): Die sluiten de benzinetoevoer af als je: 1- het contact uitzet (gaat nadieselen tegen) 2- tijdens het rijden het gas loslaat (wat weer wordt gezien door de gaskleppositieschakelaar (lekker woord.....) wat dus benzine spaart)
De losse rode/zalmroze draad is bij mij ook los. Het nut van deze draad is mij ook (nog) niet duidelijk. Ik zal (niet nu) de boeken eens doorbladeren waar dat ding voor is.
De kast tegen je binnenscherm is alleen maar je ontsteking, dus geen motormanagement. (Dit om je enigszins gerust te stellen)Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om de ontsteking uit te lezen.
En de BDP-sensor: Als je aan de bijrijderskant tussen het blok en het vuurschot door kijkt, zie je hem zitten. Boven op het koppelingshuis zit hij vast met 1 boutje, wat volgens mij goed te bereiken is met een rateltje of een pijpsleuteltje.
De BDP sensor bout gevonden, wel moeilijk bij te komen

En heb de draden van de carburateur hebben verschillende voltages van 12,7 tm 14,2volt ???
Maar dat geeft het probleem dus niet, heb dus geen computer

De ontsteking regel eenheid een andere aan gehangen en motor loopt hetzelfde.
Compressie gemeten en allemaal op 12 bar.
vacuum is zo sterk dat als je een vinger op de tulle aansluiting van de rembekrachtiger doet een bloeduitstorting kunt krijgen.
De bougie's zij allemaal super mooi grijs/koffie bruin gekleurt.
Heb net een nieuwe BDP sensor besteld, is bijna voor 90% zeker dat hij het probleem geeft.
Kan het zo zijn dat hij af en toe een andere waarde doorgeeft? en zo verlaat of vervroegd?
De wagen stinkt ook een beetje naar onverbrande benzine en heeft nog zolang wij hem hebben nog nooit echt zuiver gelopen.
Eind volgende week gaat er een nieuwe sensor in, ik hou jullie op de hoogte, en Martin bedankt voor de info en het kijken.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard