Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Probleem na update b230k
#21
Heb dus de voorganger of het tussenmodel modeljaar jaar 1987.
En is dus veel eenvoudiger, vandaar mijn vragen!
Kom er zelf niet meer uit ook al is het z'n simpel systeem, iemand een suggestie??????

240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#22
Is niet helemaal een 200, maar de diverse electronische ontstekingen (en die heb jij volgens mij ook) staan in deze PDF afgebeeld. En nu gok ik die op pagina 18. Welles of nietes?
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#23
Nee dat is hem niet!
Heb een bobine lijkend op een trafo met daaronder aan vast een regeleenheid.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#24
'k Zal morgen eens een fotootje maken van de mijne. (ik twijfel eerlijk gezegd nu ook) Uit je omschrijving maak ik op dat we helemaal niet zoveel verschil hebben.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#25
Ja, hoor, toch iets anders:

[Afbeelding: P7310001.jpg]
Deze?
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#26
Bingo!
Wat een bende hà die vacuum slangen!
En achter je olie potje van de stuurbekrachtiging zit ook een ding, wist zelf niet wat het was maar kwam er achter dat het de vacuum vervroeging voor de ontsteking regeld, haal het stekertje er maar vanaf en je motor gaat gelijk hoger lopen.
Heb die regelunit dus vervangen voor een andere en hij blijft hetzelfde lopen.
Zal vandaag of morgen ook een foto maken met de nieuwe weber er op.
Morgen ook nog even de tank afvullen met 98 benzine en de distributie een keer nastellen, en wie weet helpt het.
Antwoordt komt spoedig.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#27
[img width=800 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/P1000973.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/P1000974.jpg[/img]
Zo dan toch nog een paar foto's.
En heb inderdaad ook een klopsensor gevonden die niet helemaal in orde was, half afgescheurd.
Heb zonder gereden en heeft dan echt helemaal geen vermogen meer, leek wel een 2cv Tongue
Bij VOMD een andere klopsensor gescoord en ook gelijk een nieuwe originele Bosch verdeelkap met rotor geplaatst en je gelooft het of niet maar die Bosch kap scheelt echt, loopt veel mooier, zat een bijna nieuwe Beru kap op was dus niet versleten.
De ontsteking met de lamp vroeger en later geprobeert maar zoals hij stond 10graden verlaat loopt hij het best.
Af en toe een pingel maar niet echt storend, komt door de K nokkenas, grotere klepoverlap.
Heb ook de vacuüm vervroegings unit losgekoppeld, loopt veel mooier zonder, al snap ik niet waarom ???
Weet iemand of er verschillen in klopsensoren zijn, het nummer wat er op stond was niet meer en heb er nu ÃÃn op zitten van een B230 injectieblok.
Op super+ loopt hij vrijwel hetzelfde als op euro 95.
Goed tip de klopsensor.
Wist alleen niet dat een carburateur blok die dingen ook kon hebben.
Zijn er nog meer sensoren op carburateur blokken?

240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#28
Goed te horen dat het is opgelost.
Voor de ontsteking zijn de 2 eerder vermelde sensoren (Klop- en BDP-sensor) en de vervroeger (die je hebt afgekoppeld) de enige op de B230K. Uiteraard moeten die ergens op worden aangesloten: Voor de rechter deur binnen tegen het voorscherm zit je regelunit van je ontsteking. Samen met de sensoren wordt daarmee het ontstekingstijdstip bepaald. De rest (temp., oliedruk) is, voor zover ik weet, niet op die unit aangesloten.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#29
Okà bedankt voor de uitleg.
Blijft pingelen en wil voor de K as vervangen wordt door de T as even een paar dingen uitsluiten
Heb net even tijd gevonden om te kijken maar hoe haal je de BDP sensor er uit, er uit trekken?
De stekkertjes zijn in ieder geval goed schoon.

[Afbeelding: Foto0416.jpg]

Waar zit dit losse draadje op aangesloten, zalmkleurig en harde ronde stekker? kan niet bedenken waar hij op moet.

[Afbeelding: Foto0417.jpg]

Deze zaten op de oude caburateur, de rood blouwe komt bij een relais vandaan en de ander wit grijze? waarschijnlijk bij de regelcomputer.
Kan dat een storing geven?

[Afbeelding: Foto0418.jpg]

Waarstaat deze schakelaar op aangesloten? of wat bedient hij?

[Afbeelding: Foto0419.jpg]

Kan deze sensor een storing veroorzaken?

[Afbeelding: Foto0412.jpg]

Is deze unit uit te lezen met een pc?
Zou hij de storing kunnen veroorzaken?
Ik dacht dat ik een computerloze wagen had Tongue, heb altijd ruzie met die dingen als ze in een wagen zitten pufff
Alvast bedankt!
En alvast vriendelijk bedankt
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#30
Ik moet zo even de deur uit, zal ik meteen onder m'n kap kijken voor de losse draadjes.

De BDP-sensor zit op een beugeltje geschroefd boven het vliegwiel. Niet aan trekken dus......Nog niet naar gekeken, maar misschien is'tie bereikbaar langs het vuurschot.
De schakelaar signaleert de stationairstand van de gasklep. Bij stilstaande motor kun je (goed afgesteld) het ding horen schakelen. Schakelmoment ligt net na de rustpositie van de gasklep. M.a.w. hij zou moeten schakelen zodra je de gasklep iets beweegt.
De sensor naast je oliefilter is (volgens mij) de oliedruksensor.

[Aanvulling]
Heb je de Solex niet zelf verwijderd? De twee draadjes van foto 2 zitten op twee elektrisch bedienbare klepjes op de Solex. En nu even uit m'n hoofd (dus geen schema en/of boek bij de hand): Die sluiten de benzinetoevoer af als je: 1- het contact uitzet (gaat nadieselen tegen) 2- tijdens het rijden het gas loslaat (wat weer wordt gezien door de gaskleppositieschakelaar (lekker woord.....) wat dus benzine spaart)
De losse rode/zalmroze draad is bij mij ook los. Het nut van deze draad is mij ook (nog) niet duidelijk. Ik zal (niet nu) de boeken eens doorbladeren waar dat ding voor is.

De kast tegen je binnenscherm is alleen maar je ontsteking, dus geen motormanagement. (Dit om je enigszins gerust te stellen Wink )Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om de ontsteking uit te lezen.

En de BDP-sensor: Als je aan de bijrijderskant tussen het blok en het vuurschot door kijkt, zie je hem zitten. Boven op het koppelingshuis zit hij vast met 1 boutje, wat volgens mij goed te bereiken is met een rateltje of een pijpsleuteltje.
`88 245, B230K, M47
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 729 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 438 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 990 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.809 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Volvo 240 b230k uit 1986 wil geen vonk krijgen Efge70 8 8.337 3 December 2020, 23:06
Laatste bericht: Frank&Frida
  B200 k jettronic start probleem Ruben240 4 3.110 7 October 2020, 20:46
Laatste bericht: Werkhovense
  Weer zo’n stotter probleem Loenatik 9 5.728 16 February 2019, 18:40
Laatste bericht: Loenatik
  240 1976 B21 probleem met injectie Kogelman 6 5.013 28 December 2018, 12:27
Laatste bericht: ChielWel
  Probleem met CO-gehalte / lambdasonde brandt Kuypie 7 8.600 23 July 2018, 14:05
Laatste bericht: Kuypie
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 8.431 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)