Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Probleem na update b230k
#11
Hij rijd erg goed ;D
Maar heeft er nu echt niemand een oplossing voor mijn na diesel (detoneer) probleem?
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#12
Ongetwijfeld omdat de Weber geen anti-nadiesel klepje heeft. Meest een busje met twee stekkers erop in de stationairboring, wat de brandstoftoevoer afsluit zodra je de sleutel op 0 draait.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#13
Marc1970 schreef:Ongetwijfeld omdat de Weber geen anti-nadiesel klepje heeft. Meest een busje met twee stekkers erop in de stationairboring, wat de brandstoftoevoer afsluit zodra je de sleutel op 0 draait.
Bedankt voor reactie,
Maar dat was mij al bekend.
Vind het raar dat er van Weber verder geen oplossingen zij.
Je schaamt je rot als er iemand naast je staat, die lol gun ik ze niet.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#14
hmmm misschien eens proberen met 98 (heb dat ook dat ie detoneert (b200k) op 95 maar heb natuurlijk geen weber :lol: )
anders kan ik je niet helpen vrees ik Tongue
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Antwoord
#15
Ik ken deze specifieke carburateur niet, maar kan deze niet beter afgesteld worden? Of moet de carburateur misschien gereviseerd worden? Hoe ben je eraan gekomen, weet je zeker dat ie goed is?

En ik mag aannemen dat de kleppen gesteld zijn ná het vervangen van de nokkenas?
Antwoord
#16
Alles al gedaan, cab ga ik weer vervangen voor de solex en in de toekomst mijn blok aanpassen voor een injectie.
Maar eerst mijn andere project maar eens verder afmaken.
En 98 heb ik ook al geprobeerd cab gevlakt enz enz.
Ikzelf denk dat het komt door de combinatie Weber met de K nokkenas, grotere klepoverlap en als je dan geen antie nadiesel klepje in je cab hebt ben je de l.l Tongue Sad
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#17
Zuurstar schreef:..... en in de toekomst mijn blok aanpassen voor een injectie........

Moeten we eens over praten (als je wilt) Ik ben van de zomer hetzelfde van plan. Materialen grotendeels bij elkaar, op wat details na. Ben ik je voor, kun je bij mij spieken Big Grin. Ik woon net aan de andere kant van de brug, is bijna aan te lopen.....
Oh, ja: dezelfde spec's: B230K met Solex Cisac. Niet dat ik problemen heb met de carb, ik heb (had) andere motivaties en misschien teveel vrije tijd... ;D
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#18
Martin245 schreef:
Zuurstar schreef:..... en in de toekomst mijn blok aanpassen voor een injectie........

Moeten we eens over praten (als je wilt) Ik ben van de zomer hetzelfde van plan. Materialen grotendeels bij elkaar, op wat details na. Ben ik je voor, kun je bij mij spieken Big Grin. Ik woon net aan de andere kant van de brug, is bijna aan te lopen.....
Oh, ja: dezelfde spec's: B230K met Solex Cisac. Niet dat ik problemen heb met de carb, ik heb (had) andere motivaties en misschien teveel vrije tijd... ;D
Als het meezit ga ik binnenkort een automaatbak voor mijn 264 project met blok uit een 700 serie halen.
Een 89' er dus de juiste injectie compleet met computer.
Alleen nog de juiste kabelboom voor een 230e 200 serie scoren
Maar als je het ÃÃn en ander wilt zien kan dat natuurlijk altijd, kan natuurlijk wel even duren, eerst mijn turbo project, die gaat voor ;D
En tijd pufff heb ik momenteel niet erg veel. Sad
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#19
Even een kleine update:
Heb de Solex carburateur nog een keer geprobeerd en liep voor geen meter.
Heb dus maar flink in de buidel getast en bij BCCP een nieuwe Weber gekocht de vervanger voor de Pierburg zonde puls air slang aansluitingen, kon hem ook met bestellen, maar ik gebruik het systeem dus niet meer.
Loopt best redelijk in combinatie met een nieuw K&N luchtfilter(bovenop).
Maar nadieselen is over maar hij pingelt nog steeds.
Als je in zijn 2 of 3 rustig rijd slaat hij wel eens over, wordt ik behoorlijk zenuwachtig van >Sad
Alle bougie kabels, bougies, bobinekabel, vernieuwd, verdelerkap rotor zijn vrij recent en zien er nog goed uit en het heeft niet geholpen.
Ook de elektronische vacuüm vervroeger omgewisseld met een ander exemplaar.
De bobine ook gewisseld en gaf ook geen verbetering.
Het betreft dus een 240 uit modeljaar 1987 met een B 230k met een heron kop en K nokkenas.
Zou het kunnen zijn dat de 2e vacuum vervroeger ook defect kan zijn?. hoe kan je hem testen?
En de boubine wordt niet warm maar heeft dus dat rare model met aan de onderkant elektronica en 3 aansluitingen waarvan er twee benut worden.
Wie heeft de oplossing of weet hoe ik hem kan testen?
Of zijn er nog andere dingen die de oorzaak kunnen zijn?
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#20
B230K is er in een paar uitvoeringen. De mijne heeft een simpel motor management systeem en elektronische ontsteking. Heeft de jouwe hetzelfde, dan zou de BDP-sensor boven je vliegwiel of de klopsensor links middenop je cilinderkop een probleem kunnen geven. ik heb nu even niet de linkjes bij de hand waar de foutcontrole van deze sensoren beschreven wordt. Is, dacht ik, ook terug te vonden op kjet.org.....
`88 245, B230K, M47
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 729 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 438 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 990 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.809 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Volvo 240 b230k uit 1986 wil geen vonk krijgen Efge70 8 8.337 3 December 2020, 23:06
Laatste bericht: Frank&Frida
  B200 k jettronic start probleem Ruben240 4 3.110 7 October 2020, 20:46
Laatste bericht: Werkhovense
  Weer zo’n stotter probleem Loenatik 9 5.728 16 February 2019, 18:40
Laatste bericht: Loenatik
  240 1976 B21 probleem met injectie Kogelman 6 5.013 28 December 2018, 12:27
Laatste bericht: ChielWel
  Probleem met CO-gehalte / lambdasonde brandt Kuypie 7 8.600 23 July 2018, 14:05
Laatste bericht: Kuypie
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 8.431 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)