11 May 2010, 19:39
Mijn 240 met b230k detoneert na en schud zo bij stationair.
Kop is gereviseerd, nieuwe kleppen, seals enz.
Kleppen zijn gesteld en alles wat daar bij hoort zoals nieuwe riem en spanrol enz. nog bedankt Carlo VOMD.
De nokkenas is vervangen, was een T as en vervangen voor een K as
De Solex carburateur is vervangen voor een 32/36 Weber met auto choke, gebruik wel originele luchtfilterhuis.
Pulse air systeem verwijdert gaten in kop afgedicht en bijna alle vacu?m slangen gedemonteerd (wat een zooitje)
Nu mijn vragen, heb natuurlijk ook eerst gezocht op het forum
Is de Weber bij choke aan ook wat hoger stationair af te stellen?
Kan het zijn dat de K as zorgt voor een schuddend motorblok bij 800 toeren?
En detoneert erg lang na, de Weber heeft een B230 bezetting dus dat is goed, kan het een beetje valse lucht zijn?
Met rijden is er geen rede tot klagen :
gaat als een raket en trekt ontzettend goed.
Co staat op 1 a 1,5.
98 benzine nog niet geprobeerd, maar lijkt me niet van toepassing en rij nu dus 95 benzine
Kan niet veel aan de Weber afstellen op co en stationair schroef na of vergis ik me?
Iemand een suggestie
Kop is gereviseerd, nieuwe kleppen, seals enz.
Kleppen zijn gesteld en alles wat daar bij hoort zoals nieuwe riem en spanrol enz. nog bedankt Carlo VOMD.
De nokkenas is vervangen, was een T as en vervangen voor een K as
De Solex carburateur is vervangen voor een 32/36 Weber met auto choke, gebruik wel originele luchtfilterhuis.
Pulse air systeem verwijdert gaten in kop afgedicht en bijna alle vacu?m slangen gedemonteerd (wat een zooitje)
Nu mijn vragen, heb natuurlijk ook eerst gezocht op het forum
Is de Weber bij choke aan ook wat hoger stationair af te stellen?
Kan het zijn dat de K as zorgt voor een schuddend motorblok bij 800 toeren?
En detoneert erg lang na, de Weber heeft een B230 bezetting dus dat is goed, kan het een beetje valse lucht zijn?
Met rijden is er geen rede tot klagen :

Co staat op 1 a 1,5.
98 benzine nog niet geprobeerd, maar lijkt me niet van toepassing en rij nu dus 95 benzine
Kan niet veel aan de Weber afstellen op co en stationair schroef na of vergis ik me?
Iemand een suggestie
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard