Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Probleem na update b230k
#1
Mijn 240 met b230k detoneert na en schud zo bij stationair.
Kop is gereviseerd, nieuwe kleppen, seals enz.
Kleppen zijn gesteld en alles wat daar bij hoort zoals nieuwe riem en spanrol enz. nog bedankt Carlo VOMD.
De nokkenas is vervangen, was een T as en vervangen voor een K as
De Solex carburateur is vervangen voor een 32/36 Weber met auto choke, gebruik wel originele luchtfilterhuis.
Pulse air systeem verwijdert gaten in kop afgedicht en bijna alle vacu?m slangen gedemonteerd (wat een zooitje)
Nu mijn vragen, heb natuurlijk ook eerst gezocht op het forum
Is de Weber bij choke aan ook wat hoger stationair af te stellen?
Kan het zijn dat de K as zorgt voor een schuddend motorblok bij 800 toeren?
En detoneert erg lang na, de Weber heeft een B230 bezetting dus dat is goed, kan het een beetje valse lucht zijn?
Met rijden is er geen rede tot klagen :Smile gaat als een raket en trekt ontzettend goed.
Co staat op 1 a 1,5.
98 benzine nog niet geprobeerd, maar lijkt me niet van toepassing en rij nu dus 95 benzine
Kan niet veel aan de Weber afstellen op co en stationair schroef na of vergis ik me?
Iemand een suggestie


240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#2
Tandriem een tandje er naast op de krukas?
245DL 1980 USA
Antwoord
#3
Zonnehuis2 schreef:Tandriem een tandje er naast op de krukas?
Zou dat mogelijk zijn?
Lijkt me stug, loopt verder echt super netjes!
Heb je dat zelf al eens gehad dan, en hoe liep hij dan
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#4
Zuurstar schreef:
Zonnehuis2 schreef:Tandriem een tandje er naast op de krukas?
Zou dat mogelijk zijn?
Lijkt me stug, loopt verder echt super netjes!
Heb je dat zelf al eens gehad dan, en hoe liep hij dan

Foutjes worden gemaakt en ja dus mogelijk.
In een grijs verleden wel eens een dergelijke fout gemaakt, weet niet meer precies hoe en wat maar de motor loopt dan wel en ik kan mij voorstellen dat het op toeren en/of belasting nauwelijks te merken is zeker als het ontstekingstijdstip wel goed staat t.o.v. de klepstand.
245DL 1980 USA
Antwoord
#5
Zal het nog eens nakijken tellen van de tandriem.
Maar nogmaals hij loopt op het schudden en detoneren na erg netjes en reageert zeer goed op het gas.
Maar bedankt voor de reactie!
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#6
Wat is het toerental bij stationair? Overigens: Mijn B230K is volledig intact, alles origineel, dus ook met de PulsAir en EGR. CO bij de laatste keuring (november) 0,19 %. Het werkt dus wel Big Grin
Meteen een vraagje: Een andere aanbieding op een T-cam is doodgelopen. Heb je de jouwe nog en zo ja: wil je er van af? Ik loop even klem in m'n zoektocht......
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#7
Toerental is bij warme motor ongeveer 800 toeren.
Dat is ook een leuke bijkomstigheid van onze hobby bakken, de onderdelen zijn niet zeldzaam en niet duur ;D
Succes met zoeken!
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#8
Zonnehuis2 schreef:
Zuurstar schreef:
Zonnehuis2 schreef:Tandriem een tandje er naast op de krukas?
Zou dat mogelijk zijn?
Lijkt me stug, loopt verder echt super netjes!
Heb je dat zelf al eens gehad dan, en hoe liep hij dan

Foutjes worden gemaakt en ja dus mogelijk.
In een grijs verleden wel eens een dergelijke fout gemaakt, weet niet meer precies hoe en wat maar de motor loopt dan wel en ik kan mij voorstellen dat het op toeren en/of belasting nauwelijks te merken is zeker als het ontstekingstijdstip wel goed staat t.o.v. de klepstand.
Er zit geen fout in de afstelling van de tandriem, alles staat goed.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#9
even tussendoor, zoals het hoort is de oude ditririem afgetekend op alle wielen en voor het plaatsen van de nieuwe riem is de oude er even opgezet om de standen te controleren... dus uitgesloten...
Antwoord
#10
Update van vandaag:
De gehele ontsteking nagelopen en ontsteking beetje bijgesteld, iets vroeger gezet.
Co schroef een beetje op gehoor en gevoel bij geregeld.
Originele luchtfilterhuis gedemonteerd en Weber luchtfilter gemonteerd.
Motor loopt een stuk rustiger maar schut nog steeds een beetje.
Dat vind ik nou niet zo erg storend en is mee te leven, het zal de K as wel zijn die heeft een grotere klep overlap.
Maar dat detoneren gaat niet over en is behoorlijk vervelend.
Iemand nog een suggestie?
Wordt er nu toch wel een beetje erg ongelukkig van :'(
En Carlo, goed gewerkt hoor Wink erg netjes en goed dat je zoveel geduld hebt gehad met mijn probleem van de kromme klep, superrrr ;D
En mensen als je er geen ervaring mee hebt gewoon VOMD bellen ;D



240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 730 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 438 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 990 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.813 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Volvo 240 b230k uit 1986 wil geen vonk krijgen Efge70 8 8.347 3 December 2020, 23:06
Laatste bericht: Frank&Frida
  B200 k jettronic start probleem Ruben240 4 3.110 7 October 2020, 20:46
Laatste bericht: Werkhovense
  Weer zo’n stotter probleem Loenatik 9 5.739 16 February 2019, 18:40
Laatste bericht: Loenatik
  240 1976 B21 probleem met injectie Kogelman 6 5.013 28 December 2018, 12:27
Laatste bericht: ChielWel
  Probleem met CO-gehalte / lambdasonde brandt Kuypie 7 8.602 23 July 2018, 14:05
Laatste bericht: Kuypie
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 8.431 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)