Topics: 7
Hoi Iedereen,
Er komt behoorlijk wat olie uit mijn motortje lopen en vraag me af waar precies. Ik kan er erg moeilijk bijkomen en wil graag weten wat vaak voorkomt.
Wat komt meer voor: dat de olie er bij de koppakking uitspuit/loopt of dat de afdichting van de nokkenas een probleem is. daar ergens zit het in de buurt.
Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Topics: 22
Eerst de olievuldop checken, kan er scheef op zijn gedraaid en dan spuit het er tijdens rijden behoorlijk uit. :-\
Als dat het niet is, motor goed schoonmaken en papier eronder leggen dan is de lekkage plek wel op te sporen. :
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
De vuldop is het absoluut niet. zit er goed op en heb daar totaal geen sporen van lekkage. Zit echt aan de achterkant van het motorblok ergens in de buurt van de nokkenas en koppakking. alleen ik heb daar hooguit een centimeter of 2 de ruimte om met een spiegeltje te kijken en kan het niet goed waarnemen.
Gr, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Topics: 33
bakrubber losdraaien en krikje onder einde van de bak zetten en bak opkrikken. als het goed is heb je dan 5cm ruimte.
enige wat ik me kan bedenken is het halve maantje achterop je kop onder de kleppendekselpakking. voor een olielekkage tussen je koppakking moet de olie een flinke weg gaan, 2-3cm, voor het eruit komt.
ok bedankt! dat ga ik even doen. is dat halve maantje te vervangen zonder het loshalen van mijn nokkenas?
Jeroen van der Wijst
ja, zit onder de kleppendekselpakking achterin.
Pakking
rubber kost 1,50. zal die straks even online zetten. heb allebei op voorraad
Topics: 82
Of een rond dekseltje, bij latere blokken met zwart kleppendeksel. Als dat er scheef inzit vliegt de olie er ook langs. Daarvoor moet de achterste nokkenashouder los, verder niks.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
@242-turbo
Die link is een kleppendekselpakking, die heb ik al vervangen.
@mark1970
Ik heb een oud blok en geen zwarte kleppendeksel. dus dan zou het dat halve maantje moeten zijn.
Jeroen van der Wijst
Ja, halve maantje. dat is het probleem wat ik zo kan zien. nou dat valt wel weer mee. moet ik die alleen nog zien te bemachtigen. Als ik namelijk blijf kijken daar en de gaskraan opendraai dan zie ik daar wat olie vandaan komen. jammer dat die nieuwe pakking dan niet even goed afsluit.
Net CO meting gedaan en die is perfect. hoef niet eens mijn CO schroef helemaal dicht te draaien.
Jeroen van der Wijst
nieuwe kost je bij mij 5euro inclusief verzenden in een enveloppe