v300 zegt mij zo niets, is het merk van de kachel soms ARDIC?
Zo'n kachel had ik in mijn besteleend gebouwd en wordt serieus warm ;D(alstiehetdoet)
We hebben er indertijd zelfs babyvoeding mee opgewarmd onderweg
Mogelijke risico's zijn trouwens de drukvoerende leidingen en afdichtingen daarvan zoals o-ringetjes van de leiding naar de inspuitkamer.
Je moet bedenken dat de bezine onder druk naar de kachel gepompt wordt en dat dat circuit goed lekvrij moet wezen.
Die druk wordt soms opgewekt door een soort membraampomp die bij bereikte druk het membraam onder veerspanning houdt en zo de benzine ook op druk houdt.
Het verradelijke is echter dat je de pomp dan niet meer hoort lopen terwijl er wel druk in je sys. aanwezig is.Ik heb eens een leiding er af getrokken om te kijken waarom de pomp het niet meer deed en werd getrakteerd op een straal bezine in m'n oog die me vertelde dat de pomp het nog prima deed en alleen "wachtte"op brandstofafname door de kachel.
Als de kachel niet beginnen wil kan dat meerdere oorzaken hebben.Op zich is het systeem veilig ontworpen, een fotocel bekijkt of er een vlam is en stopt de inspuiting en ontsteking als dat een bepaalde tijd niet het geval is.
Een temp.sensor bewaakt de max. temp. van de kachel en schakeld de boel ook af als er iets misgaat.
Maar ja, er kan altijd iets weigeren, hoe groot die kans is is lastig te zeggen, ik zou de eierwekker/timer niet gebruiken en er zelf altijd bij willen zijn als de kachel in bedrijf gaat/is.En een brandblusser aan boord is naturlijk altijd veilig als je een wat oudere auto rijdt ;D , zeker als deze uitgerust is met een benzinekachel.
Voor onderdelen kon ik jaren geleden nog terecht bij VIBA, technisch ingenieursbureau.
Plaats anders eens een fototje van je kachel dan kan ik zien of het dezelfde is.