13 July 2009, 23:41
Ja idd... dus doe ik eerst die dorpel maar

Project "De Belg"
|
13 July 2009, 23:41
Ja idd... dus doe ik eerst die dorpel maar
![]()
14 July 2009, 23:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 September 2017, 23:07 door aRjen.T.)
Ferm nog go die heb ik ook gebruikt maar daar kun je helemaal nix aan aanstellen.
Vandaag weer zo'n ja/nee dag ;D Begonnen met gaten dicht lassen in de binnenwielrand op een gegeven moment had de beunmaat zijn plaatje klaar voor in de kofferbak aansluitend op de binnenwielrand en de reserve wielbak. En toen had het las apparaat er geen zin meer in.... spetteren en sputteren etc... uiteindelijk achter gekomen dat de contact tip groot genoeg was geworden voor het 0,9mm draad ;D En we hadden geen spare... :-\ Stom natuurlijk maar gezien het tekort aan ervaring zullen we het maar op een beginnersfoutje houden. Toen maar een beetje met de buitendorpel gaan spelen ;D Nouja het plaatje zit er in en de gaten in de wielrand zijn bijna allemaal dicht. Dus toch weer wat gedaan al veel het weer wat tegen. Morgen achter een zootje contact tipjes aan en een nieuw mondstuk, zodat we weer verder kunnen. Hopen dat het daarna weer net zo lekker gaat als met het inzetten van de binnendorpel ![]() Nog een paar foto's dan maar; ![]() Uhm ja... de fles is 3x zo groot als het hele apparaat ;D ![]() Door al het gesputter en gepruttel is het een waar bakwerkje geworden maar we pakken de slijptol wel weer. ;D ![]() De gaten in ieder geval dicht gebrand ![]() ![]() Den dorpel... ook dit past weer niet helemaal... de kanteling is nog niet scherp genoeg, dus daar zit nog wel het 1 en ander aan klop en buig werk aan om het mooi te krijgen.
15 July 2009, 07:59
aRjen.T schreef:Ferm nog go die heb ik ook gebruikt maar daar kun je helemaal nix aan aanstellen.Haha mooi dat je dat antwoord ook hier neerzet. Bij die Ferm kan je zeker geen draadsnelheid instellen? Zo nee, laat ik die staan denk ik (al wassie maar ââ¬40). Succes weer vandaag, die dorpel begint al ergens op te lijken!
15 July 2009, 23:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 September 2017, 23:08 door aRjen.T.)
Na een gezellig avondje bij mede forum lid geert-jan te hebben vertoeft,
waar we toevallig langs reden toen hij zijn Rrrr aan het wassen was de beloofde update van vanmiddag. Weer lekker bezig geweest ![]() Nog even de plaatjes in de kofferbak afgemaakt en toen aan de dorpel begonnen ![]() ![]() ja echt mooi zit het nog steeds niet nog even via de achterkant dicht knetteren en het zit prima ![]() ![]() De dorpel passen en hier en daar een beetje op maat kloppen etc. ![]() Toen het spul kaal gemaakt waar aan gelast moest worden en lekker in de lasmenie gezet en de achterkant in de menie. Gaatjes geponst etc. ![]() En het spul er in gezet ![]() morgen nog even aflassen en de voorkant er mooi in zetten en dan zit dat ook weer ![]()
15 July 2009, 23:04
heb je nog gedacht aan de afwatering?
Via het rooster onder je voorruit loopt al het water zo je dorpel in. Als je geen afwatergaatjes hebt, staat je dorpel vol water en kun je volgend jaar weer aan de slag.. Jullie zijn iig goed volhardend en steken er meteen goed wat tijd in! Super!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
15 July 2009, 23:30
We boren er wel gewoon een paar gaten in ...
kunnen we mooi de boel vol spuiten met ML ![]()
16 July 2009, 07:49
Wat je kan doen is een schroeven draaier of beitel steken tussen de onderkant binnendorpel en onderkantbuitendorpel, vervolgens knijp je net naast de schroevendraaier de binnen- en buitenkant tegen elkaar. Puntlasje en het zit vast.
Resultaat: een zo goed als origineel afwateringsgat, en nog wel op het laagste punt. Gaatjes boren is denk ik niet zon goed idee, raakt snel verstopt en het zit waarschijnlijk niet op het laagste punt dus blijft er alsnog water instaan.
16 July 2009, 13:07
Dat idee van DOP is wel een goeie!
Ik zou ook zo weinig mogelijk gaten boren, mede doordat je dan weer spaanders krijgt die roesten etc.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
16 July 2009, 17:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 September 2017, 23:11 door aRjen.T.)
DopdeDouwer schreef:Wat je kan doen is een schroeven draaier of beitel steken tussen de onderkant binnendorpel en onderkantbuitendorpel, vervolgens knijp je net naast de schroevendraaier de binnen- en buitenkant tegen elkaar. Puntlasje en het zit vast. Omdat de binnendorpel 1,5mm dik is en de buitendorpel 0,6 ging dat niet, heb er een schroevendraaier tussen gestoken en de spleet wat groter gemaakt zodat er een tang tussen kon. En zo de rand van de binnendorpel wat verder naar binnen gebogen zodat er een schroevendraaier tussen past. Maar het is dus gelukt heb er 3 of 4 gemaakt ??? wepster schreef:he die ar JA goed he ![]() Ik heb toch besloten eerst de dorpel te doen omdat ik dan nog wat met de beunmade binnendorpel kon rommelen. De bodem kan ik gewoon maken zoals ik zelf leuk vind dus dat komt wel goed. De deuren passen nog dus dat moet geen probleem zijn ![]() Vandaag weer lekker bezig geweest met me myself and cebora ;D Eerst de dorpel rondom afgebakken... is nog best een werkje ;D Daarna de dorpel afgebakken was volgespoten met ML toen omdat ik er nu nog mooi bij kan. En toen nog een plaatje gemaakt voor de buitenkant van de ventilatie schacht, plaatje rondom afgebakken en maar verder gegaan met het dichtlassen van de wielbak/binnenste wielrand. ![]() Beetje een mistige foto maar het was ook alsof heel aruba binnen had zitten chillen met een jonko ;D ![]() Ruw plaatje gemaakt en vast gehecht een beetje in vorm gemept en toen maar weer gaan bakken ;D ![]() Dat gaf dit als resultaat ;D ![]() Uhm ja... eindelijk de slag een beetje te pakken met het in 1keer goed aan elkaar lassen van het spul en toen piekte voor de 3e keer de cebora en tussenuit en moeders belde dat ze BBQ had aangestoken dus de fiets gestart en op de BBQ lucht afgefietst ![]() edit: volgens mij zijn die foto's echt zo dramatisch omdat heel de tent vol rook stond :o
18 July 2009, 00:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 September 2017, 23:13 door aRjen.T.)
Na een helse dag samen met de beunmaat bij cobelfret zijn we ons vanavond maar weer wezen afreageren op de roestige oude dame ;D
De beunmaat is de bodem stukje voor stukje gaan uitslijpen om de kriksteun en de dwarsbalk boven water te krijgen en ik heb mezelf maar weer bezig gehouden met lassen... na een tijdje sneuvelde het 4e slagvaste peertje van de beun alweer en zat ik zonder licht in de wielkast. Dus onder het genot van de snerpende slijptol geluiden en een biertje de maten genomen van het geen dat ooit op een dwarsbalkje leek. En van 1,5mm plaatstaal een nieuwe gaan maken ;D ![]() Foto kwaliteit is weer dermate hoog dat ik zo als fotograaf voor het zeeuws dagblad kan beginnen ;D maar het gaat om het idee. ![]() Plaatje uitgeslepen. ![]() Pa had ooit een zetbankje gemaakt waar ie 0,8 koperplaat mee moest buigen voor het dakje van zijn duiventil... toen we het spul gingen gebruiken voor 1,5mm staalplaat ging het mis... maar goed stukje pijp gasflesje open cebora starten laskap dicht en knetteren maar ;D ![]() Ingenieus ding hand gemaakt ![]() ![]() het lipje dat aan de plaat zat die ik had gemaakt moest er af anders past het spul niet in het zetbankje, maar we hebben al een U profieltje ![]() ![]() Uhm en toen paste het weer niet in de zetbank dus met een brede platte tang de randen omgezet. ![]() En het dwarsbalkje is geboren ;D ik weet niet wat het kost als klokkerholm maar dan is het zeker geen 1,5mm ;D ![]() oude en nieuwe... zoek de verschillen |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|