Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project "De Belg"
aRjen.T schreef:
frox schreef:Precies, die afwateringsgaatjes zitten volgens mij in de binnendorpel. De buitendorpel is wel helemaal "recht".
Dus eigenlijk moet je nog wat "deukjes" in je voorgevormde plaat slaan. Of op een willekeurige andere manier uitstroomgaten maken.

Waarschijnlijk heb je nooit die afwateringsgaatjes gezien, want die binnendorpel is wel heel rotgeweest.
(* zoekt plaatje uitlaat kanaaltjes)

Kan iemand mij vertellen over de uitstroom openingen hoe en wat?
Ik heb namelijk geen ideeeeeee ;D
Hier een plaatje van Artaparts, als je goed kijkt zie je aan de onderkant van de binnendorpel wat deukjes zitten. Die sluiten dus niet aan op de buitendorpel waardoor dus gaatjes ontstaan:
[Afbeelding: volvo_188.jpg?1629]

Helaas betere plaatjes kon ik voorlopig niet vinden (misschien op een oude pc). Succes.
Antwoord
Maar hadden jullie niet komplete dorpelsets besteld (Binnen en Buiten) ??? ???

Ik waardeer echt het doorzettingsvermogen met al het laswerk wat ik hier zie. Nu dus niet opgeven en stug doorgaan...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
De laatste keer dat ik plaatwerk bestelde waren die binnendorpels al best duur, iets van €80 euro.
Nu zijn ze al €98,-, Je hebt normaal gesproken alleen de onderste paar cm. nodig dus dat is vrij duur voor een recht stukje plaat met 2 vouwen erin.

In dit geval zou het wel een makkie zijn geweest. Of een donor-carrossie uit '93 ofzo op de kop tikken.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:De laatste keer dat ik plaatwerk bestelde waren die binnendorpels al best duur, iets van €80 euro.
Nu zijn ze al €98,-, Je hebt normaal gesproken alleen de onderste paar cm. nodig dus dat is vrij duur voor een recht stukje plaat met 2 vouwen erin.

In dit geval zou het wel een makkie zijn geweest. Of een donor-carrossie uit '93 ofzo op de kop tikken.

Binnendorpels bij nader inzien idd beter kunnen kopen ;D
maar zo leer je wel vlug plaatwerken simpel weg omdat het niet anders kan.
De dorpels zelf zijn niet zo duur maar ik vond die binnendorpels idd flink aan de prijs
En nu heb ik tenminste binnendorpels van 1,5mm dik ;D

zo, vandaag maar weer eens wat aan elkaar gebakken,
ondanks afwezigheid van de beunmaat nog een hele boel kunnen doen Big Grin
Huib begint het aardig onder de knie te krijgen ;D

Zo druk bezig dat ik geen foto's heb van de plaatjes die ik heb gemaakt om de voorkant dicht te krijgen,
het is een boel werk alles passend te krijgen maar we schieten iedere dag weer een beetje op Smile

[Afbeelding: nx5ede.jpg]

Zo dat is dicht nog een beetje bijwerken etc maar zo zal het er ooit ook uitgezien hebben Tongue
Alle plaatwerk dat ik maak hou ik een cm of 2 te groot zodat ik hier en daar nog wat kan rommelen om het passen te krijgen, het is iets extra werk met slijpen enzo maar liever dat als gaten dicht moeten schijten ;D

[Afbeelding: jzwje9.jpg]

Plaatje gemaakt voor de achterkant van de binnendorpel Smile

[Afbeelding: 2i24owx.jpg]

Stukje weg geslepen ;D

[Afbeelding: 3136i4i.jpg]

Hier zie je dus dat het handig is om een beetje extra materiaal te hebben,
dat kloppen we morgen wel weer in de juiste vorm net als aan de voorkant Big Grin

Vannacht werken, dus vanavond geen update meer Smile
Antwoord
Als ik dit zo zie samen met roestschade van andere 240's moeten we toch eigenlijk erkennen dat de 240 een matig product was .
Kom regelmatig op de sloop waar ik veel auto's uit de jaren 80/90 zie staan met met nagenoeg geen roest.
Zelfs het rijtje Franse auto's ziet er nog knap uit.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Ja maar die Franse auto's hoorden men al in de showroom roesten. Daar zijn dus direkt maatregelen (tektiel enz.) voor getroffen.... Wink
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Nou als ik het zo bekijk is die van huib en mij gewoon flink verziekt door 1 of andere beunhaas,
en harder weg gerrot als dat ie ooit gedaan zou hebben als die beunhaas er met de fikken af had gebleven ;D

Update van vandaag;

Zo, vanochtend had huib rij-les ;D
Daarna zijn we naar de beunlashaas geweest om de fles weer te laten vullen zodat we weer verder knetteren konden ;D.

Eenmaal weer bij de 244 toch besloten om de achterste contrustie van de binnendorpel iets anders te maken,
het zat namelijk niet naar mijn zin. De boel los geslepen en nieuw stukje gemaakt (handig die zetbank Big Grin )

[Afbeelding: ojfnh2.jpg]

Dat is er uiteindelijk zo uit komen te zien,
nu sluit het spul ook wat beter op elkaar aan Smile

[Afbeelding: 5ey5vn.jpg]

Deze wilde ik jullie niet onthouden ;D

[Afbeelding: 9sqk2g.jpg]

Het stukje in de achterbak ook nog maar even dicht gebraden.

Toen maar gaan ontroesten in de achterste binnenwielkastrand
en schoonmaken etc etc....

[Afbeelding: 1zfihsp.jpg]

En alvast het klokkerholm spul passend gemaakt
en voorbehandeld.

[Afbeelding: 14iohs6.jpg]

En binnen dorpel zoals volvo hem ooit ongeveer gemaakt had ;D

Vanavond aan de gang met kit spul en proberen die binnenste wielrand er in te meubelen.

We zijn in ieder geval weer lekker bezig ;D
Antwoord
Ja,

nog ff een kleine late night update,
huib naar de fitness beunmaat aan het werk.
Maar het bleef jeuken dus nog maar ff wat gedaan ;D

Ik dacht ff biertje pakken en de naden dichtsmeren met carrosserie-kit;

[Afbeelding: 2yoeovc.jpg]

ahhhh nog een biertje en ff de achterste binnenste wielrand er in braden;

[Afbeelding: 35n99tv.jpg]

[Afbeelding: 1zdyulz.jpg]

Ja en toen was het laat ;D....
Volgens mij is dat klokkerholm dunner als origineel plaatwerk want het wilde niet echt lekker lassen,
maar het zit vast incl mooie doorlassing.
Dus morgen of zondag de boel maar even netjes maken en bijwerken met de afbraam schijf Tongue
Antwoord
Sorry vandaag weer geen foto's
Heb vanochtend even lopen vloeken op alles wat mogelijk was,
het zat een beetje tegen ;D

Weder gekalmeerd door een broodje hollandse nieuwe een bak koffie en de beunmaat weer aan de slag gegaan. Het inlassen van de binnenste wielrand was een drama, omdat het klokkerholm dunner is als het origineel moet je eerst een gat in het klokkerholm branden voordat het fatsoenlijk vast zit aan de auto,
en daarbij is het niet echt een pretje om in de wielkast te gaan zitten lassen Sad

Met wat gaten hier en daar zit het spul er eindelijk in zoals ik wil,
dus de boel glas geslepen en gaten dicht gaan lassen en toen een paar gaten verder....
fles leeg ;D

Nouja... wel de binnenste wielrand er fatsoenlijk in gekregen nog een paar gaten dicht bakken en dan is dat ook voor elkaar.

Ook ergernis was de bodemplaat....LV toen we hem er in gingen passen bleek ie veel te klein voor het stuk dat verrot was.... dus nou kan ik zelf een stuk bodem plaat gaan kloppen. Dit is rechts nog veel erger dus dat wordt ook nog een feest als we daar aan beginnen :-X

Ennnnnnnnnnnn.... kan ik beter eerst de buitendorpel er in zetten? Of beter eerst de bodemplaten vervangen? En waarom? ;D

Morgen maar een grotere gasfles halen en weer vrolijk verder knetteren ;D

Arjen
Antwoord
Officieel zit de bodemplaat onder de dorpel gelast maar who cares, dat station is al gepasseerd lijkt me. Maak er lekker je eigen Volvo van.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 51.784 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.194 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 112.467 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 95.934 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  244 1980 3.0 24v project v58 29 26.544 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 227.448 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque
  Ons groene project uit '76 rvanw 27 19.675 9 September 2015, 23:52
Laatste bericht: rvanw
  Volvo 245 Turbo project Gavin240 57 40.556 16 May 2015, 15:17
Laatste bericht: Gavin240
  Mijn Turbo Project Ticcie 450 315.678 25 March 2014, 00:08
Laatste bericht: 240turbo
  De TWEEDE volvo voor deze Belg! Rubicon 341 159.537 8 February 2014, 18:17
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)