Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project "De Belg"
goed bezig zeg!
het woord respect is al eens een paar keer gevallen en ik denk terecht ;D

pasgeleden heb ik voor een collega de achterste wielranden binnen en buiten van z'n golfje I vervangen.
een paar tips die ik kreeg van de spuiterij-afdeling bij ons op de zaak;

-behandel de overlappen van je plaatwerk met lasmenie,dit beinvloed de las niet negatief maar is wel roest-preventief.

-gebruik op kritische plaatsen waar het plaatwerk kan trekken door de laswarmte een zelfklevende gel die je net als "smurvensnot" vastkleeft, deze neemt razendsnel warmte op en helpt trekken voorkomen.

Verder is de site van rustbuster uit Veenendaal een informatieve, je doet er best wel inspiratie op v.w.b. gereedschappen/lasmethoden.
Dit zeg ik niet omdat ik vind dat jullie niet goed bezig zijn, integendeel maar juist omdat je nog aan het begin staat en je er nu misschien je voordeel mee wilt doen.

Het golfje heb ik trouwens niet met lasmenie gedaan (ja voor mij kwam de tip wel te laat :-[) om alsnog wat aan roestpreventie te doen heb ik toen de naden ingespoten met een mix van blanke / dunne tectyl en diesel-olie.
Dat kruipt als een beer en trekt super tussen de overlappen.

Supergoed foto's trouwens met zo'n mobieltje........de mijne kan je alleen mee bellen en schijnt een "koelkast" te zijn ;D
Antwoord
Zo maar weer even de boel updaten Smile

Vanavond begonnen met het passen van de nieuwe delen dat is allemaal aardig
alleen tussen de achterste en de voorste bodemplaat mist een deel dit zal ik zelf moeten fabrieken dan ...
Verder het inlaat spruitstuk er af gehaald en die bedrading er onder is een serieus drama Sad
ook de reden waarom de temp. meter af en toe gek was. Bijna alle bedrading ligt bloot
dus dat wordt solderen en krimp kousen tot ik een ons weeg ... :eusa_wall:
Verders zag het er wel aardig uit alleen aardig vuil allemaal, carter ontluchting was ook niet onaardig Smile

En aangezien ik mijn nieuwe plaatwerk had de dunne slijpschijf maar eens uit het schap getrokken
en het 1 en ander gepast.. nou moet zeggen is niet onaardig Smile

Let aub niet op de waardeloze foto's een nokia N96 in het donker is niet zo'n topper of ik heb iets fout gedaan ;D

[Afbeelding: mvg1sy.jpg]

[Afbeelding: 2ykavco.jpg]

De binnenste wielrand passen

[Afbeelding: 14dgk6h.jpg]

en de buitenste

[Afbeelding: ny7ndv.jpg]

en het afval ;D

Morgen naar parkpop dus mischien dat huib nog zin heeft om wat te rommelen maar het zal even rustig zijn.

arjen
Antwoord
voor wat betreft de kabelboom, je kunt m beter helemaal opnieuw maken. Niet heel veel werk: gewoon de oude eruit halen, opensnijden en alles neerleggen. Dan kun je draadje voor draadje alles kopieren. Daarna of hele grote krimpkous gebruiken als mantel, of van dat omwikkelspul.

Als je gaat repareren in de oude kabelboom blijf je bezig, de buitenmantel verpulvert namelijk.... Ik heb er al eens door stilgestaan midden op de A10.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ticcie schreef:voor wat betreft de kabelboom, je kunt m beter helemaal opnieuw maken. Niet heel veel werk: gewoon de oude eruit halen, opensnijden en alles neerleggen. Dan kun je draadje voor draadje alles kopieren. Daarna of hele grote krimpkous gebruiken als mantel, of van dat omwikkelspul.

Als je gaat repareren in de oude kabelboom blijf je bezig, de buitenmantel verpulvert namelijk.... Ik heb er al eens door stilgestaan midden op de A10.

Your wish is my command ;D

[Afbeelding: rh3mog.jpg]

Bijna alle bedrading lag gewoon bloot :o

[Afbeelding: fabk0n.jpg]

Nieuwe bedrading getrokken

[Afbeelding: 263ueyw.jpg]

Paar krimpkousen en stukjes tape verder Big Grin
Antwoord
Nog steeds respect!

Alleen zonde van die stukkies tape om de draden, neem dan iets van isolatiekous of zo, of flexibele opengesneden slang; kost weinig, en ziet er mooi(er) uit

Rick Donkers heeft de wereld van dat soort spul

[Afbeelding: Ngst.jpg]

[Afbeelding: sct.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
meeste is krimpkous maar sommige ging gewoon niet anders,
maar bedankt voor de tip had er zelf nog niet eens aan gedacht Smile
Antwoord
Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

[Afbeelding: f3ernc.jpg]

[Afbeelding: 2a5bvw5.jpg]

[Afbeelding: 2elw5e1.jpg]

de bovenste rupsjes zijn gelegd met dat innershield meuk ;D

[Afbeelding: 6teom0.jpg]

[Afbeelding: 30xk28z.jpg]

Eindelijk heb ik mijn gasflesje binnen het is een argon fles gevuld met 55bar meng-gas
genoeg voor een uur ononderbroken lassen, als ie leeg is laat ik um vullen voor €5 Smile

Het apparaat is de cebora pocket mig amperage min. is rond de 30 amp en max. is 100 amp
de max is mooi voor proplassen en min voor rupsen en hechten.
Draad toevoer is traploos instelbaar ik las nu met 0,6mm staal.
Ik ben er so far erg tevreden over het is wel zaak dat alles goed schoon is en kaal staal anders wil het niet zo lekker lassen maar dat is een bekend nadeel geloof ik ;D

Vanavond nog een beetje oefenen proberen een accu plaatje te lassen en mischien het frame in de auto lassen voor het verwijderen van de kokerbalk.

Big Grin Big Grin
Antwoord
De beunbakkerij ;D ;D
Antwoord
Koop ook maar een goede slijpschijf. ;D
Groeten van Frans
Antwoord
Flesje argon laten vullen voor €5,- is niet duur Big Grin
Heb je voor mij dat adres of is het een "special price for you"?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.186 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.000 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 109.187 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 89.271 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  244 1980 3.0 24v project v58 29 24.249 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 208.113 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque
  Ons groene project uit '76 rvanw 27 18.820 9 September 2015, 23:52
Laatste bericht: rvanw
  Volvo 245 Turbo project Gavin240 57 38.341 16 May 2015, 15:17
Laatste bericht: Gavin240
  Mijn Turbo Project Ticcie 450 298.531 25 March 2014, 00:08
Laatste bericht: 240turbo
  De TWEEDE volvo voor deze Belg! Rubicon 341 151.283 8 February 2014, 18:17
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)