Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project "De Belg"
Hou vol. Ik kan ook niet naar mijn auto kijken zonder een hoopje roest achter te laten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
pwaes schreef:vind de plek bij de voorruit uiteindelijk nog meevallen!

Ik heb nog wel een voorruit (voor weinig Tongue) voor je liggen. Gelaagd en al en uit 1 stuk...!

Die ruit wil ik graaaaaag hebben Big Grin

En wat betreft het laswerk ook daar ben ik nog niet uit aangezien
ik een mig apparaatje heb geleend van iemand....
Misschien ga ik nog achter mig/mag aan....
Antwoord
zo....om het spannend te houden weer eens een update,
Vandaag eindelijk lasdraad gevonden en vanmiddag het 1 en ander aan elkaar gelast,
nou dat ging allemaal prima dus we zijn maar aan de gang gegaan vanavond.

Eerst geprobeert de uitlaat nog te redden maar die is zo rot als .... nouja ROT ;D
Toen de slijptol maar eens ter hand genomen en achter een hele hoop ellende gekomen...
Bij de RA wielkast begonnen de slechte stukjes weg te halen vlakbij de dorpel slijp ik een stuk weg
zit er achter een hoop Mega dik vet gemengd met zand ???
nou goed het vet er uit gelepeld en verder gaan slijpen volgende stuk heel de binnenrand van de wielkast is eigenlijk gewoon verrot... is door een ander heel slecht aan elkaar gebakken dus er is overal vocht etc tussen gaan zitten.

Und so weiter .....

Nou goed wat wel goed is zijn de reserve wiel bakken en links de buitenste wielrand,
ook de binneste is in deze goed verrot... en weer overal plamuur ellende >Sad

Verder nog wat minder rotte plekjes kaal gemaakt je komt er steeds meer tegen ;D
Zo ook in het linker voorscherm een gaatje even kaal gemaakt stukje er uit geslepen
nieuw stukje gemaakt nou past best aardig.... en toen er in bakken :eusa_wall:
Zo goed als het proeflassen ging zo slecht ging het lassen op de auto zelf....
Het nieuwe staal hield zich wel maar het volvo staal smolt weg zodra ik het mig aparaat er op zette....
Hoe gaan we dat eens oplossen .....

Uhm ja de foto's bij het verhaal;

[Afbeelding: v3iuf4.jpg]

[Afbeelding: 2ef6emr.jpg]

Die hadden we nog niet gezien even de achterklep er uit... en toen kwam dat aan het licht zat mooi onder een plastic kapje..

[Afbeelding: 30hmxhu.jpg]

[Afbeelding: ivkcvd.jpg]

Hier zat al dat vet achter... gewoon alvania ofzo heel dik vet :-\

[Afbeelding: 2hg749u.jpg]

[Afbeelding: amgly.jpg]

De wielkast Rechts achter..

[Afbeelding: 4qhmis.jpg]

:-[ mijn bakprestaties...

[Afbeelding: vgk5di.jpg]

Wielkast Links Achter...

[Afbeelding: 24cytkp.jpg]

Nog meer ellende in de buurt van een ruit..... ;D

Dat was um weer als er nog tips en tricks zijn .... dan hoor ik ze graag Smile
Antwoord
Onglooflijk heren wat een doorzettings vermogen. Leuk om te lezen en ben erg benieuwd of je de Volvo weer waterdicht krijgt Wink!
Succes met lassen!

Groeten, Sander
Antwoord
Ruimer wegzagen. Plamuur, kit en vet weghalen aan de voor en achterkant, want dat reageert explosief met staal van 1500-2000 graden. Flink wat gas er over blazen tijdens het lassen. Nog wat experimenteren met minder draadsnelheid en hogere stroomsterkte. Stomp lassen is moeilijk, je maakt een hoop hitte die niet goed weg kan. Een halve cm overlap geeft al veel meer koeling. Een blok koper of aluminium aan de achterkant ertegenaan houden helpt ook.

Volgens mij is die kar niet alleen geverfd bij de verfshop, maar ook rondom in dikke spuitplamuur gezet en dichtgesmeerd geweest. Volvo gebruikte helemaal geen plamuur, alleen maar tin/koper en allerlei verfbaden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Hoe komt die sticker van Poly Pro op die volvo? Ben benieuwd in geval van oudere PU bussen of deze allemaal nog goed zijn...?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
skidje schreef:Hoe komt die sticker van Poly Pro op die volvo? Ben benieuwd in geval van oudere PU bussen of deze allemaal nog goed zijn...?

Poly pro hebben we er zelf op geplakt heb al een aantal rubbers vervangen door PU zoals je hier ergens kan lezen Wink

@marc bedankt voor de tips... heb nog nooit zoiets zo groot aangepakt dus alles is welkom,
wat betreft het lassen ben ik al me gestopt had een ferm mig apparaat wat niet erg wilde lukken,
heb bij een lasbedrijf een lincoln luchtgekoeld mig mag apparaatje gevonden.
Dus daar gaan we mee aan de gang zodra alle zwarte meuk van onder de auto is en al het plaatwerk op maat gemaakt is.
Voorlopig dus flink plaatjes kloppen en nog weinig tot geen laswerk.

Thnx arjen
Antwoord
Uhm ja over tot de orde van de (beun) dag;

Vanavond de slijptol maar weer ter hand genomen en al roest plekjes op en rond de achterbak kaal gemaakt,
en toen hebben we ons eigen gestort in het project wielkast.....
Eerst alle tectyl/bitumen/teer uit de wielkast geschraapt en toen zijn we er achter gekomen
dat de vorige restaurateur heel goed was met plamuur en kit.... ;D

De hele rand die aan de buitenste wielkast rand heeft gezeten was helemaal weg en gewoon vol gesmeert
met plamuur... :eusa_think: dus eerst maar het rotte stuk weg geslepen;

[Afbeelding: f02seh.jpg]

En daarna de plamuur er uit proberen te bikken.... wat een drama hier zijn heel wat uurtjes in gaan zitten
maar gelukkig is de linker buitenste wielkast nog aardig intact Smile dus alleen een stukje binneste rand bestellen.

[Afbeelding: 2qstr7p.jpg]

[Afbeelding: 10dftrq.jpg]

[Afbeelding: 28subo4.jpg]

echt gigantische stukken plamuur!!...

Morgen maar weer verder bikken slijpen hakken zagen boren schuren krabben en staalborstellen.

Nog even offtopic;
de beunmaat is vandaag 22 geworden Gefeliciteerd!
Als cadeau heb ik zijn AMG-look velgen in orde laten maken zodat die er eindelijk eens onder konden,
en ik kan jullie deze foto natuurlijk niet onthouden ;D

http://i41.tinypic.com/4j95b6.jpg
Antwoord
Dat zijn idd mooie velgen voor onder een 190!

Vlgs. mij kun je alleen de buitenste wielkastrand rand bestellen, de binnenste moet je zelf maken. Of je besteld nog een buitenste rand en maakt daar een binnenrand van.

Succes met bikken. Ik vond de bodem kaalmaken van tectyl en kit de grootste k-klus. Schiet niet op. Maar wel belangrijk! Anders last het voor geen meter. En oppassen dat de tectyl niet in de fik vliegt als je gaat lassen! Altijd natte doek erbij houden, want branden doet het toch een keer.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Vandaag ff geen beunpraktijken veel nagedacht en met wibo aan de telefoon gehangen,
komt toch nog best veel bij kijken ook nog eens uitvogelen waar ik het beste die wielkast randen kan bestellen.
Bij bijvoorbeeld nordic-car verkopen ze wel de binnenste randjes maar die zijn volgens mij niet erg breed...
en er is een aardig stuk van verrot. + dat ik nog achter een ander las apparaat aan moet. Ook moet ik nog achter een dunner stuk staal aan voor de kleinere reparaties tjsonge ;D

Morgen gaan we gewoon weer verder met afbranden en krabben van de bitumen zooi.
+ Jelmar zou het stuk A-stijl dat bij mij verrot is uit de sloper van "the saint" slijpen
en het naar me opsturen.

Maar we gaan gewoon stug door hoor 8)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.186 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.000 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 109.187 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 89.271 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  244 1980 3.0 24v project v58 29 24.250 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 208.114 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque
  Ons groene project uit '76 rvanw 27 18.820 9 September 2015, 23:52
Laatste bericht: rvanw
  Volvo 245 Turbo project Gavin240 57 38.341 16 May 2015, 15:17
Laatste bericht: Gavin240
  Mijn Turbo Project Ticcie 450 298.534 25 March 2014, 00:08
Laatste bericht: 240turbo
  De TWEEDE volvo voor deze Belg! Rubicon 341 151.284 8 February 2014, 18:17
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)