28 May 2009, 15:02
het is ook redelijk eenvoudig, je moet er alleen wel erg zeker van zijn dat je niet 2 brandstoffen tegelijk kan krijgen door je schakeling, en! LPG wordt afgesloten als de motor uitvalt. dit moet je natuurlijk wel zo houden!
of het zo maken, dat je je schakeling alleen gebruikt voor de "nood" start, en vervolgens de gewone regeling zijn werk doet.
beetje basiskennis van electra doet wonderen
luchtweger moet wel kunnen bewegen voor de lpg werking.
dat passtuk, is een mixer. zie het als een pit van je gasfornuis thuis, maar dan binnenstebuiten.
zit wel vaker tegen de Kjet aan op de plek waar de slang normaliter van het luchtfilterhuis komt.
Die mixer, past om de pijp heen, en aan de andere kant past er een pijp omheen.
Dus het is eigenlijk een mof-spie model (loodgieterij), ze zijn er ook in andere combinaties.
als je mixer voor de klep zit, en de klep zit dicht, komt het gas dus niet aan.
en als ie er na zou zitten, en de klep zit dicht, krijg je geen lucht.
sterker, mooiste is als de mixer direct onder het inlaatspruitstuk zit (in de balg) en de luchtweger dmv een lage-gasdruk plunjer vol open word gezet.
maar goed, ik heb bij mijn B230E ook alles weer gangbaar gemaakt (startte niet meer op benz), en toch ga ik een LPG noodstart schakeling maken. (ik hou er niet van dat een of andere printplaat het beter denkt te weten dan ik zelf).
groetsels
of het zo maken, dat je je schakeling alleen gebruikt voor de "nood" start, en vervolgens de gewone regeling zijn werk doet.
beetje basiskennis van electra doet wonderen
luchtweger moet wel kunnen bewegen voor de lpg werking.
dat passtuk, is een mixer. zie het als een pit van je gasfornuis thuis, maar dan binnenstebuiten.
zit wel vaker tegen de Kjet aan op de plek waar de slang normaliter van het luchtfilterhuis komt.
Die mixer, past om de pijp heen, en aan de andere kant past er een pijp omheen.
Dus het is eigenlijk een mof-spie model (loodgieterij), ze zijn er ook in andere combinaties.
als je mixer voor de klep zit, en de klep zit dicht, komt het gas dus niet aan.
en als ie er na zou zitten, en de klep zit dicht, krijg je geen lucht.
sterker, mooiste is als de mixer direct onder het inlaatspruitstuk zit (in de balg) en de luchtweger dmv een lage-gasdruk plunjer vol open word gezet.
maar goed, ik heb bij mijn B230E ook alles weer gangbaar gemaakt (startte niet meer op benz), en toch ga ik een LPG noodstart schakeling maken. (ik hou er niet van dat een of andere printplaat het beter denkt te weten dan ik zelf).
groetsels
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......