2 April 2009, 22:46
Voordat ik mij Volvo introduceer, zal ik me voorstellen:
ik ben Dick, gepensioneerd en zit al enkele weken te kijken op dit forum. Vandaag heb ik dan eindelijk mijn roestbruin-rode metallic 245 Turbo opgehaald. Het is mijn 4e Volvo; ik heb ooit een nieuwe rode 245 gehad met 230 motor en daarna een zilvergrijze 745 met zwart leer. Alle twee nieuw gekocht. Pas na diverse geheel andere auto's kocht ik jaren geleden een metallic groene 850 5-T sedan. Ook wel snelle wagen. Dit is mijn 4e Volvo dus.
Eigenlijk m'n 5e, want in feb. dit jaar heb ik nog een 254 GLE gekocht uit '88. Donkerblauw automaat. Deze was eigenlijk best goed, maar net daarna kwam die nieuwe wet door, waardoor hij nooit meer belastingvrij zou kunnen worden.
Ik wilde perse een belastingvrije hebben en omdat een vriend al had gezegd dat hij hem wel wilde kopen, indien ik hem zou weg doen heb ik hem dan ook naar hem doorgeschoven.
Deze Turbo met zijn bijzondere kleur, ik heb er zelf nog nooit eerder zo-een gezien, heeft slechts 1 plekje roest aan de voorkant onder de re koplamp. Verder strak en gaaf. Helaas is de blanke toplaag op het dak en op de motorkap op diverse plaatsen verdwenen en komt de eerste lak bloot te liggen.
Binnenkant van is cremekleurig leer, en camel bekleding. Het dashboard is niet gescheurd.
Alle metertjes die er in horen zitten er in en werken ook. Olietemp staat iets onder 90 gr en de turbo meter geeft goed aan en de binnen temp doet het en de volt meter staat op 15 volt. Hij rijdt en trekt goed, maakt geen gekke rammels.
Alleen heb ik een oplichtend oliedruklampje bij warme motor en stationair 900 toeren. Zodra ik dan wat gas geef tot 1000 toeren dooft het lampje uit. ?? Ik weet niet of dit normaal is ?; er zit 15W30 in. Eerst ga ik goed kijken wat voor vlees ik in de kuip heb en dan maar eens de oliedruksensor nazien.
Vandaag al 250 km mee gereden, zonder problemen.
Zaterdag a.s. ga ik op cursus bij Jeroen Bosma. Misschien neem ik er wat van mee.............
Foto's volgen tzt
ik ben Dick, gepensioneerd en zit al enkele weken te kijken op dit forum. Vandaag heb ik dan eindelijk mijn roestbruin-rode metallic 245 Turbo opgehaald. Het is mijn 4e Volvo; ik heb ooit een nieuwe rode 245 gehad met 230 motor en daarna een zilvergrijze 745 met zwart leer. Alle twee nieuw gekocht. Pas na diverse geheel andere auto's kocht ik jaren geleden een metallic groene 850 5-T sedan. Ook wel snelle wagen. Dit is mijn 4e Volvo dus.
Eigenlijk m'n 5e, want in feb. dit jaar heb ik nog een 254 GLE gekocht uit '88. Donkerblauw automaat. Deze was eigenlijk best goed, maar net daarna kwam die nieuwe wet door, waardoor hij nooit meer belastingvrij zou kunnen worden.
Ik wilde perse een belastingvrije hebben en omdat een vriend al had gezegd dat hij hem wel wilde kopen, indien ik hem zou weg doen heb ik hem dan ook naar hem doorgeschoven.
Deze Turbo met zijn bijzondere kleur, ik heb er zelf nog nooit eerder zo-een gezien, heeft slechts 1 plekje roest aan de voorkant onder de re koplamp. Verder strak en gaaf. Helaas is de blanke toplaag op het dak en op de motorkap op diverse plaatsen verdwenen en komt de eerste lak bloot te liggen.
Binnenkant van is cremekleurig leer, en camel bekleding. Het dashboard is niet gescheurd.
Alle metertjes die er in horen zitten er in en werken ook. Olietemp staat iets onder 90 gr en de turbo meter geeft goed aan en de binnen temp doet het en de volt meter staat op 15 volt. Hij rijdt en trekt goed, maakt geen gekke rammels.
Alleen heb ik een oplichtend oliedruklampje bij warme motor en stationair 900 toeren. Zodra ik dan wat gas geef tot 1000 toeren dooft het lampje uit. ?? Ik weet niet of dit normaal is ?; er zit 15W30 in. Eerst ga ik goed kijken wat voor vlees ik in de kuip heb en dan maar eens de oliedruksensor nazien.
Vandaag al 250 km mee gereden, zonder problemen.
Zaterdag a.s. ga ik op cursus bij Jeroen Bosma. Misschien neem ik er wat van mee.............
Foto's volgen tzt