Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Joepie ik heb m'n 245 Turbo
PP! schreef:mooie Peugeot ervoor o ;D ;Dok!!!

Schei is uit......... Tongue
Antwoord
Jelmar schreef:
PP! schreef:mooie Peugeot ervoor o ;D ;Dok!!!

Schei is uit......... Tongue

ben het wel met PP eens.. Tongue
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
Leuk, weer een turbo gered van de ondergang! En als ik het zo lees dan gaat ie nog meer op de mijne lijken dan ie al doet : -)

Met dat plaatwerk wat je hebt opgescharreld krijg je wel kleurverschillen. Mooiste is om of van 1 auto alles af te halen (maar vindt dat maar eens), of toch laten spuiten.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ticcie schreef:Leuk, weer een turbo gered van de ondergang! En als ik het zo lees dan gaat ie nog meer op de mijne lijken dan ie al doet : -)

Met dat plaatwerk wat je hebt opgescharreld krijg je wel kleurverschillen. Mooiste is om of van 1 auto alles af te halen (maar vindt dat maar eens), of toch laten spuiten.

Nou hij gaat het niet halen bij die van jou. Ik heb met bewondering naar je restauratierapportage gekeken. Werkelijk indrukwekkend en super zoals je het hebt aangepakt.
Ik zal straks inderdaad wat kleurverschil hebben maar is niet zo erg het scherm RA is lelijk door een slechte blanke laklaag (overgespoten denk ik). Mijn plan is de auto eerst qua roest onder controle hebben en hem uiteindelijk een keer te laten overspuiten. Voor het spuiten check ik eerst het laswerk dat al is gedaan aan de wielkasranden achter. Maar nu eerst lekker laten zitten. Zit er al 3 jaar op en na 3 jaar buiten staan nog geen roest
Na weer wat inspectiewerk (bekleding weggehaalld) nog steeds geen nare verrassingen wel veel beginnende roest dus veel dremelwerk, staalborstels, sturen, fertan, ferpox. Ik heb wel direct een lastig lasklusje. De stijl van de LV portier is onder het bovenste scharnier doorgeroest op een klein plekje en een roestspoor naar beneden. Het heeft daar langdurig gelekt. Ik vreesde het ergste voor de kokerbalk eronder maar die lijkt toch nog wel goed te zijn(tectyl). Rechts is helemaal in orde. Ik moest er zowiezo bij voor de scharnieren dus direct even goed aanpakken.

Het zal niet al te lang meer duren voordat ik ga verlagen en de polarissen komen Eerst ga ik verlagen met de huidige dempers. Die zijn goed en dan kan ik eerst kijken hoe dat rijdt voordat ik dempers ga kiezen. Ben intussen best handig met veerpootjes (V40 2x, V70).
[Afbeelding: P2180159-1.jpg][Afbeelding: Avatarforum.jpg]
Antwoord
Dank je!

Het valt me mee dat ie niet verder is geroest na 3 jr buiten stilstaan. Als het even kan zou ik m vanaf nu wel binnen zetten, dat vertraagt het roestproces echt enorm.

Ook even de achterbank en bekleding van de achterbak weghalen, daar wil ook nog wel eea gaan roesten...
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Elsje schreef:Het zal niet al te lang meer duren voordat ik ga verlagen en de polarissen komen Eerst ga ik verlagen met de huidige dempers. Die zijn goed en dan kan ik eerst kijken hoe dat rijdt voordat ik dempers ga kiezen. Ben intussen best handig met veerpootjes (V40 2x, V70).

let wel op de veerpoten van een 200 zit anders in elkaar als de modernere auto's
240's hebben losse inzetschokdempers
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
eric vermeer schreef:
Elsje schreef:Het zal niet al te lang meer duren voordat ik ga verlagen en de polarissen komen Eerst ga ik verlagen met de huidige dempers. Die zijn goed en dan kan ik eerst kijken hoe dat rijdt voordat ik dempers ga kiezen. Ben intussen best handig met veerpootjes (V40 2x, V70).

let wel op de veerpoten van een 200 zit anders in elkaar als de modernere auto's
240's hebben losse inzetschokdempers

Ik heb de Kilen verlagingsveren binnen! Ik zag ik in Haynes dat de veerpoot anders in elkaar zit. Ik wil eerst met de standaard dempers verlagen en dan kijken hoe stug hij is. het is toch zo dat ik de demper er dan niet uit hoef te halen dus kan volstaan met het vervangen van de veren?
Aangezien het rubber van de bovenste montageplaat enigzins is uitgedroogd wil ik die vervangen. De onderste veerschotels zien er goed uit. Zou ik ook de bovenste veerschotels moeten vervangen? Of zijn die over het algemeen nog wel goed.

Waar zou ik de bovenste montageplaat kunnen kopen. Ik dacht ze te halen bij Scandcar maar die heeft ze momenteel niet.
[Afbeelding: P2180159-1.jpg][Afbeelding: Avatarforum.jpg]
Antwoord
Ik heb er al een keer een gehaald bij toms classics in enschede

was omdat er 1 doorgeroest was, maar kan ook gebruikt worden voor het aanpassen v/d hoogte
[Afbeelding: dsc00447l.th.jpg]

[Afbeelding: dsc00448w.th.jpg]

[Afbeelding: dsc00449.th.jpg]

[Afbeelding: dsc00450pyn.th.jpg]

[Afbeelding: dsc00451.th.jpg]
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
ik lees nu net dat je de bovenste zoekt, maar ik denk dat je die ook wel bij tom kunt krijgen
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
Elsje schreef:
eric vermeer schreef:ik wil alleen mijn '98 v70 2.5t nog verruilen voor een R dan heb ik ook 2 dikke turbo's Tongue :Smile

Leuk spul he. Ik heb nu (samen met de T4) zolang als het nog duurt 600 PK voor de deur staan. Klinkt wel lekker Big Grin
welkom hier!
lijkt me een mooie buurt om te wonen Wink
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 779 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.411 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 145.884 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.009 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 189.338 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 2.949 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 98.982 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 455.238 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 89.628 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 43.108 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)