31 July 2008, 20:20
naar aanleiding van het topic van Daan even apart mijn ervaringen.
ik heb een B21ET uit Frankrijk opgehaald.
motortje loopt prima op benzine.
beurtje gegeven, olie, filters, kleppen gesteld en nwe radiateur.
na de APK voorzien van een gasinstallatie.
HPO wilde alleen inbouwen ZONDER garantie ivm de aanwezigheid van een turbo met als gevolg de extra grote kans op backfire.
DMI in Groningen wilde zelfs helemaal niet inbouwen. quote: " "een turbo? nee meneer, dat is niet mogelijk op LPG"...
een maat van me heeft bij een Volvogarage gewerkt en besloot na bellen met zijn oude baas dat hij het wel aandurfde.
via internet een Necam mengstuk gevonden; dat schijnt een must te zijn voor de B21ET
en de verdamper is een hogedruksverdamper van het merk IMPCO.
de rest van de installatie is uiteraard standaard en niet interessant.
naar horen zeggen van de inbouwer liep ie na afstellen goed.
hij heeft 'm met een viergasmeter conform co norm afgesteld
so far so good
twee weken later was de maat op vakantie en stond ik trots en vol goede moed bij de RDW voor gas op kenteken
de eerste reactie van de ambtenaar was: "hÃ, een turbo? dat kan toch niet op LPG?" dÃja vu
bleek hij bij een volvo garage gewerkt te hebben. hij was sceptisch maar ook geïnteresseerd.
alles in orde, m.u.v. de co waarde 10 x te hoog!! >
heb een rondje gereden langs garages met een viergasmeting mar niemand kon of durfde de turbo (oeh wat eng
)
te verstellen; dus afgekeurd! :-\ :-\
zodra de maat weer terug is mag hij het probleem oplossen.
omdat de kilometerteller kapot is kan ik niet precies het verbruik meten maar ik gok 1 op 6
dat is natuurlijk nog niet goed, dat moet naar de 1 op 7,5 te krijgen zijn...
maar, even afsluiten met goed nieuws; de auto rijdt als de brandweer
regelmatig, hard, accelereren als een tiet en prima voor elkaar
dus ik heb hoop op de toekomst.
grts, Hugo
ik heb een B21ET uit Frankrijk opgehaald.
motortje loopt prima op benzine.
beurtje gegeven, olie, filters, kleppen gesteld en nwe radiateur.
na de APK voorzien van een gasinstallatie.
HPO wilde alleen inbouwen ZONDER garantie ivm de aanwezigheid van een turbo met als gevolg de extra grote kans op backfire.
DMI in Groningen wilde zelfs helemaal niet inbouwen. quote: " "een turbo? nee meneer, dat is niet mogelijk op LPG"...
een maat van me heeft bij een Volvogarage gewerkt en besloot na bellen met zijn oude baas dat hij het wel aandurfde.
via internet een Necam mengstuk gevonden; dat schijnt een must te zijn voor de B21ET
en de verdamper is een hogedruksverdamper van het merk IMPCO.
de rest van de installatie is uiteraard standaard en niet interessant.
naar horen zeggen van de inbouwer liep ie na afstellen goed.
hij heeft 'm met een viergasmeter conform co norm afgesteld
so far so good
twee weken later was de maat op vakantie en stond ik trots en vol goede moed bij de RDW voor gas op kenteken
de eerste reactie van de ambtenaar was: "hÃ, een turbo? dat kan toch niet op LPG?" dÃja vu

bleek hij bij een volvo garage gewerkt te hebben. hij was sceptisch maar ook geïnteresseerd.
alles in orde, m.u.v. de co waarde 10 x te hoog!! >

heb een rondje gereden langs garages met een viergasmeting mar niemand kon of durfde de turbo (oeh wat eng
)te verstellen; dus afgekeurd! :-\ :-\
zodra de maat weer terug is mag hij het probleem oplossen.
omdat de kilometerteller kapot is kan ik niet precies het verbruik meten maar ik gok 1 op 6
dat is natuurlijk nog niet goed, dat moet naar de 1 op 7,5 te krijgen zijn...
maar, even afsluiten met goed nieuws; de auto rijdt als de brandweer
regelmatig, hard, accelereren als een tiet en prima voor elkaar
dus ik heb hoop op de toekomst.
grts, Hugo
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08


: