Berichten: 390
Topics: 73
Lid sinds: Jul 2006
Zou bij aanvang voorjaar graag een kleine motorupgrade doen. B230FT 165pk hangt er nu in. Standaard. Ik zoek iets meer pit en prettiger door de toeren heen willen. Heb nu het gevoel dat de motor niet graag toeren maakt. Wil niet constant naar de 5 of 6000, maar zou smeuiger mogen. Wil niet teveel onderin kwijt, netjes stationair kunnen draaien en meer midrange.
Een klein beetje het gevoel van toen van mijn na 4age met iets snellere nokkenas benaderen zeg maar.
Blijft het non interferance als deze nokkenas erin zit?
Alvast bedankt voor de input.
245 1993
Berichten: 9.840
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
16 February 2016, 23:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 February 2016, 09:35 door Marc1970.)
Een vergelijking van de IPD Turbo en de VX3:
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...shafts.htm
Volgens mij is de V nok van de VX3 wel interference met 11,37 mm lift. IPD Tirbo is 11,95 mm:
http://www.turbobricks.com/resources.php...nt=camspec
Hier iemand die de A as uitprobeert, die is met 10,5 mm lift geen interference:
http://www.pbase.com/stealthfti/image/25646324
'Interference' is natuurlijk helemaal geen probleem, zolang de distributieriem niet breekt, komen kleppen en zuigers elkaar nevernooit tegen. Die ronde FT riemen schijnen nog duurzamer te zijn dan de oude vierkante.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.422
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Volgens mij zijn de stan daard B en D assen naast genoemde A en V prima alternatieven voor een breed koppelbereik.
Maar je moet het wel doen in combinatie met een paar aanpassingen aan de LH in de vorm van chips.
Genoeg op het web over te vinden en hier in nederland zijn de gebroeders Bijlsma in Wessem een redelijke reputatie aan het opbouwen.
zie
https://www.facebook.com/bijlsmatechnica...e_internal
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 390
Topics: 73
Lid sinds: Jul 2006
Dank jullie wel voor de tips. Ik zal Bijlsma contacten. Zit in de buurt ook.
Keuze blijft moeilijk..
Zijn er Volvo-Ãrs die ervaringen hebben met bovengenoemde nokkenassen in hun B230FT?
245 1993
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Als je je turbo druk een beetje opschroeft ga je ook al een stuk vlotter.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 390
Topics: 73
Lid sinds: Jul 2006
19 February 2016, 07:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 February 2016, 07:27 door jos evers.)
MBC kan idd ook, maar heb er geen kaas van gegeten nog. Schijnt niet al te moeilijk te zijn. Zou ik met iemand samen willen installeren dan. Heb nu de orginele turbodrukmeter in mijn dash. Zou die bij het plaatsen van de mbc vervangen denk ik. Om de druk af te kunnen lezen. Is er iemand die genegen is een mbc samen in te bouwen? Ik woon in Zuid Limburg, Spaubeek. Turbodruk naar 0,8? Ik ga doorgaans met de fiets naar mijn werk, maar de 240 wordt regelmatig ingezet, ook op vakantie dus wil het niet te bont maken. Moet wel heel blijven.
Welke mbc en welke turbodrukmeter is aan te raden?
Berichten: 390
Topics: 73
Lid sinds: Jul 2006
http://chargertech.nl/nl/boost-controlle...&results=3
http://www.europeantuningshop.nl/index.p...t_id=19734
Iets in deze richting?
Mocht iemand willen helpen bij de installatie dan kom ik graag langs. Eventuele vergoeding is natuurlijk geen punt. Woon nu tijdelijk bij de moeder van mijn vriendin i.v.m. opknap/verhuis dus garage nieuwe woning is niet beschikbaar (lees vol met huisraad) gedurende de komende weken..
Berichten: 6.709
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Zoeen is veel te duur, voor zon chinees dingetje. Op het 700forum was een mooie actie, was van R sportvolgens mij.
Berichten: 390
Topics: 73
Lid sinds: Jul 2006
Chinees kan goed zijn. Zal 700 forum opzoeken. Wie wil samen monteren?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Mbc monteren? Stelt echt niks voor hoor. Wil daar best tien minuten aan besteden.