Berichten: 185
Topics: 23
Lid sinds: Jul 2006
:o Das raar, wil ik de motor uitzetten en zit ik met de contactsleutel in de hand blijft de motor gewoon doordraaien. Om hem stil te krijgen de bij de accu de spanning onderbroken. Bij het weer onder spanning zetten geen vreemde dingen aan de hand en kan de motor weer gewoon gestart worden waardoor ik twijfel of het aan de contactslot schakelaar ligt. Iemand een helder idee?
245DL 1980 USA
Berichten: 185
Topics: 23
Lid sinds: Jul 2006
Ondertussen weer wat wijzer, als ik de connector van het contactslot afhaal blijft de motor lopen waaruit je kan concluderen dat het niet ligt aan een elektrische verbinding die via een kapotte contactslotschakelaar blijft bestaan. Als ik de zekering van de brandstofpomp "trek" dan valt de boel stil waaruit ik dan weer afleid dat het relai van de brandstofpomp "op" blijft.
Wie kan mij vertellen waar dit brandstofpomprelai (woordwaarde? ;D) gemonteerd zit?
245DL 1980 USA
Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
Bij mijn 240 turbo met k-jetronic had ik hetzelfde 'probleem'. Bij wij werd dit veroorzaakt door sluiting in mijn verotte motorkabelboom waardoor er 12v van de dynamo(de dikke rode draad) kontact maakte met de plusdraden die normaal door het relais geschakeld word.
dit relais zit bij de k-jet modellen bij de bobine geplaatst.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
m vr gr Niels
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Berichten: 185
Topics: 23
Lid sinds: Jul 2006
BINGO
In de connector tegen het schutbord gaat het mis, Californisch stof met vocht=sluiting
Bedankt Niels, had zeker wat aan je aanwijzing!
245DL 1980 USA