Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hmmm... 244 Turbo (B21ET) wil niet meer aanslaan...
#1
Denk ik vandaag de 244 T weer eens te gebruiken (na ruim 2 maanden stilstand) is de accu leeg! Ik hem aan een andere gehangen, wil hij niet aanslaan! Is me nog nooit overkomen met deze auto!
Heb de brandstofpomp gehoord, rotorkap al eraf gehad en schoon gemaakt, zekeringen nagekeken...
nog niks ...
Ben benieuwd of ik achter de oorzaak kom :-)

Trouwens raar dat de accu leeg was, er stond niks aan (behalve het klokje :-))
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#2
henqui schreef:Trouwens raar dat de accu leeg was, er stank niks aan (behalve het klokje :-))

Laat ons eens snel een sommetje maken. :Smile Neem nu dat het klokje 50 mA neemt, dus 0,05 A en het is gedurende 24 uur aangeschakeld, dan wordt dat 1,2 Ah. Na 2 maand is dat dan maal 60 wat dan 72Ah geeft. De meeste accu's van deze waarde zullen dan naar 2 maand het bijltje er bij neer leggen. Het is natuurlijk met een "Als", want het klokje moet steeds 0,05 AmpÃre stroom nemen en het moet gedurende 2 maand aan liggen! 8). Als ik mijn 240 tijdelijk op rust heb gezet, had ik de accu afgekoppeld en op de accu een ledlampje gezet. Als het ledje flauwer begon te branden, sloot ik een druppellader aan, die dan op zijn gemak de accu terug naar de goede waarde bracht. Gedurig laden is voor een loodaccu niet te best, beter is van rustig te ontladen en ook rustig opladen. Dat spaart de loodplaten.

Natuurlijk is dit niet de oplossing van jou startprobleem, maar mogelijks een verklaring waarom de accu leeg was. Met het startprobleem kan ik jou (voorlopig) niet mee helpen, maar ik denk dat hier op dit (technisch) forum genoeg wijsheid schuilt die je verder kan helpen. Alvast suc6! er mee Wink
Antwoord
#3
dank je! Ik rij niet veel met de auto, nog geen 1000 km per jaar. In het begin reed ik iedere week een ritje, nu met vier auto's raakt hij een beetje in de vergetelheid. Ik heb hem wel meer anderhalve maand niet gebruikt of zo maar het was altijd gelijk starten en lopen.

Ik zie het maar als een leuke uitdaging om de oorzaak van het startprobleem te ontdekken. Moet niet zo moeilijk zijn: eerst kijken of er een vonk is, dan of er brandstof opgepompt wordt. EÃn van die twee zal waarschijnlijk niet het geval zijn. Dan verder kijken ... ik vermoed het brandstof relais.

Wordt vervolgd.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#4
geen benzine meer? ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#5
lekke tank .. zou kunnen ... weet je dat ik inderdaad nog niet naar het metertje heb gekeken!?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#6
henqui schreef:lekke tank .. zou kunnen ... weet je dat ik inderdaad nog niet naar het metertje heb gekeken!?

Het metertje zal ook wel niet werken als de batterij leeg gelopen is! Big Grin Big Grin
Antwoord
#7
nee maar als je start dan heb je toch spanning...dus dan wel natuurlijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
... benzinepomp loopt, ik ruikt ook benzine in de uitlaat.
wat denk je? Geen vonk dus.
Brandstofrelais en bobine verwisseld met een ander (uit mijn 245 GL) : geen effect, d.w.z. start nog steeds niet.
Rotorkap verwisseld met een nieuwe, geen effect.
Zekeringen schoongemaakt, zekeringenkast idem.
Als de bobine geen spanning lijkt te geven en hij is niet kapot, waar kan het dan aan liggen?
Kabel bobine - rotorkap, rotor zelf zou kunnen maar zijn er nog meer dingen?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#9
Beveiliging misschien? Als je hem zo lang hebt vergeten, vergat je dat misschien ook. ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#10
op je bobine heb je 2 aansluitingen eigenlijk 3 maar dat is de hoogspanning
namelijk 1 met code 1 en 1 met de code 15

als je nu het contact aan zet moet je 12 volt op de 15 krijgen

als dit niet goed is moet het een zekering zijn of de voorschakelweerstand

als je wel 12 volt krijgt zit het of in je verdeler vuiltje of slechte stekkerverbinding of in je onstekingsmodule
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 245 1990 wil niet meer starten jvda 8 326 24 August 2025, 09:50
Laatste bericht: Marc1970
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 581 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.677 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 1.134 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 6.040 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.978 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 5.109 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.607 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 5 3.025 20 October 2022, 11:17
Laatste bericht: Dinges
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.733 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)