Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
RonnieDuck schreef:De B27 heeft geen contactpunten, en dus lijkt mij het doorbranden niet mogelijk. Volgens mij bedoelt Gilles dit ook met breakerless.
Het doormeten van de bobine en het bekijken van de verdeelkap lijken mij de 2 makkelijkste dingen om even te doen. Eventueel heb ik nog wel een verdeelkap liggen om te testen. Bobine is volvonr 269322 of bosch 0221122003 en moeten zeker wel te vinden zijn.
Kan het ook nog zijn dat je vacuum slang niet goed op de verdeelkap zit? of heeft deze alleen met de vervroeging te maken bij hogere toeren?
Draait het een en ander wel in je verdeelkap, als je de verdeelkap verwijderd en start?
mvg Ronald
verdeelkap was nieuw...
is de bobine van een turbo hetzelfde??
slangetjes zitten allemaal vast..
in het weekeind kan ik hopelijk zoeken..
Gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
nu de auto terug is van de spuiter (zie mijn topic in bertone) kon ik ook een en ander doormeten,
de bobine gaf onder de 9 k ohm aan op de HT terminal, slecht dus
en tussen 1 en 15 was het 0,1 en na enkele seconden 0
de ballast weerstand is bij mij een dubbele waarbij bij de eerste trap ik 0,1 krijg en bij de tweede trap geen waarde,
ook niet goed??????
betekent dat dan dat er geen weerstand is of gewoon stuk.??
of ik de regelunit ook kan doormeten, weet ik niet, daar heb ik nog geen gegevens van maar het lijkt me dat die weerstand ontploft is oid...
het is een bosch 0227 900 103
het ding is toch een bescherming tegen spanningspieken?
kan ik hem ook kortsluiten zonder gevaar?
:o
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Hij doet ut weer, de thermoschakelaar kapot, gelukkig is het meestal dezelfde, ik had er nog een in een ander blok zitten.
nu werkt de startinjector weer.
wel wil hij na de 8 seconden van de koudestartinjectie slecht door starten, ik denk dat hij dan verzuipt of juist te zuinig stationair staat.
ik kan echter niet bij de stationairregel knop vanwege die spinnekop erop,
weet iemand of daar toch weer een speciale lange dunne inbus voor is???
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
yep, heb er van de week 2 gescoord bij de Praxis, â¬2,95 p/stuk, maatje 4 of 5,weet ik even niet meer, en deze liggen standaard in de 245's, wel zo makkelijk! ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
PP! schreef:yep, heb er van de week 2 gescoord bij de Praxis, â¬2,95 p/stuk, maatje 4 of 5,weet ik even niet meer, en deze liggen standaard in de 245's, wel zo makkelijk! ;D
ga jij er zelf aan draaien? dat komt toch heel nauw?
co en zo?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
yep, maar ik kan 'm dan ook aan de CO meter hangen  ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 111
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2007
volvoman0_0 schreef:Hij doet ut weer, de thermoschakelaar kapot, gelukkig is het meestal dezelfde, ik had er nog een in een ander blok zitten.
nu werkt de startinjector weer. 
wel wil hij na de 8 seconden van de koudestartinjectie slecht door starten, ik denk dat hij dan verzuipt of juist te zuinig stationair staat.
ik kan echter niet bij de stationairregel knop vanwege die spinnekop erop,
weet iemand of daar toch weer een speciale lange dunne inbus voor is???
Bij de b27e spinnekop heb je een stationairregelknop links achter de luchtfilterpan uitsteken die zit aangesloten op de koudstartinjector en de luchtklep hij regeld via een shuntleiding (By pass) de extra hoeveelheid lucht en daarmee het stationair toerental.
nr57 op afbeelding.
[img width=404 height=600]http://members.home.nl/alsdewiedeweerga/Volvo/Brandstof%20Systeem%20b27-e/brandstof%20systeem.jpg[/img]
Als die slangewieks allemaal oud is kan dat goed lekken (vooral als het eenmaal lekker warm is) en dan krijg je het nooit lekker aan het lopen. Als je hem koud afsteld dan loopt de motor warm te snel, wanneer je hem dan warm afsteld heb je met een koude motor startproblemen omdat het dan te dicht zit. De optische kwaliteit van al dat rubber kan je bedriegen. Wanneer die slangen al vele jaren warm en koud zijn geworden moet je alles gewoon eens vervangen.
Die startklep is daar een hele gemene zie nr62 op tek. die rubbers worden heel warm en snel broos. Worden ook behoorlijk belast met gefriemel aan de startklep  en je ziet ze gemakkelijk over het hoofd. Ik heb daar ook slangklemmen geplaats.
Daar moet je echt alles goed potdicht hebben een goede tip daarbij is, om in de leiding welke de dikke plastieke stelschroef met de startklep verbind, een extra T-stuk te plaatsen. Deze met een goed sluitende rubber kapje afdichten. Deze zal wanneer je een backfire krijgt er vanaf springen en verdere losse delen aan je luchthandel hierdoor voorkomen. (Ik ben zelfs van plan om daar een of ander vlotter ideetje te verzinnen, zo iets als van een Duiksnorkel ;D )
Die inbus voor de CO afstelling is Volvo tool (999)5102 is 27 cm lang heeft een inbus kopje van 3mm.
Kost 21.00 ⬠bij Volvo maar kan je ook zelf maken.
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
bedankt voor de info zozo. Ik heb de spinnekop eraf gehad en heb inderdaad gezien dat de nr 62 een beetje gaar is, daar komt natuurlijk elke keer pure benzine door, gaat vanzelf gaar worden..
ik heb de plaat mooi even uitgerpint, heb je een haynes digitaal ofzo??
het ging mij om de bediening van de co-schroef een hele lange inbus dus ik heb het stelschroefje gelukkig gangbaar gemaakt toen het zooitje uit elkaar lag du dat moet gaan lukken.
@pp ik zal dan toch even bij de garage dat moeten doen tijedens een afsteldag van de v44 klup, (mag wel even).
Maar zijn er richtlijnen waar je je aan kan houden voor een basisafstelling? qua co stelschroef?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 111
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2007
Nee ik heb geen digital Haynes  , die afbeelding is uit het Vadis programma getoverd.
Ik heb wel het Haynes boek voor 260 serie (Er stond vandeweek toevallig ook nog een te koop op marktplaats voor 35⬠of zo, misschien heb je mazzel en is ie er nog).
De afstelvoorschrift daar zegt (na demontage of revisie):
Haal à à n benzineleiding los van de regelunit (nr 12) onder die spinnekop en start de benzinepomp.
Draai met tool 5102 (zie boven) de stelschroef met de klok mee tot er benzine uit de connector van de regelunit druppelt. Draai hem daarna een halve slag terug en bevestig weer de losse benzineleiding op de regelunit en stop de benzinepomp.
De verdere fijnafstelling voor CO moet je idd met meetapperatuur doen.
Daarna kom je niet meer aan die stelschroef en regel je de stationaire toerental verder met die dikke stelknop in de luchtleiding..
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
ik ga het in ieder geval even checken op die manier en ik denk ook even zo'n lange inbus fabriceren, ik las er wel een paar aan elkaar
bedankt zover...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
|