Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
motor start niet meer
#1
Volgende probleem is nu dat ik de auto niet meer aan de praat krijg.

Moet wel zeggen dat ik zaterdag het motorblok heb schoongespoten,waarna het ploffen en hikken is ontstaan.
En nu heb ik het zover dat ik hem helemaal niet meer aan de praat krijg.
Lijkt erop dat hij geen benzine krijgt.(ontsteking,verdelerkap,rotor,bougies ondertussen nagecheckt)
Als ik het contactslot aan zet en ik loop naar mijn motor,hoor ik de brandstof zuigen in de 2 slangen naar de K j tronic unit boven de luchtfilter.
Ben daarna alle punten waar de benzine zou moeten lopen de bouten losgedraaid of er benzine uit spuit.
en ja overal spuit de benzine met kracht uit.
Ik zie bij de gas klep als ik handmatig gas geef nergens een straaltje benzine(contactslot heb ik dan nog steeds aan staan)
Heb je of hebben jullie een Tip wat het kan zijn??
Antwoord
#2
HOE heb je de motor schoongespoten ?
Antwoord
#3
eerst met motorreiniger in gespoten.Daarna met water afgespoeld.
Laten drogen,2 dagen daarna met blanke tectyl de boel ingespoten.
Antwoord
#4
En je hebt de moptor afgespoeld terwijl ie liep ?

Ga er maar vanuit dat er dingen nat zijn geworden die niet nat horen te zijn...
Antwoord
#5
aiaiai

blanke tectyl erop
das echt mooi spul
kruipt vocht onder het tectyl
alleen kan het water niet meer verdampen omdat tectyl het tegenhoud.

succes ermee.

1 tip

bestel nieuwe:

bougies
verdeelkap
rotor
bougiekabels (set van 5 kabels, speciaal voor turbomotor)
dan kom je al weer heel ver.

wees er wel zeker van dat de hallgever geen water heeft gehad
en loop alle conectors van je onstekingsysteem langs
haal ze uit elkaar
met de luchtspuit schoonblazen (in de stekkers)
en dan WD40 erop
en de stekkers weer in elkaar drukken.
dan heb je het meeste kans
Antwoord
#6
hallgever waar zit die.
Trouwens dit had ik inderdaad niet moeten doen.
Sommige draden zijn aangetast.Buiten mantel losgeraakt.
In iedergeval de draden tegen het schutbord (buitenkant verpulverd)
En de draden naar de startmotor.Ook de buitenkant compleet verpulverd.
Lekker goedje die motorreiniger.
Het is wel de eerste keer dat ik zoiets gedaan heb (na 10tal minirestauraties)en de laatste keer.!!!!
Antwoord
#7
kaasie schreef:en loop alle conectors van je onstekingsysteem langs
haal ze uit elkaar
met de luchtspuit schoonblazen (in de stekkers)
en dan WD40 erop
en de stekkers weer in elkaar drukken.
dan heb je het meeste kans

WD40 maakt prima schoon, maar olie is geen beste stroomgeleider. Beter is zuurvrije vaseline, ook te koop in spuitbus.


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#8
Dat je stroomdraad uit elkaar valt kan je niks aan doen, Volvo gebruikte een tijdje (1980-1987) bio-afbreekbaar plastic voor de isolatie.

http://www.davebarton.com/volvoharnesses.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
WD40 is een kruipolie
maakt geoxideerde delen schoon.
is water afstotend.
en geeft een vettig laagje toe.
ook goed te gebruiken op poreuse bougiekabels (voor zo lang het duurt)
dus geen geklooi met vaseline gewoon ff doel treffend WD40 erop.

wees er dus op bedacht dat alle bekabeling stuk is.
dit kan een kortsluiting veroorzaken.
dus doe voorzichtig anders staat er alleen nog een turbo op de op rit met een ijzeren frame-pje erom.
deze turbo doet het dan niet meer omdat hij helemaal uit gefikt is.

je hebt nu best kans dat je koud start injector niet aan gestuurd word end.
nu heb je die , als de turbo goed staat af gesteld niet nodig , maar kan er mee te maken hebben.
Antwoord
#10
Okee,
de volgende diagnose heb ik vanavond gesteld:
De bougies zijn gort en gort droog.
In ieder geval vonken ze.
Dus conclusie de bougies krijgen niet de broodnodige brandstof.
Bij de K j tronic unit (bij de koplamp voor boven de luchtfilter) heb ik net nog wel gekeken met het contact slot aan of er benzine uit de leiding en de retour leiding komt.
Ja, dus er spuit benzine uit als ik de bouten iets los laat.

Ja wat nu????
Het ligt dus puur dat het motortje niet de brandstof krijgt!!
HELP,wie...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.908 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  Altijd fijn als het niet werkt... Oliedrukmeter en dashboardlampjes Coenraad 0 2.307 16 April 2012, 18:15
Laatste bericht: Coenraad
  Auto slaat soms plotseling af of wil niet starten Elsje 0 2.472 26 March 2012, 17:31
Laatste bericht: Elsje
  Cilinder 4 wil niet meer eric 3 3.936 9 February 2012, 20:38
Laatste bericht: eric
  245 b21et start niet meer mironiko 17 15.195 2 April 2011, 21:26
Laatste bericht: mironiko
  geen toeren maken met koude motor ID19 4 3.585 14 October 2010, 22:53
Laatste bericht: 242-turbo
  ideale olietemperatuur bij warme motor petervandoornum 11 10.763 23 January 2009, 21:11
Laatste bericht: eric vermeer
  Motor verzuipt daanheijn 8 7.809 6 March 2008, 16:46
Laatste bericht: daanheijn
  240,1981 met 230et motor mspare 13 8.675 26 October 2007, 14:20
Laatste bericht: mspare
  Motor bekabeling 244 Turbo Henk 28 14.652 22 September 2007, 21:52
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)