15 October 2007, 18:25
hallo,
daar ik nu al een paar maanden aan het zoeken ben naar een probleem met mijn auto ga ik het jullie maar even voorleggen.
ik heb in mijn volvo 240 een 230et (motronic) blok ingebouwd uit een 740. allemaal gegaan zonder verdere problemen.
Het probleem is dat de auto enorm veel benzine verbruikt, of liever gezegd, niet verbruikt en zo weer via de uitlaat als zwarte rook doet opgaan.
Zelf heb ik de volgende dingen gecontroleerd;
-andere luchtmassameter geprobeerd
-temperatuursensor gecontroleerd
-alle bedrading en massapunten nagegaan.
-injectors laten testen.
-weerstanden injectors gecontroleerd
-benzinedrukregelaar vervangen
-onsteking afgesteld
het enige waar ik zelf aan twijfel is de benzinepomp, dit is een standaard bosch pomp.
op de injectorrail heb ik 2bar gemeten. Is dit te veel of te weinig?
Als ik de inkomende brandstofleiding tijdens stationair draaien dicht knijp gaat de motor zeer mooi stationair draaien, waarna natuurlijk uit te vallen.
Ik hoop dat er iemand is die hier iets mee kan.
alvast bedankt!
groeten.
daar ik nu al een paar maanden aan het zoeken ben naar een probleem met mijn auto ga ik het jullie maar even voorleggen.
ik heb in mijn volvo 240 een 230et (motronic) blok ingebouwd uit een 740. allemaal gegaan zonder verdere problemen.
Het probleem is dat de auto enorm veel benzine verbruikt, of liever gezegd, niet verbruikt en zo weer via de uitlaat als zwarte rook doet opgaan.
Zelf heb ik de volgende dingen gecontroleerd;
-andere luchtmassameter geprobeerd
-temperatuursensor gecontroleerd
-alle bedrading en massapunten nagegaan.
-injectors laten testen.
-weerstanden injectors gecontroleerd
-benzinedrukregelaar vervangen
-onsteking afgesteld
het enige waar ik zelf aan twijfel is de benzinepomp, dit is een standaard bosch pomp.
op de injectorrail heb ik 2bar gemeten. Is dit te veel of te weinig?
Als ik de inkomende brandstofleiding tijdens stationair draaien dicht knijp gaat de motor zeer mooi stationair draaien, waarna natuurlijk uit te vallen.
Ik hoop dat er iemand is die hier iets mee kan.
alvast bedankt!
groeten.