Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
hoi,
in mijn b27 van de 262 zit de bosch 227 100 019 k-jet module,
kan het gebeuren dat je wanneer je het contact te lang laat aanstaan dat dat ding doorbrandt? of zal dan de bobine alleen stuk gaan?
ik vermoed dat hij een keer een nacht heeft aangestaan....... :-\ :-\ :-\ ??? :'( >
hij geeft geen vonken meer, alles gecheckt en wellicht zit hier het probleem....
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Bob-check:
[img width=740 height=600]http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/coil.jpg[/img]
Ik neem aan dat er genoeg prik in je accu zit...................
Zekering ergens?
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
de B28E in mn broertjes 760 wil wel starten maar valt plots uit na 2 minuten. we verdenken die oude powerstage (vierkante kastje bij de bobine). we proberen morgen die hele powerstage eruit te gooien en de powerstage van een nieuwere auto erin te zetten (saab versie geschikt voor induktiegever).
bij onze wagen zijn de weerstanden nog goed en de bobine werkt ook nog redelijk. misschien iets beschadigd doordat een bougiekabel niet goed contact maakte (energie kan nergens naar toe)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
dank voor jullie adviezen,
Wat is de functie van die voorweerstand en hoe kan ik die doormeten?
de "computer'moet ik dus nog niet aan denken?
ik weet niet op welke zekering hij zit geschakeld.
de auto hebben we nu maar dus niet werkend bij de spuiter gebracht, hij doet de laatste fijne voorbereidingen en dan spuit hij hem in de loop van de week. dan haal ik hem weer op en kan ik rustig de dingen door gaat meten en het probleem opsporen.
ik laat het weten wat er uit komt
groet
Gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Als dit de voorschakelweerstand is die wordt bedoeld, dan meet je 'm zo door:
[img width=800 height=235]http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/ballast_resistor.jpg[/img]
Correct if I'm wrong, maar volgens heeft onderstaand schema betrekking op jouw configurarie, dus zekering Nr:3 zou ik zo zeggen
[img width=740 height=600]http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/wiring_diagram_265.jpg[/img]
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
super, daar kan ik wat mee!!! :

:
bedankt, als de auto terug is ga ik alles meten,
Groet
Gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Als je het contact langdurig aan laat staan is het risico van wegbranden van de contacten bij 4 cilinders ook een bekend probleem. :'( :'( :'(
Een Volvomonteur waarschuwde me ervoor toen ik bij de auto wegliep en hem aan liet staan, het kon volgens hem heel snel gebeuren. :-[
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
je bedoelt de contactpunten? deze ontsteking is "breakerless".
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
yep
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 191
Topics: 14
Lid sinds: Sep 2005
De B27 heeft geen contactpunten, en dus lijkt mij het doorbranden niet mogelijk. Volgens mij bedoelt Gilles dit ook met breakerless.
Het doormeten van de bobine en het bekijken van de verdeelkap lijken mij de 2 makkelijkste dingen om even te doen. Eventueel heb ik nog wel een verdeelkap liggen om te testen. Bobine is volvonr 269322 of bosch 0221122003 en moeten zeker wel te vinden zijn.
Kan het ook nog zijn dat je vacuum slang niet goed op de verdeelkap zit? of heeft deze alleen met de vervroeging te maken bij hogere toeren?
Draait het een en ander wel in je verdeelkap, als je de verdeelkap verwijderd en start?
mvg Ronald
264 RULES!!!!