7 December 2007, 21:53
en al onze andere carburateurvrienden Peter!
Carburateur revisie?
|
7 December 2007, 21:53
en al onze andere carburateurvrienden Peter!
7 December 2007, 22:03
Als je lange blauwe vonken hebt is de condensator en de rest vd ontsteking goed.
Hebben je de choke van je carb (is dat een Pierburg op de foto?) al eens bekeken? Als je hem vol uittrekt duwt een krom plaatje bij de carb. de gasschuif iets open voor extra toeren (1250-1350 rpm) bij de koude start. Gewoon stationair is 1100-1200 rpm, af te stellen met het schroefje, en niet door de gaskabel of stangen strakker te zetten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
7 December 2007, 22:11
Volgens mij heeft Jan een Zenith
7 December 2007, 22:28
Zijn basically hetzelfde kwa afstelling. Stromberg heeft zeker weten vier schroefjes om de pot vast te zetten, de carb op de foto heeft er drie. Hier staan ze allebei op:
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/spares.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
7 December 2007, 22:42
Marc1970 schreef:Zijn basically hetzelfde kwa afstelling. Stromberg heeft zeker weten vier schroefjes om de pot vast te zetten, de carb op de foto heeft er drie. Hier staan ze allebei op: Zal morgen weer eens ff kijken onder de kap samen met de monteur,... En dan eerst de hele ontsteking nalopen,... dat is op het moment het enige waar het naar mijn beleving aan kan liggen,... Hier staat de mijne idd op, mooi plaatje!: http://www.gowerlee.dircon.co.uk/175CDStype.html Al is het kapje iets anders: [img width=450 height=600]http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/IMG_0424.jpg[/img] ![]()
8 December 2007, 00:54
Ik hoop dat het inderdaad de ontsteking is, want ik heb een half jaar gezocht naar een revisieset voor deze carb. en uiteindelijk van Scandcar te horen gekregen dat die niet meer leverbaar is.
Ik kwam via Peter Timmer aan een Marktplaats ad van een NIEUWE Pierburg, voor ⬠200 uit Limburg gehaald en geplaatst. Sindsdien loopt hij weer geweldig. Ik heb de oude Pierburg nog liggen voor eventuele reserve onderdelen.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
8 December 2007, 10:57
@Gerard
Ben je er uiteindelijk achter gekomen wat er nou mis was met de oude carb.? ![]()
8 December 2007, 11:30
Hallo
Ik zit ook enorm te dubben met mijn carburateur. Heb een 245 gl van 1981 net uit Zweden en de auto loopt belabberd. Het is een B23 A met Pierburg 175 cdus. Er zit (naast het "electrisch tonnetje" met twee stroomdraden; wat is dat eigenlijk; een electrische klep?) een ,verzonken in het spruitstuk stationaire afstelschroef en er zit er nog een op de aansluitplaat van de carburateur naar het spruitstuk in het midden. Of dient die ergens anders voor. In de auto heb ik een electrische volvo ontsteking ingebouwd, bougies doen het, ontsteking op 7 graden. Alles volgens de "Vraagbaak Olyslager" afgesteld, maar dat mag niet baten. Auto loopt zeer slecht stationeer. Ik vind in het boek niets over eventuele tweede stationaire schroef en ook niets over de werking van die electrische klep (?) op de carburateur. Het menbraan zal ik nog eens beter checken op scheurtjes. Vraag; wat is de functie van dat eletrisch "tonnentje" (als ik de stroom los trek loopt de auto langzamer stationeer) Wat moet ik met twee stationeerschroeven, hoort dit wel zo of is die tweede geen stationeerschroef. Ik zal er een foto van maken . Alle kennis welkom! Groet,
8 December 2007, 11:43
Zwarte Flirt schreef:Ik hoop dat het inderdaad de ontsteking is, want ik heb een half jaar gezocht naar een revisieset voor deze carb. en uiteindelijk van Scandcar te horen gekregen dat die niet meer leverbaar is. Gerard dat is toch niet helemaal waar, maar zou dat schokken van nu ook aan de carb liggen?
8 December 2007, 11:58
Update:
Met een beetje mazzel is het probleem nu opgelost,... De pakking tussen blok en spruitstuk bleek omgedraaid te zitten. Hierdoor kreeg ie een te arm mengsel. Auto is nu warm en loopt mooi schokt ook niet meer bij constant rijden. Morgen bij een koude start eens kijken of mijn verwachte mazzel idd bevestigd wordt door een mooi rond lopende motor,.... wordt vervolgd. @Rin Mijn ontsteking is als ik het goed gehoord heb op 14 graden gezet,... Misschien dat dit het geen is wat er bij jouw aan de hand is. Enne zet maar ff wat fotoâs van je bak hier op het forum ;D ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|