2 December 2007, 18:00
ALs je op gas rijd hoeft er dus geen olie in te zitten?
Carburateur revisie?
|
2 December 2007, 18:00
ALs je op gas rijd hoeft er dus geen olie in te zitten?
2 December 2007, 18:33
Tja, daar houd mijn kennis dus op :-X
ik weet ongeveer wat een carbrateur doet, maar niet precies het fijne ervan. Maar volgens mij moet er ook op LPG olie in zitten. ??? ???
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
2 December 2007, 21:37
yep, moet er hoe dan ook olie ingooien, je wilt van tijd tot tijd ook wel even op benzine rijden, nietwaar??
en membraam is idd. erg gevoelig, en bij een minimale breuk welke je niet makkelijk ziet rij je dus niet op lpg :'( :'( :'(
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
2 December 2007, 22:25
Hmmm,... >
![]() ![]() En de zwarte rubberen band (wat dus blijkbaar de "membraam" is) lijkt er verder goed uit te zien,... ![]()
2 December 2007, 22:53
zonder ATF kan je naald ook krom worden, schuift dus niet makkelijk, en doet niet wat ie moet doen.
spuit gewoon remmenreiniger oid in je carb.kelk, en probeer te starten, als ie het doet, heb je een scheurtje in je membraam
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
2 December 2007, 23:31
Wat zuur, heb je gestart met gas vol in??
Ik had eerst ook een beetje hetzelfde gezeik en dacht dat ie kapot was, maar met vol gas wilde het ding toch starten. Raar pijlen trouwens he, ik snap helemaal niks van dat atf-pijlstokje.
3 December 2007, 10:58
Het is een demper, geen peilstok. De ATF zorgt ervoor dat de gasschuif niet gelijk op en neer stuitert als je het gaspedaal aanraakt, maar langzaam beweegt. Zo reageert de motor vriendelijker.
Er is een officieel oliepeil, maar ik giet er dunne olie (ATF, rijwielolie) in tot een centimeter onder de rand, de rest komt er wel een keer uit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
3 December 2007, 11:18
O oke, sorry. Ik dacht er in het boek iets stond over pijlen op die demper. Zal straks wel eens een foto maken uit het boek.
3 December 2007, 11:53
De plunjer van het reservoir hoort dus omringt te zijn met olie. Je kan dan alleen heel langzaam het membraam gedeelte op en neer bewegen, soort olieslot zeg maar. Klopt dit verhaal?
![]()
3 December 2007, 12:25
Postma 245 GL schreef:Voor het bijvullen van de olie in de carb heb ik gewone ATF olie gebruikt. Zie op http://www.bccp.nl dat er speciale olie verkrijgbaar is. zou dit soms een oorzaak kunnen zijn? die Olie van BCCP werkt stukken beter dan de ATF! Had zelfde probleem dat olie verdween, nu die olie erin en gewoon elke zoveel duizend even bijvullen meer niet... Gewoon doen dus.
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam
![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|