5 September 2007, 14:31
Jup, las ik ook. Zou wel eens goed de oorzaak van jouw probleem kunnen zijn..?
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)
Vastloper naar kleprevisie.....
|
5 September 2007, 14:31
Jup, las ik ook. Zou wel eens goed de oorzaak van jouw probleem kunnen zijn..?
![]()
5 September 2007, 14:58
Ik ben wat achterdochtig geworden......de garagist gaf aan dat ie contact ging zoeken met een deskundige over het effect van mengen van olie met andere stoffen.....ze gingen nu de boel schoonmaken en evt schade opzoeken.
Het blijkt volgens een kennis en kenner dat het mixen van olie met sommige stoffen/toevoegingen aan je olie, dit effect kunnen hebben. Meestal doen ze bij een kleprevisie en pakking er een stof/toevoeging bij om evt minscule lekjes (die je kennelijk altijd wel kan hebben) meteen te dichten. Ik ga dus heel erg op 't vinkentouw zitten mbt dit probleem en ben benieuwd of en wat ie er heeft bijgedaan....als ik daar achter kom laat ik dat wel ff weten, voorkomt problemen bij anderen :-\ Vooralsnog blijf ik duimen en heel veel virtuele kaarsjes branden dat 't bij die stroopzooi blijft.
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
5 September 2007, 15:27
succes er mee.
Mijn kop is nu bij het revisiebedrijf. Ik ben benieuwd! ![]() "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
5 September 2007, 21:49
TheSaint77 schreef:Niet toevallig minerale olie erin terwijl er altijd al volsyntheetische olie in zat?Is het niet andersom? Een volsynthetische olie lost volgens mij juist alle oude troep van jaren minerale olie in je blok op en en maakt er een lekker stroopje van.
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
5 September 2007, 21:50
@ovlov: heb je foto's kunnen maken van de schade?
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
6 September 2007, 23:05
deusjevo schreef:TheSaint77 schreef:Niet toevallig minerale olie erin terwijl er altijd al volsyntheetische olie in zat?Is het niet andersom? dat zou heel wat verklaren. Eens vragen aan t revisiebedrijf als ik er weer kom. Moet er toch nog langs van de week! "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
7 September 2007, 13:47
Niels244 schreef:Ik zou toch zeker de garage aansprakelijk stellen! Uiteraard.
7 September 2007, 14:39
:'( Ze hebben 't blok schoon....geen schade geconstateerd aan lagers/kleppen....oef....maarrrr toen ze vandaag 't blok wilde gaan spoelen (reinigen met dunne olie) ging 't lampje van de oliedruk branden, mogelijk dat de sensor stuk is, dus een nieuwe besteld en die is d'r morgen pas.....
Dan hoopt ie dat 't allemaal in orde gaat komen. Oorzaak vooralsnog van die stroop: mogelijk lang geleden mix van synthetische en minerale olie (...) Dit is in 't carterpan blijven liggen en aangroeien tot een dikke laag stroop. Omdat ik koelingproblemen had (gebruikte redelijk veel koelvlst) regelmatig de zaak nagelopen, ook afgeperst, doch geen probleem op de kop gevonden, tot de zomervakantie... Na de klep/kop revisie en nieuwe pakking zat er dus ineens alleen olie in...mogelijk heeft dit de zaak ineens versneld, daar er voorheen (lang niet ziechtbaar) koelvloeistof bij de olie zat en dat schijnt de zaak weer dunner te maken..... 't was koffiedik kijken want de garagist had dit in 25 jaar niet eerder meegemaakt. Toevoeging aan de olie, welke d'r normaal bij gaat was in ieder geval niet de oorzaak. Mede gezien de grote klont van die stroop onderin 't blok/carter.... Wordt nog steeds vervolgd...... Murphy's law.....????? > ![]()
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
14 September 2007, 16:44
;D
Hij leeft weer.....de garage heeft veel, heel veel uren d'r aan moeten besteden, met de fohn 't blok loskrijgen (stoterkleppen zaten muurvast in de smurrie) etc. etc. Vervolgens problemen met de oliedruk, bleken door 't losmaken van de/het carterpan 2 kleine rubberen ringen 't na 17 jaar niet meer te doen, deze ook vervangen, daarna oliedruk OK. Een of ander reinigingsgoedje door doorheen, spoelen, weer reinigen, spoelen, dunnen olie, spoelen......en uiteindelijk weer nieuwe verse olie....ik heb nu wel 't schoonste blok van Nederland ![]() Loopt weer als een zonnetje. Conclusie: we hebben megdikke pech gehad en weten nu echt wat de wet van Murphy nu is. Garage heeft me gematst met uurloon.....tof, alles aanziende en gehoord hebbende valt ze ook niets te verwijten, ze hadden zelf ook zoiets van he????? ???. M'n vrouw rijdt voorlopig wel met m'n ANWB-pas.....kan 't me voorstellen.. Op naar de volgende 300000km! Ik heb geen foto's, maar 't goedje zag eruit zoals op de foto's elders in dit topic te vinden, oftwel dikke appelstroop...
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
14 September 2007, 16:50
Fijn om te horen dat alles naar tevredenheid is opgelost (en dat er garagebedrijven zijn die meeleven)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|