4 September 2007, 18:14
>
Had ik met m'n 1990-er 245 gedonder in Zweden (lekke koppakking/kapotte uitlaat).
Laten maken in Nederland, bleek tevens dat kop gevlakt en gereviseerd moest worden.
Voorts uitlaat van voor tt achter vervangen (dus alleen spruitstuk niet)
Zo gezegd, zo gedaan.....na nog geen 400 KM met een sleep naar huis.....
Probleem is de garage ook onbekend, althans ze hadden dit nimmer eerder gezien....
Dus heb je een gereviseerd klepstel, nwe koppakking etc. etc., liep weer als een zonnetje
Zit er zeer dikke en stroperige olie op de kleppen (krijgen ze niet of nauwelijks los), carter vol met die stroop.....Oliepomp was vastgelopen etc. oftwel die zooi zit overal, ook bovenop het kleppenstel...
Wie weet raad, ik heb d'r net 2100 euro aan uitgegegeven.....en vrees met grote ...... :'(
Jorgen, nog STEEDS trotse bezitter van een mooie 245

Had ik met m'n 1990-er 245 gedonder in Zweden (lekke koppakking/kapotte uitlaat).
Laten maken in Nederland, bleek tevens dat kop gevlakt en gereviseerd moest worden.
Voorts uitlaat van voor tt achter vervangen (dus alleen spruitstuk niet)
Zo gezegd, zo gedaan.....na nog geen 400 KM met een sleep naar huis.....
Probleem is de garage ook onbekend, althans ze hadden dit nimmer eerder gezien....
Dus heb je een gereviseerd klepstel, nwe koppakking etc. etc., liep weer als een zonnetje
Zit er zeer dikke en stroperige olie op de kleppen (krijgen ze niet of nauwelijks los), carter vol met die stroop.....Oliepomp was vastgelopen etc. oftwel die zooi zit overal, ook bovenop het kleppenstel...
Wie weet raad, ik heb d'r net 2100 euro aan uitgegegeven.....en vrees met grote ...... :'(
Jorgen, nog STEEDS trotse bezitter van een mooie 245
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
Volvo BM L90 1988