Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
kaasie schreef:saint schreef:
ik heb net de beugel van de oliekoeler bij de rommel gegooid van de week om weg te gooien. Bij mn intercoolerupgrade zat een iets andere beugel om plaats te creëeren voor een ic. Maar als iemand m (die gewone beugel dus) toch nog wil hebben moet ie snel zijn!

NEEEEEEEE , niet weg gooien.
ben jij betoeterd.
bij de eerst volgende meeting gooi je hem maar bij me in de kofferbak.
is hij ook weg maar krijgt hij wel weer een bestemming.

Je bent te laat. Had nou ff gebeld dan. >Sad Ik gooi nooit wat weg eigenlijk. Maar ik dacht hier kun je niet veel meer mee. Sorry.

Enne...kun je wel wat met de inlaatslang die normaal van de turbo naar het inlaatspr.stuk loopt als je geen ic hebt? Die heb ik hier ook nog. Kan ook wel pleite denk ik.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Lol... Nou ja. Nooit echt afgesloten. Maar ik de ITB-setup had ik wel gezien. De motor was te hoogtoerig. In de file liep ie wat vervelendlig.

Ik bouw verder aan een Turbo-motor.

Die is hier te vinden:

Volvo 242GT Turbo
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Jeroen.. zou jij misschien hier je licht over kunnen laten schijnen Smile ?KLIK
Antwoord
Ben van plan om MegaSquirt aan te schaffen voor de 240 i.c.m. een B21ET.
Saint of Bozzma, wat raden jullie aan kwa uitvoering van mega squirt? (extra in/uitgangen)

Wat ik wil gebruiken:

-B21ET met M46+OD
-injectiespruitstuk van de B230F (met grotere injectoren, T5 of zoiets)
-Wideband O2 sensor met meter(is er een controller nodig voor MS?)
-Ontsteking met MS via verdeler/bobine en originele bosch ignition driver (als dat gaat) of EDIS met wasted spark.
-originele stationair regelklep - koelwatersensor - inlaattemp sensor

kunnen de injectoren/bobine/stationairregelklep direkt op de MS print of heb je er een relay board / IO kaart voor nodig?

Ben van plan om de onsteking zo simpel mogelijk te houden en later te upgraden.

@ Saint: zou ik een keer jouw auto kunnen bezichtigen? volgens mij woon je niet ver bij mij uit de buurt.
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Antwoord
Hey chiel,

Woon jij nog steeds in De lier op de kijckerweg ?
Zo ja, kan ik met de goedkeuring van saint wel eens langskomen, zijn auto staat nu bij mij namelijk.

En ik ben zowiezo dit weekend in De Lier, tevens kan ik je alles leveren wat je nodig hebt voor je motortje van de MS tot de injectoren, kabelboom op maat, B230 inlaatspruitstuk verzin het maar.

Laat maar eens weten wat je precies wilt, je kunt me mailen op jelmar apenstaart tiscali.nl
Antwoord
Woon idd nog steeds in De Lier. Klinkt goed, zal je wel ff een mail sturen.
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Antwoord
geen probleem hoor. De LC-1 ligt er alleen uit ;D Die is EXIT! ;D

Op naar t betere spul zeg maar...want dit was toch echt tranen met tuiten die LC-1. Wellicht werkt ie bij anderen wel netjes maar in mijn Volvo was het een drama.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Zijn er mensen die MS hebben draaien op Vista? Ik ga een laptop kopen en daar zit standaard Vista op.
Of kan je er beter gelijk XP op zetten?
Antwoord
Gauw terug naar XP, de enige die tevreden is over Vista is Microsoft. :'( :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
MegaTune en vista zouden samen moeten kunnen draaien, theoretisch gezien.

Echt helemaal soepel gaat het niet met een USB -> Serieel converter kan ik je vertellen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 8.274 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.839 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.851 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&M 22 14.689 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.357 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 9.047 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 2.163 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 5.280 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.922 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)