23 May 2007, 21:02
De gemeten waarden zijn in orde, ga maar eerst voor Bozma's stroomverbruiker !
De volgende keer dan ;D
De volgende keer dan ;D
[img][/img]
Niet starten, hoe zit het ook alweer.... HELLUP!
|
23 May 2007, 21:02
De gemeten waarden zijn in orde, ga maar eerst voor Bozma's stroomverbruiker !
De volgende keer dan ;D
[img][/img]
23 May 2007, 21:48
EDIT 23 MEI
Vanmorgen was het weer feest. M'n vriendin belde dat de wagen wel even startte, toen niet lekker "rond" liep en uiteindelijk afsloeg. Ze is toen met de eend naar haar werk gegaan (probleemloos natuurlijk). Vanmiddag heb ik zelf geprobeerd te starten, de startmotor draaide zorgeloos rond maar de motor sloeg helaas niet aan. :'( Toen maar besloten een Wegenwacht Woonplaats abonnement af te sluiten (gewoon lid zijn we al 13 jaar, in die 13 jaar 1 x de Wegenwacht nodig gehad) Uurtje later stond de wegenwachter voor de deur en ging aan het werk. Dynamo gaf genoeg stroom, bougies gaven vonk, injectoren kregen brandstof, alle kabels gecontroleerd, bougies d'r uit, starten zonder bougies (hij dacht dat de motor verzopen was), bougies d'r weer in, verdeelkap en bobinekabels waren in orde. Ook nog getracht te starten mbv remmenreiniger direct in het spruitstuk ??? Toch besloot de motor om niet aan te slaan :'( Na ruim een uur gaf de wegenwachter het op en stelde de diagnose: inspuitcomputer of luchtmassa meter waarschijnlijk defect, hij kon hier verder niets meer mee. Ik hoefde mijn inschrijving voor de Woonplaats Service niet af te rekenen of waar te maken, hij vond dat dat niet nodig was omdat hij de storing niet had kunnen verhelpen. Morgen zal ik eens bellen met Jan Heijstek (plaatselijk Volvo Specialist) om te vragen of hij er brood in ziet. Iemand een idee of de wegenwachter het bij het rechte eind heeft, ik begin nu wel een beetje moedeloos te worden :'(
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
23 May 2007, 22:55
Als de luchtmassaweger kapot is kan je de stekker eruit trekken en dan gaat de motor in "limp home" mode, en zal in elk geval rijden (misschien met gaspedaal half ingetrapt flink doorstarten).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
23 May 2007, 23:19
@Marc: Zou hij dan ook moet kunnen starten met stekker uit luchtmassa meter denk je?
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
24 May 2007, 11:03
Jazeker (niet dat ik het ooit gedaan heb). Hier een leerzaam stukkie Engels:
The air mass meter (AMM) reads the flow of air and regulates the fuel mixture and when it fails it usually can be crudely diagnosed. Typical failure is a car that will not start. Simply unplug the AMM and try to start the car. With it unplugged the fuel injection defaults to full rich. It may be harder to start but once started it will idle and can be driven out of harm's way. Some people call this the "Limp Home Mode." It will stall regularly but it will only drive short distances. Once a bit warm you can get the engine to idle on its own with the AMM unplugged. To test the AMM plug it in and if the engine dies the meter is bad. If the idle races and then idles better the AMM is working. Do not rely on the on-board diagnostic codes that tell you the AMM is bad. The OBD is primitive and may mis-diagnose the problem.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
24 May 2007, 21:10
Dank voor de tip Marc, ik zal proberen hem door te geven aan de garage!
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
25 May 2007, 16:44
Hij doet 't weer!
Bleek toch een bobine probleem te zijn. Er zit een stekkertje op de bobine (rood-wit meen ik?) dat slecht contact maakte. De bougies vonkten wel maar volgens de monteur te weinig. Na schoonmaken van dat stekkertje liep de motor al maar nog wel slecht. Vervolgens bougies verwisseld voor nieuwe en hij loopt nu weer als een blote bil in de maneschijn ![]() Hopelijk blijft hij dat ook nog even volhouden :-\
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
25 May 2007, 17:12
Dus toch....................
Citaat:Tip: loop al je stekker-verbindingen eens na, zowel onder de kap als in je zekeringhouder. ![]()
25 May 2007, 21:54
Alsnog dank voor je tip Rob.
Samen met de Wegenwacht heb ik (bijna) alle mogelijke stekkerverbindingen bekeken en eigenlijk nergens een probleempje kunnen ontdekken. Toch nog minstens 1 verbinding overgeslagen blijkt dus na vandaag....
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|