Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
Dit kost <100 euro. Geld, vooruit...

Om de een of andere vage reden bleek mijn ontsteking niet goed te staan. 20 (!) graden later gezet en nou stijgt het ding zo ongeveer op.

Maar inderdaad.. De turbo staat in krat te wachten. Het probleem is: Ik heb mijn motortakel uitgeleend, diegene heeft hem uitgeleend en diegene heeft em uitgeleend. En ik krijg em niet terug. Ondanks herhaalde verzoeken.

Hoe dan ook. De ITB setup loopt nu echt wel hard. Er blijkt iedere keer weer meer in te zitten. Nu is het wel indrukwekkend. Maar er is ook een groot nadeel. Filerijden is niet prettig. Koppel begint vanaf 2000 toeren en komt los bij 4000. Bij 5000 nog een schop na. Kortom, je gaat als een malloot rijden met deze auto want toeren = kicken. Tegen de tijd dat ik op mijn werk ben ik helemaal hyper.

In juni gaat de Turbo erin. Desnoods takeltje huren.

Die rode knoeperts zijn inderdaad een tikkeltje tÃ. Aan de andere kant: penbobine's kunnen niet. Deze zouden gewoon smelten. Dan is dit wel dà manier. En het werkt. Vette vonk. In iedere multi-klepper zou ik ook penbobine's gebruiken. Dan ben je tenminste van die kabels af.

Ik heb inderdaad enkel een nokkenaswiel. Werkt perfect. Ik vond het makkelijker dan een twin-sensor setup. Dat is eigenlijk de enige reden. Met starten heb ik geen problemen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Turbo-ombouw in progress.

En MS swapped mee naar een MS2-Extra met COP.

24x12x4 FMIC install


[Afbeelding: img9707jw4.th.jpg]

[Afbeelding: img9708nd9.th.jpg]

[Afbeelding: img9722oo9.th.jpg]

[Afbeelding: img9710au9.th.jpg]

[Afbeelding: img9714lm5.th.jpg]

[Afbeelding: img9717ki7.th.jpg]

[Afbeelding: img9720hh1.th.jpg]

[Afbeelding: img9723lk6.th.jpg]

[Afbeelding: img9712fe0.th.jpg]
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
da's best een grote!

Waar ga je de oliekoeler nu plaatsen? Voor de radiateur (wel kwetsbaar)?
Antwoord
Waar ie zat: voor de radiateur. Er blijft 15 cm aan de onderkant onbedekt door de FMIC. Daar zat de oliekoeler en daar komt ie weer. Dan zit het ding nog steeds 30 centimeter achter de bumper. En hij zit ook letterlijk achter de bumper. Dus de lip in de spoiler mag zeker niet ontbreken.

Idd... Is wel groot. 20 graden verschil betekend 8% verschil in cilindervulling en dus vermogen. Een IC is dus wel een van de betere dingen voor een turbo. Bovendien gaat de pingelgrens omhoog (verder weg) waardoor je weer meer boost kan draaien.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
mooie IC zeg! En handig om te weten dat de pingelgrens omhoog gaat. Ik hoop dat Jelmars IC snel komt, dan kan ik van die lekke van mij af. >Sad Tongue
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
origineel zit ie scheef geplaatst naast de intercooler/radiateur (accukant), maar dat wist je neem ik aan al. En zo niet, nu past het toch niet meer ;D
Antwoord
ik heb net de beugel van de oliekoeler bij de rommel gegooid van de week om weg te gooien. Bij mn intercoolerupgrade zat een iets andere beugel om plaats te creëeren voor een ic. Maar als iemand m (die gewone beugel dus) toch nog wil hebben moet ie snel zijn!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
saint schreef:
ik heb net de beugel van de oliekoeler bij de rommel gegooid van de week om weg te gooien. Bij mn intercoolerupgrade zat een iets andere beugel om plaats te creëeren voor een ic. Maar als iemand m (die gewone beugel dus) toch nog wil hebben moet ie snel zijn!


NEEEEEEEE , niet weg gooien.
ben jij betoeterd.
bij de eerst volgende meeting gooi je hem maar bij me in de kofferbak.
is hij ook weg maar krijgt hij wel weer een bestemming.


Antwoord
Hello,

Ik weet niet of ik het hier gelzezen heb, maar kan je de computer van VIMS of MS II ook op een handheldpc aansluiten? Of heb je daar steeds de laptop voor nodig?

Bij Vims heb je een display erbij, maar daar zoek in nog meer info over.

Groetjes

Lex
Antwoord
VIMS ??

je bedoelt VEMS ?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 8.018 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.572 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.603 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&amp;M 22 13.811 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.237 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 8.777 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 2.107 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 5.143 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.760 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)