23 May 2007, 22:43
Dit kost <100 euro. Geld, vooruit...
Om de een of andere vage reden bleek mijn ontsteking niet goed te staan. 20 (!) graden later gezet en nou stijgt het ding zo ongeveer op.
Maar inderdaad.. De turbo staat in krat te wachten. Het probleem is: Ik heb mijn motortakel uitgeleend, diegene heeft hem uitgeleend en diegene heeft em uitgeleend. En ik krijg em niet terug. Ondanks herhaalde verzoeken.
Hoe dan ook. De ITB setup loopt nu echt wel hard. Er blijkt iedere keer weer meer in te zitten. Nu is het wel indrukwekkend. Maar er is ook een groot nadeel. Filerijden is niet prettig. Koppel begint vanaf 2000 toeren en komt los bij 4000. Bij 5000 nog een schop na. Kortom, je gaat als een malloot rijden met deze auto want toeren = kicken. Tegen de tijd dat ik op mijn werk ben ik helemaal hyper.
In juni gaat de Turbo erin. Desnoods takeltje huren.
Die rode knoeperts zijn inderdaad een tikkeltje tÃ. Aan de andere kant: penbobine's kunnen niet. Deze zouden gewoon smelten. Dan is dit wel dà manier. En het werkt. Vette vonk. In iedere multi-klepper zou ik ook penbobine's gebruiken. Dan ben je tenminste van die kabels af.
Ik heb inderdaad enkel een nokkenaswiel. Werkt perfect. Ik vond het makkelijker dan een twin-sensor setup. Dat is eigenlijk de enige reden. Met starten heb ik geen problemen.
Om de een of andere vage reden bleek mijn ontsteking niet goed te staan. 20 (!) graden later gezet en nou stijgt het ding zo ongeveer op.
Maar inderdaad.. De turbo staat in krat te wachten. Het probleem is: Ik heb mijn motortakel uitgeleend, diegene heeft hem uitgeleend en diegene heeft em uitgeleend. En ik krijg em niet terug. Ondanks herhaalde verzoeken.
Hoe dan ook. De ITB setup loopt nu echt wel hard. Er blijkt iedere keer weer meer in te zitten. Nu is het wel indrukwekkend. Maar er is ook een groot nadeel. Filerijden is niet prettig. Koppel begint vanaf 2000 toeren en komt los bij 4000. Bij 5000 nog een schop na. Kortom, je gaat als een malloot rijden met deze auto want toeren = kicken. Tegen de tijd dat ik op mijn werk ben ik helemaal hyper.
In juni gaat de Turbo erin. Desnoods takeltje huren.
Die rode knoeperts zijn inderdaad een tikkeltje tÃ. Aan de andere kant: penbobine's kunnen niet. Deze zouden gewoon smelten. Dan is dit wel dà manier. En het werkt. Vette vonk. In iedere multi-klepper zou ik ook penbobine's gebruiken. Dan ben je tenminste van die kabels af.
Ik heb inderdaad enkel een nokkenaswiel. Werkt perfect. Ik vond het makkelijker dan een twin-sensor setup. Dat is eigenlijk de enige reden. Met starten heb ik geen problemen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl