18 May 2007, 10:08
Vrijdag 11 mei wilde de 240 niet starten, had ca. 2 weken stil gestaan en er zat nog wel wat pit in de accu maar net genoeg om de startmotor rond te krijgen.
Aangesleept en zonder verder problemen liep de motor.
Vervolgens ca 1 uurtje gereden en de auto weer weggezet en in dat uurtje 2 x zonder problemen kunnen starten.
Auto weggezet en niet meer gebruikt tot woensdag 16 mei, toen weer startproblemen.
Met startkabels kunnen starten (zonder probleem) en hij liep weer als een zonnetje, m'n vriendin weggstuurd in de Volvo naar de camping in Oirschot en daar gebruikt ze Volvo eigenlijk niet.
Ze komt zondag terug en zal dan wel bellen dat hij het niet doet ;D
Accu is nog geen jaar oud, van de dynamo weet ik de leeftijd niet.
Uhhh, hoe kom ik er ook al weer achter of de accu gaar is of dat de dynamo de accu niet meer bij laadt?
Ben een electradummie dus graag in Jip en Janneke taal.
Ik heb in de schuur een verdwaalde multimeter liggen maar heb eigenlijk geen idee op welke stand ik dat ding moet zetten om iets door te meten ???
Aangesleept en zonder verder problemen liep de motor.
Vervolgens ca 1 uurtje gereden en de auto weer weggezet en in dat uurtje 2 x zonder problemen kunnen starten.
Auto weggezet en niet meer gebruikt tot woensdag 16 mei, toen weer startproblemen.

Met startkabels kunnen starten (zonder probleem) en hij liep weer als een zonnetje, m'n vriendin weggstuurd in de Volvo naar de camping in Oirschot en daar gebruikt ze Volvo eigenlijk niet.
Ze komt zondag terug en zal dan wel bellen dat hij het niet doet ;D
Accu is nog geen jaar oud, van de dynamo weet ik de leeftijd niet.
Uhhh, hoe kom ik er ook al weer achter of de accu gaar is of dat de dynamo de accu niet meer bij laadt?
Ben een electradummie dus graag in Jip en Janneke taal.
Ik heb in de schuur een verdwaalde multimeter liggen maar heb eigenlijk geen idee op welke stand ik dat ding moet zetten om iets door te meten ???
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.