Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
dagoose schreef:Ik heb er inderdaad na een grondige flush preventief (las ik hier en daar op wat sites) bar leaks ingegooid.
Wel raar spul inderdaad.. beetje korrelig maar ging er vanuit dat dat met de temp van de motor wel zou 'smelten' en op wat juiste plekjes terecht zou komen.. 
Dus jullie raden aan om nog een keer te flushen en nieuwe koelvloeistof zonder toevoegingen te gebruiken? ???
Hoe is jullie ervaring met de wynn's carburateur cleaner? heb op DS / eenden forum enzo wel wat goede dingen erover gelezen, had ff gegoogled voordat ik het ind e tank mikte.
Ik merk ook echt wel wat verschil nu, loopt stationair wat ronder enzo of is dat maar schone schijn?
Dat spul heeft zich overal in de koelkanalen aan de wand vastgezet dus met spoelen schiet je niet zo veel op.
Bar Leak's verkoopt ook busjes (lichtgroen van kleur als ik me goed herinner) om het koelsysteem weer van het goedje te reinigen.
Wel een beetje vreemd trouwens dat Bar Leak's spul verkoopt om het koelsysteem te vervuilen en vervolgens weer ander spul om het systeem weer te reinigen. ???
Een sigarettenfabrikant verkoopt toch ook geen nicotinepleisters om van het roken af te komen :-\
Berichten: 177
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2005
dagoose schreef:Ik heb er inderdaad na een grondige flush preventief (las ik hier en daar op wat sites) bar leaks ingegooid.
Wel raar spul inderdaad.. beetje korrelig maar ging er vanuit dat dat met de temp van de motor wel zou 'smelten' en op wat juiste plekjes terecht zou komen.. 
Dus jullie raden aan om nog een keer te flushen en nieuwe koelvloeistof zonder toevoegingen te gebruiken? ???
Hoe is jullie ervaring met de wynn's carburateur cleaner? heb op DS / eenden forum enzo wel wat goede dingen erover gelezen, had ff gegoogled voordat ik het ind e tank mikte.
Ik merk ook echt wel wat verschil nu, loopt stationair wat ronder enzo of is dat maar schone schijn?
Heb wel goeie ervaringen met de Carburateur cleaner, werkte in mijn geval goed. Motor liep rustiger, minder onregelmatig etc. Eerlijk gezegd heb ik weinig neiging om er elke 4000km een fles/potje in te knikkeren, mijn portemonnee is mij te lief... Ga meer uit van goeie marketing strategie. mij lijkt 1per 4000 km een redelijke overdosis en is het niet goed als een motor dat nodig zou hebben.... dan ben je eerder aan het nakijken van je motor en brandstofsysteem toe dan daar je geld in te steken, lijkt mij.... :
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Berichten: 71
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2005
Leuk deze oplossingen allemaal, maar heb je ook aan je ventilator gedacht? Mijn blok werd ook warm, bleek de ventilator niet meer goed te werken.
Tot 120 km/h geen probleem, echter ging k harder rijden, werd de motor warm.
Je moet ik koude toestand met een schoevendraaier tegen kunnen houden, echter als de motor warm is en de ventilator dmv het bimetaaltje in komt, lukt je dit niet meer.
Heb de mijne vervangen door een tweede handse en mijn problemen zijn opgelost.
Misschien een ideetje voor je? Kost weinig tijd om het te controleren.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Euhm.... Ik hoop niet dat je bedoelt dat je een schroevendraaier in een draaiende fan steekt?? :twisted: :o
Gr :-\
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 71
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2005
Ja hoor, alleen de achterkant hoor, je merkt meteen het verschil als de ventilator wil stoppen of niet. Maar je mag het ook met je vingers proberen hoor ;D. Ben dan wel benieuwd naar het resultaat
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering