Berichten: 21
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2006
Hallo
Na mijn station op benzine te hebben verkocht :'(. Ik rij al een tijdje in een 240 sedan op LPG uit 1990. Hij start âs morgens na drie keer starten. Heb verdeler en rotor schoongemaakt en bougies zijn goed.
Van de week merkte ik een raar probleem. Als ik een stukje gereden heb in de auto en ik zet de motor uit na 1,5 kilometer als de motor nog niet helemaal warm is dan start de motor niet meer. Na een uur doet hij het weer goed. Als de motor goed warm is na een langere rit dan start hij daarna prima.
Mijn vragen;
Heeft iemand een idee hoe kan het dan hij na een korte rit niet meer wil starten en na een lange rit wel.
Weet iemand hoe ik de kouwe start kan verbeteren?
onkerblouwe volvo 240 polar u9 1993 station
Berichten: 21
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2006
ebven met de leverancoer gesproken. hij zij dat de auto dan w.s niet goed start op benzine omdat deze dan te krasp staat afgesteld. weet iemand hoe en waar ik dit kan afstellen
onkerblouwe volvo 240 polar u9 1993 station
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik denk ook dat je het in de verdamper moet zoeken. Ik ben wel benieuwd wat de prec ieze oorzaak is. ]
Overigens: drie keer aanleggen om te starten is 2 maal te veel. ;D De mijne start op lpg zonder problemen direct als ik de sleutel omdraai.
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Had tijd terug vergelijkbaar probleem ('92-er lpg, start op benzine).
Verdeler en rotor vernieuwd (niet schoongemaakt) bougies vernieuwd (maar die van jou zijn goed zeg je), nieuwe bougiekabels + bobinekabel en gasklephuis schoongemaakt.
Dit maakte bij mij een wereld van verschil; bij de eerste slag slaat ie al aan.
Lees
Deze ook maar eens.
Of misschien heb je
Hier ook wat aan.
Berichten: 21
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2006
Bedankt voor alle suggesties. heb nagezien en zal het eea nog proberen.
ik heb intussen verdelerkanp, bougy's kabels vernieuwd. scheelt iets. start nog steeds niet in een keer en als warm is nog moeilijker.
ik kwan er dus achter dat hij de eerste seconden op benzine start. e3n ik had al 5000 kilometer alleen op gas gereden. dus met 100 km per uur overgeschakeld op benzine. mijn gedachte was dat de carb dan goed door zou spoelen met verse benzine. een warmke start gaat sindsdien een stuk beter. koude start nog 2 of 3 keer kor starten
het rijden op benzine ging ook niet helemaal goed. bij te veel gas hield de outo in. bij gas terug reed de outo weer beter
volgens de verkoper van de auto stond de auto erg arm afgesteld op benzine omdat deze auto backfireproblemen had gehad.
iemand had gesuggereerd dat de verdamper versleten zou zijn. kan ik daar iets aan reviseren of moet dat gewoon worden vervangen.
en weet iemand hoe ik de afstelling op benzine kan regelen?
onkerblouwe volvo 240 polar u9 1993 station
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:het rijden op benzine ging ook niet helemaal goed. bij te veel gas hield de outo in. bij gas terug reed de outo weer beter
Gasklephuis al bekeken?
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Joris Klapschaats schreef:iemand had gesuggereerd dat de verdamper versleten zou zijn. kan ik daar iets aan reviseren of moet dat gewoon worden vervangen.
Voor verschillende types verdampers zoals Vialle zijn revisiesetjes te verkrijgen, maar nu je schrijft dat ie op benzine ook problemen heeft neem ik mijn eerdere woorden terug ;D