13 January 2007, 19:49
Gelukkig nog niet definitief gekocht. Er zitten lichte krassen in de cilinderwand en de hoongroeven zijn weg. Dat betekend dus geen smering onder vollast en versnelde slijtage..
Er komt nog een LPT 940 blok binnen (met M90 !). Hier heb ik ook een optie op. Na 1995 is er in de ET motoren een ander type zuiger gekomen die voor minder kanteling (slijtage) zou moeten zorgen. Deze combinatie heeft ook meer dan 3 ton gelopen dus hier heb ik ook niet al te veel vertrouwen in. Maar het is samen met de 531 kop wel een goede basis om onder handen te nemen. Vanaf 1994 zitten er standaard oliesquirters in de turbo-blokken. De ET die nu open is gemaakt heeft deze nog niet. Ze kunnen erin, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?
Er komt nog een LPT 940 blok binnen (met M90 !). Hier heb ik ook een optie op. Na 1995 is er in de ET motoren een ander type zuiger gekomen die voor minder kanteling (slijtage) zou moeten zorgen. Deze combinatie heeft ook meer dan 3 ton gelopen dus hier heb ik ook niet al te veel vertrouwen in. Maar het is samen met de 531 kop wel een goede basis om onder handen te nemen. Vanaf 1994 zitten er standaard oliesquirters in de turbo-blokken. De ET die nu open is gemaakt heeft deze nog niet. Ze kunnen erin, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl