Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
je bent lekker op dreef.
je word al aardig warm.
comp. smelt al bijna :lol: :lol:
ga door
Antwoord
ok volgens mij gaat het dus over wat kaasie onder zn kussen heeft :lol:

AQ171C Penta 2.5 16v
onderblok met olie -injectors
gesmede drijfstangen & zuigers
aangepaste T3/T4 Turbo

en er komt een '98 M90 aan te hangen

zoiets ??


Ik realiseer me nu pas dat het nooit zo goed afloopt met mensen die teveel weten Tongue
Antwoord
Jelmar schreef:ok volgens mij gaat het dus over wat kaasie onder zn kussen heeft :lol:

AQ171C Penta 2.5 16v
onderblok met olie -injectors
gesmede drijfstangen & zuigers
aangepaste T3/T4 Turbo

en er komt een '98 M90 aan te hangen

zoiets ??


Ik realiseer me nu pas dat het nooit zo goed afloopt met mensen die teveel weten Tongue

begint er op te lijken volgens mij.
Antwoord
zoiets had ik ook al begrepen :-D

penta blok 16V 2.5 liter + sterke drijstangen + T04 turbo + gesmede zuigers + M90 + Misschien LH 2.4 injectie of MS (of K-jet??)

Wat ik denk wat de rede is voor de andere plaatsing pistonpen:
ivm met de langere slag moet de pistonpen sowieso al 3 mm naar boven vergeleken met een standaard B230 zuiger.
Standaard drijfstangen (B2X0) zijn 152 mm lang, de slag is 80 mm. Samen geeft dit een drijfstang/slag verhouding van 1.9.
Met 86 mm slag en dezelfde drijfstangen geeft dat een iets lagere verhouding, das minder goed.
Hoe lager deze verhouding is des te schuiner de drijfstang onder de zuiger staat en de zuiger krijgt dan veel grotere zijdelingse krachten te voorduren. Meer wrijving + slijtage.

Dus dan gelijk drijfstangen zo uitkiezen dat je een mooie verhouding hebt als je toch custom gaat 8)
Bijkomend voordeel is dat de zuiger korter kan zijn dus ook lichter.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Moet ie op de vlucht voor de belastingdienst of zo ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Jw240 schreef:zoiets had ik ook al begrepen :-D

penta blok 16V 2.5 liter + sterke drijstangen + T04 turbo + gesmede zuigers + M90 + Misschien LH 2.4 injectie of MS (of K-jet??)

voor zover ik begrepen heb KMS..
Antwoord
Pssssst......

Vandaag een B230FT gescoord !

;D

Volvo 242 GT wordt Volvo 242GT Turbo !

En owowow... Ze hebben de LH-jet computer weggeflikkerd... Wat een enorm probleem ! Whoehahaha !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Bozzma schreef:Pssssst......

Vandaag een B230FT gescoord !

;D

Volvo 242 GT wordt Volvo 242GT Turbo !

En owowow... Ze hebben de LH-jet computer weggeflikkerd... Wat een enorm probleem ! Whoehahaha !

Hij wel natuurlijk.... >Sad
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Antwoord
Mag ik er dan een R aan vastplakken ?

Volvo 242 GT/R ?

Of is die voorbehouden aan de AWD's en moet het dus Volvo 242 GT/Turbo worden ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Zo, vandaag alle troep losgemaakt ! De gepimpte motor kan eruit. Er was weinig meer van over. Deze gaat de schuur in en gaat gedemonteerd worden om te kijken wat er nou echt mee gebeurd is. Mogelijk komt deze motor wel weer eens terug in de GT, maar dan voorzien van lage compressie zuigers, een turbo-spruitstuk, de ITB's + turbo header, oliesquirters en de rest van de rommel. Maar nu eerst de B230FT erin. Ik laat deze motor vrijwel standaard. Van wat ik heb begrepen zit er al het "goede" spruitstuk op met de Mitsu turbo die vooral op lage toeren goed werkt. Dus middels MS de turbodruk llichtjes aanpassen en rijden maar.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 8.018 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.572 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.603 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&M 22 13.810 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.237 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 8.777 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 2.107 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 5.143 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.760 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)