16 November 2006, 00:01
je bent lekker op dreef.
je word al aardig warm.
comp. smelt al bijna :lol: :lol:
ga door
je word al aardig warm.
comp. smelt al bijna :lol: :lol:
ga door
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
|
16 November 2006, 00:01
je bent lekker op dreef.
je word al aardig warm. comp. smelt al bijna :lol: :lol: ga door
16 November 2006, 00:06
ok volgens mij gaat het dus over wat kaasie onder zn kussen heeft :lol:
AQ171C Penta 2.5 16v onderblok met olie -injectors gesmede drijfstangen & zuigers aangepaste T3/T4 Turbo en er komt een '98 M90 aan te hangen zoiets ?? Ik realiseer me nu pas dat het nooit zo goed afloopt met mensen die teveel weten ![]()
16 November 2006, 00:11
Jelmar schreef:ok volgens mij gaat het dus over wat kaasie onder zn kussen heeft :lol: begint er op te lijken volgens mij.
16 November 2006, 00:35
zoiets had ik ook al begrepen :-D
penta blok 16V 2.5 liter + sterke drijstangen + T04 turbo + gesmede zuigers + M90 + Misschien LH 2.4 injectie of MS (of K-jet??) Wat ik denk wat de rede is voor de andere plaatsing pistonpen: ivm met de langere slag moet de pistonpen sowieso al 3 mm naar boven vergeleken met een standaard B230 zuiger. Standaard drijfstangen (B2X0) zijn 152 mm lang, de slag is 80 mm. Samen geeft dit een drijfstang/slag verhouding van 1.9. Met 86 mm slag en dezelfde drijfstangen geeft dat een iets lagere verhouding, das minder goed. Hoe lager deze verhouding is des te schuiner de drijfstang onder de zuiger staat en de zuiger krijgt dan veel grotere zijdelingse krachten te voorduren. Meer wrijving + slijtage. Dus dan gelijk drijfstangen zo uitkiezen dat je een mooie verhouding hebt als je toch custom gaat 8) Bijkomend voordeel is dat de zuiger korter kan zijn dus ook lichter.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
16 November 2006, 00:36
Moet ie op de vlucht voor de belastingdienst of zo ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
16 November 2006, 13:42
Jw240 schreef:zoiets had ik ook al begrepen :-D voor zover ik begrepen heb KMS..
5 January 2007, 19:18
Pssssst......
Vandaag een B230FT gescoord ! ;D Volvo 242 GT wordt Volvo 242GT Turbo ! En owowow... Ze hebben de LH-jet computer weggeflikkerd... Wat een enorm probleem ! Whoehahaha !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
5 January 2007, 19:53
Bozzma schreef:Pssssst...... Hij wel natuurlijk.... > ![]()
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
6 January 2007, 15:25
Mag ik er dan een R aan vastplakken ?
Volvo 242 GT/R ? Of is die voorbehouden aan de AWD's en moet het dus Volvo 242 GT/Turbo worden ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
6 January 2007, 18:10
Zo, vandaag alle troep losgemaakt ! De gepimpte motor kan eruit. Er was weinig meer van over. Deze gaat de schuur in en gaat gedemonteerd worden om te kijken wat er nou echt mee gebeurd is. Mogelijk komt deze motor wel weer eens terug in de GT, maar dan voorzien van lage compressie zuigers, een turbo-spruitstuk, de ITB's + turbo header, oliesquirters en de rest van de rommel. Maar nu eerst de B230FT erin. Ik laat deze motor vrijwel standaard. Van wat ik heb begrepen zit er al het "goede" spruitstuk op met de Mitsu turbo die vooral op lage toeren goed werkt. Dus middels MS de turbodruk llichtjes aanpassen en rijden maar.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|