Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lekker in de olie
Erik265 schreef:. Lekker uitgezakt in mijn uitgezakte stoel, rechterarm ontspannen op mijn armsteun en mijn hand losjes op de automaatpook:

Bijna goed........... niet met je hand op de pook rusten Sad Schijnt niet zo goed te zijn voor de bak (en een revisie daarvan kost ook weer een paar centen...)
Ik heb wel een zwak voor de D24's. Heb jarenlang vakantiewerk gedaan, als bestelbuschauffeur bij Grolsch. De Mercedes 308D was favoriet bij de meeste collega's, maar ik nam altijd de enigszins afgeragde VW LT diesel........... vanwege het soepele motorkarakter en het heerlijke geluid !

Ben benieuwd naar je revisie-ervaringen !
Wie weet oant sjen op de Fryske FolFo Twafjittich-meeting (moet er toch maar 'ns van komen)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Citaat:Complete revisie incl. brandstofpomp en BTW: € 4263.-
Ruilmotor incl. BTW: €5140,- #-o

Ik zal morgen zelf nog twee offertes aanvragen, maar het gaat me in ieder geval een maandloon kosten

kunnen jullie nog een nieuwe collega gebruiken op het werk? :roll:

Maar balen Erik, mijn Diesel had na 400.000 wat olie in koelsyteem, ( liep nog als een trein) maar na montage van complete nieuwe kop, roetvrij tokkelen! Dit koste toch ook een 1200 euri, maar is wel stukkie minder!
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
dietbrand schreef:Trouwens om even op dat olielek terug te komen. Ik heb het ook maar in mindere mate, vooral na stevig doorrijden.

Mijn garage denkt dat het de kleppendekselpakking is (is er zelfs quasi zeker van). Volgende keer eens wat beter op letten bij het monteren (plus wat vloeibare pakking). Het is ook aangeraden om een kurken pakking te gebruiken ipv een rubberen (dixit monteur).

Ik hoop voor je dat het probleem bij de kleppendekselpakking ligt. Kan het niet aan de carterventilatie liggen zoals veelvuldig in dit topic besproken?

Gerben schreef:Bijna goed........... niet met je hand op de pook rusten Sad Schijnt niet zo goed te zijn voor de bak (en een revisie daarvan kost ook weer een paar centen...)
Ik heb wel een zwak voor de D24's. Heb jarenlang vakantiewerk gedaan, als bestelbuschauffeur bij Grolsch. De Mercedes 308D was favoriet bij de meeste collega's, maar ik nam altijd de enigszins afgeragde VW LT diesel........... vanwege het soepele motorkarakter en het heerlijke geluid !

Ben benieuwd naar je revisie-ervaringen !
Wie weet oant sjen op de Fryske FolFo Twafjittich-meeting (moet er toch maar 'ns van komen)

Nou, meer met mijn vingers. Maar bij het woord 'revisie' gaan mijn nekharen alweer overeind staan Confusedhock: , dus zal ik er voortaan van afblijven Big Grin

De D24 heeft inderdaad een heerlijk geluid, dat hoor ik vaker.
Bedoel je trouwens zoiets:
[Afbeelding: vwltsstea4.jpg]
Zo'n fantastische motor in zo'n lelijke auto. Zonde...

We moeten inderdaad maar eens een datum prikken voor een Fryske meeting. Ik zal zo wel een topic starten onder 'evenementen'.

Filip schreef:kunnen jullie nog een nieuwe collega gebruiken op het werk? Rolling Eyes

Maar balen Erik, mijn Diesel had na 400.000 wat olie in koelsyteem, ( liep nog als een trein) maar na montage van complete nieuwe kop, roetvrij tokkelen! Dit koste toch ook een 1200 euri, maar is wel stukkie minder!

Helaas berustte deze opmerking niet op de werkelijkheid. Ik verdien het wel, maar krijg het helaas niet Cry

Tja, dat mag ook wel na 4 ton. Wat voor olie gebruik je trouwens?
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
zo'n LT motor is toch echt wel te vinden...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ze is weer thuis ;D ;D ;D

Vandaag heb ik mijn Volvo weer opgehaald en oh wat rijdt dat nu fijn. Big Grin. Minder rook en minder lawaai. De radiateur is vernieuwd, ook de thermostaat. Brandstofpomp en verstuivers gereviseerd, nieuwe v-snaren en distributieriem, nieuwe motorsteunen (een was stuk) en nieuwe filters. Ik kan dus weer even vooruit.
Na twee weken in een Opel heb ik nu weer het gevoel in een echte auto te rijden. Heerlijk voelt dat weer. Met een rib minder in mijn lijf, maar toch erg gelukkig met mijn z.g.a.n. Folfo 8)
Over twee weken in de tectyl om het even af te maken.

Sorry Saint, ga toch even reclame maken: ik ben dik tevreden over Eggens Motorenrevisie uit Assen. Prima werk geleverd en prima service voor een eerlijke prijs. Iemand met hart voor de zaak (en ook voor de 240). Foto's van de revisie volgen binnenkort.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Fijn Erik dat je de auto weer terug hebt en dat je (tot nu toe) tevreden bent over gereviseerde motor. De auto had dus echt wel een groot onderhoud nodig zo te lezen.
Wel jammer dat je dit niet wist toen je de auto kocht.

Maar even geen reclame maken voor de verkoper. :-X
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
Mooi dat je zo tevreden bent (en dat er goed werk is geleverd)
Ik kan me voorstellen dat je na 2 weken slopel nu heel blij bent met je volvo ;D
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Hallo Erik ,

Gelukkig weer goede berichten.
Het zeurende gevoel in de portemonnaie gaat vanzelf weer over het heerlijke dieselgeluid doet alles snel weer vergeten.

Veel plezier met de "nieuwe" motor!!!!

Hebben ze er speciale inloopolie ingedaan?
Hoe zit het met natrekken van de kopbouten, moet je nog terug na 5000KM?
Nog adviezen gehad over inrijden?

Ik ben benieuwd naar je revisiefoto's.

Wellicht is dat de uitgekiende gelegenheid om een subgroep te starten van de D24 motor voordat allerlei kostbare info over het forum versnipperd raakt..........
Antwoord
Gefeliciteerd Erik, geniet er maar lekker van !!
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
240diesel schreef:Hallo Erik ,

Gelukkig weer goede berichten.
Het zeurende gevoel in de portemonnaie gaat vanzelf weer over het heerlijke dieselgeluid doet alles snel weer vergeten.

Veel plezier met de "nieuwe" motor!!!!

Hebben ze er speciale inloopolie ingedaan?
Hoe zit het met natrekken van de kopbouten, moet je nog terug na 5000KM?
Nog adviezen gehad over inrijden?

Ik ben benieuwd naar je revisiefoto's.

Wellicht is dat de uitgekiende gelegenheid om een subgroep te starten van de D24 motor voordat allerlei kostbare info over het forum versnipperd raakt..........
Zal wel speciale olie zijn, moet na ongeveer 1000 km weer olie verversen. Er is niet gesproken over het natrekken van de kopbouten, ik zal dit nog eens navragen.
Ik hoef niet bijzonder veel met het inrijden te doen. Het is beter om de eerste maanden in zo hoog mogelijke toeren te rijden. Maar vanwege mijn 3 trapsautomaat is dat niet echt nodig. Om op snelheid te komen maakt hij al wat toeren, vandaar. Hij raadde wel aan om de automaat in de 2 te zetten als ik merk dat er te weinig toeren gedraaid worden.

Toen ik de motor voor het eerst hoorde draaien, vergat ik de kosten even 8) Nog steeds goed idee van een apart D24 topic :Smile
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olie vervangen '92 240 GLE UraniumFever 12 11.674 3 December 2017, 16:26
Laatste bericht: Marc1970
  Olie melding losse slang MarcelVeld 5 6.239 1 August 2017, 06:34
Laatste bericht: Dirk342
  Olie druk lamp werkt niet, Volvo 145, B20A RonaldD 3 4.733 11 December 2016, 22:33
Laatste bericht: RonaldD
  Zonder olie gereden, wat checken (!?) Yezzz 8 10.750 28 July 2016, 12:45
Laatste bericht: KennOne
  Hoeveel liter olie in een 2.3 (Volvo 240) KennOne 4 7.027 8 March 2016, 15:11
Laatste bericht: KennOne
  Brandende olie WimB 5 5.041 24 September 2015, 10:53
Laatste bericht: Marc1970
  Olie lekkage. Halve maantje? Kwekkel 12 9.637 13 July 2015, 11:51
Laatste bericht: skidje
  Olie lampje brand bij optrekken A_A 7 8.396 17 June 2015, 23:22
Laatste bericht: Dopski
  Hoog olie verbruik en backfire op lpg ? Jerry 9 10.379 27 May 2015, 09:16
Laatste bericht: Jerry
  te veel olie verlies volvo 244 diesel van 1983 Ridouan 0 2.222 18 February 2013, 13:11
Laatste bericht: Ridouan

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)