Hallo Erik,
Heel jammer van je motor!
Ik schrik me dood van de genoemde prijzen of is het inclusief de heftruck die de motor uit gaat laden????
Kijk eens op deze link.......
http://www.motorensuche.com/amauswahl1.html#
druk op de volvo- diesel toets en laat je verrassen!
Ik zou wel even stevig google-en om wat ervaringen van anderen te peilen voordat je tot aanschaf over gaat.
Zelf ben ik dezelfde weg gegaan als jij v.w.b. de motor dus ik heb ook de volvo sloperijen eens gebeld.
Zij vroegen in guldens hetzelfde als de genoemde website nu in euri's vraagt.Bovendien was de historie van het blok compleet wazig....
Ik weet niet of je de auto dagelijks nodig hebt anders zou je ook nog wat paardenmiddelen kunnen proberen voor je het blok er uit haalt:
De zuigers zelf zijn meestal niet de oorzaak maar de zuigerveren die het zaakje af moeten dichten.
Deze kunnen helemaal vastkolen en dan de compressie verruineren.
Het paardenmiddel is dan om wat ATF olie , remolie of WD 40 op de zuigers te laten lopen.
Daarna het spul in laten werken gedurende de nacht en de volgende morgen kijken of je resultaat hebt geboekt.
Laat je niet blij maken met een dooie mus want bij mij was de motor al te ver heen en hielp het niet.
NIET TE VEEL OLIE (anders loopt je zuiger s"morgens tegen een vloeistofslot)
DE OLIE VIA INLAATSPRUITSTUK EN EEN SLANGETJE MET INJECTIESPUITJE PER KANAAL INSPUITEN MET DE BETREFFENDE INL.KLEP OPEN(motor dus tussendoor met de hand verdraaien)
Als je de olie/WD40 namelijk te ver voor de inlaatklep er inkiepert kan de motor s'morgens op hol slaan en even kort en hevig lopen op de olie die hij dan aanzuigt....
Neem het verhaal anders eens met je monteur op die je vertrouwd en wellicht wil hij het eens voor je proberen.
Alle tijd die je zo nog met je motor rekt kan je besteden aan een goede voorbereiding voor een ruilmotor.
succes groet Jan