Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verbruik B23A op GAS; 1 op 5,5 normaal?
michiel schreef:Ik weet eigenlijk niet eens wat voor motor ik heb...... stom he? :roll:

Een 245 GLE uit 1979, hoe kan ik dan zien wat voor motor hier in zit?

En dat verhaal van bozzma klinkt leuk, maar dan heb je naast de 300 euries van de ontsteking weer 300 euries..... das een hoop geld. Dan begin ik het liefst met de ontsteking....

Het mooie is.....

Het een gaat hand in hand met het ander....

Ontsteking helemaal goed maar mengsel niet --> knudde.
Mengsel goed maar ontsteking verloopt/staat niet goed of is te zwak --> knudde.

Op LPG moet je zorgen dat vooral je ontsteking goed is. LPG fikt toch wel en als je geen kleppen of luchtfilterhuis hebt dat kapot kan gaan, who cares ?

Bij benzine is het net andersom. Benzine ontsteekt makkelijker bij een lagere spanning. Behalve bij de koude start. Maar daar is een verkeerd mengsel weer echt "killing".

Tja... T kost allemaal geld. Maar het is nog altijd goedkoper dan een nieuwe auto.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Het lijkt mij wel wat, zoiets, gewoon een dag organiseren waarin we aan de lopende band die dingen monteren en afstellen. Op zo'n manier kunnen we ook wat kwantum korting bedingen Big Grin .

En dan nu het belangrijkste, we binne mooi fut met sien allen! Na afloop ergens eten, leuk toch en weer naar huis rijden met een auto die super staat afgesteld, idee?

Alleen nog een locatie met brug regelen iemand die een beetje lassen kan voor de ringetjes en klaar zijn we! Big Grin
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Postma 245 GL schreef:Alleen nog een locatie met brug regelen iemand die een beetje lassen kan voor de ringetjes

Wat denk je van Utrecht? 8)
Hebben we ook gelijk de man erbij die weet hoe het moet :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Peter Timmer schreef:
Postma 245 GL schreef:Alleen nog een locatie met brug regelen iemand die een beetje lassen kan voor de ringetjes

Wat denk je van Utrecht? 8)
Hebben we ook gelijk de man erbij die weet hoe het moet :lol:

Mooi centraal in het land lijkt mij zo! Ik ben er wel voor te porren zoiets op derde of vierde kerstdag ofzo Big Grin Moeten alleen even weten wie er allemaal aan mee wil doen.

Lijkt mij wel wat.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Sleutelruimte is bij deze geregeld.

Ik zou enkel moeten weten hoeveel mensen een ontstekingsombouw willen en hoeveel een lambda-sensor (wideband, narowband of enkel de ring).

Als er een aantal technische mensen meewerken dan is het goed te doen.
Antwoord
ik wil eigenlijk beginnen met een ontsteking, en het liefst een 123 want daar heb ik bij mijn 2cv goede ervaringen mee. Die lambda die komt later weer, als het vakantie geld binnen is.
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
1. Is 123 leverbaar voor jouw auto ?

Zo ja, dan is het een interessante optie.

Zo nee, dan zul je moeten kijken naar andere alternatieven.

Ik heb er wel een maar dan moet ik wel van tevoren weten hoeveel mensen daarin geinteresseerd zijn. Kosten zijn vergelijkbaar of lager dan die van een 123. De werking beter door het ontbreken van bewegende delen.

2. Laat dan tenminste een ring in de uitlaat lassen zodat er tijdelijk een meter ingeprikt kan worden om die dag een afstelling te doen. Dan kan je de lambdasensor later vlot installeren als je deze nodig denkt te hebben.
Antwoord
Hallo,

Wat gaat het kosten voor iemand die enkel de boel wil proberen af te stellen. Alleen een ring dus.

Gr RenÃÂ
en blauwe van '93.
Antwoord
Uitlaat demonteren, ring inlassen, uitlaat monteren met nieuwe pakkingen.

Uurtje werk ? Dan nog een testrit met testapparatuur aan boord + afstellen. Uren, materiaalkosten en werkplaats... Over de 100 euro zal het niet worden.

Dan ga ik er wel vanuit dat het ontstekingssysteem in goede staat is en er geen andere problemen zijn.
Antwoord
Goed plan

Ik wil eventueel wel komen met mijn TIG, MIG, of autogeen setje.

Zo´n ring in de uitlaat lassen stelt niets voor, ga ik een dezer dagen ook bij mijn 264 doen.

Een wideband lambda gaat nog iets boven m´n studenten budget, maar aan zo´n sleutelmiddag wil ik best meedoen.

Gr

JoostV6
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  welke nokkenas op een B23A op LPG? annoh 4 949 12 June 2024, 15:12
Laatste bericht: gydomatra
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 1.789 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  Verbruik Volvo 240 CK070 14 10.859 28 February 2020, 02:36
Laatste bericht: CK070
  Welke motor B23A en B230A peterxvolvo 2 4.058 5 May 2019, 17:48
Laatste bericht: peterxvolvo
  Koude start gaat niet en verbruik aan de hoge kant B200ET woes 14 9.762 29 January 2019, 11:42
Laatste bericht: woes
  hoe plaatsen vliegwiel b23a abco 3 5.020 19 August 2017, 17:31
Laatste bericht: daddyphilipsen
  vocht in motorblok B23A johan everaerts 3 4.590 12 December 2016, 23:31
Laatste bericht: Marc1970
  Hoe kan ik mijn verbruik zien? S40 T-4 5 4.652 26 October 2015, 16:58
Laatste bericht: volvo 245 SE 1992
  Hoog olie verbruik en backfire op lpg ? Jerry 9 10.379 27 May 2015, 09:16
Laatste bericht: Jerry
  Brandstof pomp vervangen B23A A_A 6 5.470 25 February 2015, 10:25
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)