Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
techniek en wetenschap komen wel steeds dichter bij elkaar op deze manier
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Wat zijn nou standaard klep-diameters ?

Ik heb 38mm uitlaat (gemeten aan buitenrand v/d klep) en 46mm inlaat.

Waar koop ik (snel) een verstelbaar nokkenaswiel ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Ow:

Exhaust Ø 35 (left) Inlet Ø 44 (right)


Maar... Meet ik dan goed ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
kunnen vergrootte kleppen in de kop zitten lijkt me ??

en bel Beek Autoracing even over de verstelbare nokkenastandwilen, ze leveren meestal zeer snel.
Anders misschien biesheuvel?
Antwoord
Als de meting inderdaad aan de buitenzijde van de klep moet plaatsvinden... Maar de klep ligt natuurlijk in de zitting. En de doorgang is dan wel weer 35/44...

Nou ja... Maandag het kopje netjes afmaken onder leiding van Bert van HRW. De inlaatkanaaltjes nalopen en de puntjes op de i zetten. Kopje compleet demonteren en in de wasmachine schoonmaken.

Klepjes netjes schoonmaken en controleren op lekage. Even kijken wat er aan de hand is met de klepveren en dan het geheel weer monteren.

Blok nog even netjes schoonmaken, nieuwe pakking ertussen en monteren maar weer....
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Vandaag bij HRW geweest. Lekker aan mijn kopje staan werken. Bert heeft me weer een hoop van zijn truukjes geleerd. Zoals kleppen slijpen.... Maar dan met een extra schuin randje zodat de lucht mooi langs de klep kan lopen... Jaja... Alle randjes tellen !

Zo ook de spruitstukjes. De radius loopt te ver door. Dus waar de inlaat alweer recht had moeten zijn loopt het spruitstuk nog iets door in een bocht. De oplossing: de spruitstukken vlakken onder een hoek. Daardoor komen ze recht op de kop te staan en klopt de radius.. Jaja ! Ook de radius telt !

Verder ben ik het spruitstuk mooi glad aan het maken en breng ik een "golf-balletjes-structuur" aan. Allemaal ondiepe putjes die luchtkussentjes gaan vormen en de lucht goed gaan geleiden.

De zittingen worden nog geslepen, de nokkenas gemonteerd met de JUISTE klepspeling, en de EGR gaten worden afgedopt.

Wel 2 dagen werk aan een simpele cilinderkop, maar dan heb je ook wat. Straks nog een verstelbaar nokkenaswiel en een juiste riem en dan moet het al een behoorlijk stukje beter presteren dan het deed.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Weer een hele dag staan schaven en verspanen aan de kop. De kleppen zijn geslepen, de zittingen zijn geslepen, de kop is gevlakt... De inlaatkanalen zien er zeer spectaculair uit en ik heb mezelf verrast met een mooi gepolijste overgang tussen het spruitstuk en de kop. Naadloos ! Wel een hoop werk zeg.. Voorts een speciale bewerking uitgevoerd om de lucht niet aan het spruitstuk te laten verkleven. De kleppen sluiten nu weer 100 % en alles ziet er tip-top uit.

De EGR gaten moeten nog afgedicht (EGT ?? Hmm..),
De boel nog een laatste keer in de wasmachine....

En dan kan het zaakje weer in elkaar met nieuwe pakkingen. Bij elkaar een enorme operatie, maar hopenlijk wel met een spectaculair resultaat. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als de kleppen dadelijk wel netjes gesteld zijn en de nokkenas op tijd staat. Dat zou nogal eens een verandering kunnen geven.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Alles netjes. Morgen nog afmonteren. Het is helemaal naar mijn zin. De "hete" nokkenas is een KG Trimning KG7 as. Ruim 300 graden duration en net over de 100 graden overlap. De lichthoogte is 12,2mm-0,35/0,45 klepspeling.

Ik moet nog een verstelbaar nokkenaswieltje en een goede riem uit Zweden halen en een goede TPS sensor monteren. Dan alles nog eens een keer netjes monteren en dan moet het goed gaan.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Nogal een bevalling, zo'n kopje doen. Zeker als je het netjes doet. Alles zit weer in elkaar en zelfs de spruitstukpakking is pas gemaakt om een zo mooi mogelijke flow door de inlaat te krijgen. Ik ben erg tevreden ! De ITB's ook weer netjes gemonteerd. Nou nog even beslissen wat ik met de rest van het blok doe. Uit elkaar trekken of laten zitten ? Turbo zuigers of N/A ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
krijg al klamme handen als ik er aan denk dat ik dat ooit zou doen ,

Als het ooit nodig is breng ik het wel bij de buur dan komt het ook wel goed , beter voor mij ÃÂn de motor :wink:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 8.023 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.588 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.610 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&M 22 13.842 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.243 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 8.780 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 2.111 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 5.143 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.768 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)