Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
over die rollenbank dat klopt wel ja.

als je auto te slap in de bank staat heb je teveel wielslip tenopzichte van de rollen.

zie het als je auto op een nat weg dek.

op zon bank gaan ze je motor min of meer afremmen door een soort rem die op de rollen zit.

de motor moet dus de geremde rollen aandrijven en hier heb je dus je pk's voor nodig. als je dus je auto te los hebt staan gaan je banden slippen op de rollen.

de echte goede manier om je pk's te meten is de motor direct aan de krukas in de bank te zetten.
maar dan moet je achteraf nog weer wat pk's er af halen door dus de verliezen van de aandrijving.
Antwoord
Er gaat binnenkort een "H" nokkenas in.

En mijn TPS sensor van een oude Escort doet moeilijk... Dat zal me leren ouwe zooi van Ford te monteren...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Wat wordt de oplossing voor de TPS sensor, heb die van mij ff nagekeken en bleek een open/dicht sensor te zijn. Ik zat al te denken om ff naar de sloop te rijden en d'r ÃÂÃÂn van een Fordje te plukken. Maar nieuw lijkt me ook wel beter. Zo vroeg mogelijk eventuele storingen tekkelen lijkt me...
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Wat wordt de oplossing voor de TPS sensor, heb die van mij ff nagekeken en bleek een open/dicht sensor te zijn. Ik zat al te denken om ff naar de sloop te rijden en d'r ÃÂÃÂn van een Fordje te plukken. Maar nieuw lijkt me ook wel beter. Zo vroeg mogelijk eventuele storingen tekkelen lijkt me...

Ik heb dr denk ik nog wel een voor je Lukas !! ik zal even kijken strax.

Ik kom namelijk net van een weekendje op Circuit Francorchamps Big Grin
Antwoord
De laatste B230's met motronic hebben de juiste TPS sensor. LH-types zijn inderdaad niet te gebruiken.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Zijn die zonder moeite over te zetten? zelfde aansluiting op de as van de gasklep?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Nou.. Volgens mij heeft Volvo maar een aantal spruitstukken gehad. Een K-jet, een LH-jet vroeg type en een LH-jet/Motronic laat type.

Maar het is niet bevestigd dat deze zonder meer op het spruitstuk past. De kans is wel heel erg groot.

Het Escort-ding past precies op de DCOE gasklephuizen als je de metalen busjes eruit draait.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Vandaag de GT weer eens onder handen genomen. De inlaatspruitstukken gedemonteerd. De aansluiting van de inlaatspruitstukken op de kop vielen nog niet eens zo heel erg tegen. Hoogstens een rand van 1,5-2 mm. Maar de aansluiting van de Throttle Bodies op de spruitstukken was wel erg slecht. De TB's zaten er scheef op en er zat hier en daar een rand van 4mm.

Dus de hele dag aan het dremelen geweest. Het ziet er nu al netter uit maar het behoeft nog wel wat huisvlijt.

Toen ook maar even de kleppendeksel gelicht en de nokkenas nagemeten. Uitlaat 12mm lift. Inlaat 12,2 mm lift. Inlaatklep duration ruim over de 300 graden (om en nabij de 320). Klepoverlap tegen de 100 graden. Zou niet misstaan in een F1 auto...

Geen wonder dat die GT zo piekt. Tot 4000 toeren is er totaal geen cilindervulling en er komt zo veel onverbrand mengsel de uitlaat in dat de lambda sensor denkt dat de motor erg arm loopt. Boven de 5000 toeren had ik last van veel turbulentie in de inlaat. Dus daar ging mijn powerband.. Ik wil niet zeggen dat de GT langzaam was... Nog altijd een stuk vlotter dan een standaard 2.3 K-jet.. Maar.. Ik had toch heel erg het gevoel dat ik het maximale er niet uithaalde.

Er komt nu een standaard H nokkenas in. Eventueel wissel ik die later nog met een iets feller nokkenasje. Maar zo'n overdreven ding als er nu in zit, dat hoeft niet meer.

De inlaat nog even netjes afwerken en dan opnieuw testen met een nieuwe TPS sensor. Ik moet ook nog even in de software duiken want de TPS waarden komen nu als RAW waarden binnen in plaats van in procenten.

We zijn weer aan de hobby.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
goed bezig bozzma

eerst eens standaard afstellen tot hij goed loopt.
dan langzaam gaan opvoeren.
dan weet je pas waar je mee bezig bent.

maar goed das mijn idee erover hoor.
maar daar hebben we het al eens over gehad laatst.
vind het al goed van je dat je ook al je fouten post.
ga zo door :lol:
Antwoord
We hebben het elders ook al eens over nokkenassen gehad. De nokkenas die er uitgehaald is had mega-dikke nokken. Ik wil er graag een H nokkenas in stoppen. Maar ik kwam latere sportnokkenassen tegen zoals de VX en de VX3. Deze lijken mij echter veel tammer. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de latere nokkenassen ook het milieu moesten dienen. De latere nokkenassen mochten niet te veel overlap hebben om de kat te sparen tegen onverbrand mengsel.

De H nokkenas lijkt dus op de GT6 na de meest sportieve nokkenas. Pure gegevens laten zien dat de H nog redelijk mild is. Maar ik wil graag koppel vanaf 1000 toeren om de kont om te krijgen. En de GT die we hebben met een H nokkenas erin voelt behoorlijk sterk in het middengebied. Ik heb dan nog een 6mm langere slag en betere cilindervulling. Dus als ik het koppel over kan nemen van een standaard GT motor, vermeerderd met mijn aanpassingen... Dan ben ik redelijk blij denk ik.

De inspuiting is iig stabiel. Als ik juiste meetwaarden heb met een goede TPS sensor dan verwacht ik tot 7000 toeren weer een mooi stukje winst.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 8.018 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.572 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.603 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&amp;M 22 13.810 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.237 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 8.777 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 2.107 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 5.143 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.760 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)