Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Hoe is de staat van het rubber van de olievuldop? Mijn auto laatst bijna uitgebrand omdat er olie spatte op het uilaatspruitstuk (wordt bij flink trappen in een turbo goed warm) Effe een nieuwe ring erop en klaar... Misschien en beetje te simpel gedacht...maar toch. :wink:
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 602
Topics: 31
Lid sinds: May 2006
Aan de olievuldop kan het niet liggen :oops: :oops: :oops:
Die zit er namelijk nieuw op :oops: :oops: :oops:
[size=9px]Was hem een keer vergeten weer erop te zetten...[/size] :
1980 GL Diesel (USA)
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Weer iets uigesloten :lol:
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 602
Topics: 31
Lid sinds: May 2006
Daarvoor dank
1980 GL Diesel (USA)
Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
Maar klepdekselpakking dus niet? Mijn auto liet elke keer een mooie kring achter, bleek het aan de achterkant lek te zijn, en het was een rubberen ding... dus eentje van volvo erop gezet, en sluit weer prachtig
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 660
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2006
niet dezelfde diesel als in de 940 toch?
45 1993,v70 awd 97
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
De nieuwe dop kan nou net wel eens het verschil maken.... Die sluit (te) goed af....
Wat ik wil zeggen: De motor moet ergens de langs de zuiger gelekte gassen kwijt. Deze gaan door een aantal slangen naar de inlaat om zo de dampen te verbranden. Om de een of andere reden is dat bij jou meer dan gebruikelijk en komt er veel olie mee de inlaat in. De motor wordt dus bij een revisiebedrijf gewoon afgekeurd. Tja, jee.. Die mensen moeten ook wat verdienen...
Maar voor jou, als de motor zonder niet al te veel aarzelen aanslaat dan zit het er dik in dat ie nog jaren mee kan.
Goed:
Er zit een enorm dikke slang die naar het luchtfilter loopt. Die moet je laten zitten, die doet enkel lucht.
Daarnaast zitten er nog een aantal slangen op de inlaat. Deze zijn dunner en zijn op 1 of meerdere plekken aangesloten op het motorblok. Een ervan zie ik op de foto al zitten, die zit bovenop het kleppendeksel.
Er zal er vermoedelijk nog een zitten aan de zijkant van het blok.
Koppel deze aan de kant van de inlaat los en hang ze in een pot. Doe op de andere kant een stukje slang met een bout erin om em af te doppen. Maar pas op: alles wat in het aanzuigkanaal kan verdwijnen zal de motor vernietigen. Zorg dus dat je dit netjes doet.
En maak het blok eens schoon. Bijvoorbeeld met een keukenontvetter en een hogedrukspuit. Maar spuit niet in de luchtinlaat van de motor.
Dan zie je tenminste waar die smurie vandaan komt.
Berichten: 602
Topics: 31
Lid sinds: May 2006
Goede uitleg, Bozzma. Dit begrijp ik tenminste.
Er staat een grote schoonmaakactie gepland voor dit weekend, neem ik dit direct mee.
Voor het ongelukje met de vuldop had ik het probleem ook al...
1980 GL Diesel (USA)
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Da wa's ik nie !
Da ware Jip en Janneke !
Berichten: 602
Topics: 31
Lid sinds: May 2006
Bozzma schreef:Da wa's ik nie !
Da ware Jip en Janneke !
En die heb ik nodig!!! :lol:
1980 GL Diesel (USA)