Topics: 23
Dat ben ik volledig met je eens. Alleen al voor diagnostische doeleinden is de TPS fijn.
Ik denk dat we zeker eens contact moeten onderhouden...
:wink:
Topics: 7
Hi Bozzma en alle anderen.
Ben zeer benieuwd in je 260 MS. Misshien had je gelezen dat ik bezig ben een 2.7 te revisseren. Dit gebeurt na de vakantie.
De interesse die ik heb is vooral nav het verbuik van mijn 265. Dit ligt nu op gemiddeld 1:6 en dat kan beter. Liefst wil ik een VPI er inleggen, maar dan moet je MS en alle andere sensoren aangaan leggen.
Nu kan ik eventueel aan een 280 met elektronische injectie komen. Dit motorblok heeft meer vermogen (175), maar belangrijker dat alles electronisch is. Zou je hier makkelijk een VPI kunnen installeren?
Of heb je dan toch nog een MS nodig?
Verder zou ik graag een paar prijzen willen weten (mag je ook in een PB geven) over de gasinjectoren en eventueel benzine injectoren voor het geval dat in de 2.7 van een MS ga voorzien. Aangezien ik het blok uitelkaar heb liggen, kan ik nu overal goed bij en kan ik het beter nu eventueel doen dan achteraf.
Een MS zag ik dat die geleverd kon worden voor 450, nu de rest nog.
Bedankt Carlos
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Nou.. Ook wel goedkoper hoor.
Even kijken....
Of je nou VPi van Prins installeerd of je kiest voor een MS combo, ik denk dat je met MS wel voordeliger uit bent. Maar je hebt wel gelijk, op een 2.8 met motormanagement systeem kan je zo een VPi installatie hangen. Die kan ik ook leveren en dan heel wat voordeliger dan bijvoorbeeld Prins. Prins gebruikt wel de prachtige Keihin injectoren.
Als je een 2.7 pakt, dan zit je vast aan MS. Of je moet je luchtweger bloot durven stellen aan een backfire, al kan het met een rijk mengsel best een poos goed gaan.
Waarom je een 2.7 zou willen ombouwen naar electronische benzineinjectie is me onduidelijk. Ik neem aan dat je dan toch op LPG zou willen gaan rijden.
De 2.8 heeft wel als voordeel dat deze een "even-fire" motor is, en deze is dus makkelijker te voorzien van een deugdelijke ontsteking.
Als je de keuze hebt zou ik voor de 2.8 gaan, maar... Inbouwproblemen verzekerd. Want echt makkelijk installeren is een Motronic niet.
Kom je in Oktober naar de Volvo Beurs ? Dan staan wij er ook weer met de GT en de 264, beiden op VPi/MS
Het is wel de bedoeling om in oktober naar de beurs te komen, zal je daar ongetwijfeld wel zien.
Op dit moment heb ik een 2.7 in de auto liggen. En er zit ook al lpg in, op de conventionele manier dan.
Waarom toch VPI?
Verbruik wil ik lager zien te krijgen en ik verwacht dat je rendement beter wordt, vooral al je MS gebruikt waarbij je de voorontsteking vroeger kun zetten plus de rest.
Benzine injectie is niet echt noodzakelijk, maar als de kosten erg meevallen, waarom dan dit stukje niet meteen meenemen.
Ben zeker benieuwd naar je 264
De kosten zullen wel meevallen, 6 injectoren en een pomp. Maar.. Waar laat je ze ?
Ontsteking is lastiger. De odd-fire motor wil daar nog niet lekker mee werken. Toch heb ik iets bedacht met V8 en zo... Maar dat is nog experimenteel.
Wat dat aan gaat laat 123 hier een steekje vallen ! Maar ik denk dat odd-fire ze te lastig is.
Ik ben benieuwd wat je bedacht hebt en of het werkt. Ook van funsdaf heeft ontwikkeld. Hoop dat hij ons ook op de hoogte houdt van zijn werk.
Misschien kun je bij een 280 blok de kunst afkijken, want hier hebben ze wel alles electronisch?
Zal je zeker zien op de volvo dagen.
Nou ja.. Funsdaf heeft het verhaaltje aangehoord, bedacht dat ie dat zelf ook zou kunnen en is dat ook op zijn auto gaan bouwen.
En gelijk heeft ie. Waren er maar meer (niet teveel). Want dan kom je voor onderdelen al snel mijn kant op :-)
De gedachte is:
Custom programmeerbaar motormanagement systeem.
En als jij een doorgewinterder buizenframe-buggy-racer bent dan ken je DTA, Motec, VEMS, MegaSquirt. En het zal mij een worst zijn welk systeem je wilt gebruiken. MS is alleen een tikje goedkoper en er is meer aan te tweaken (shiftlight, switchable tables, enz,enz.)
Deel 2 zijn de injectoren. En of je nou injectoren van de LPi installatie van Vialle, de VPi installatie van Prins (Keihin injectoren) of een Italiaans alternatief gebruikt, dat zou mij ook een worst zijn.
Waar het mij innitieel om gaat is dat verkrijgbare motormanagement systemen + G3 LPG injectie componenten een prima alternatief opleveren voor backfiregevoelige motoren en motoren die een LPG dosering per cilinder wensen, of motoren die geen restrictie in het inlaatkanaal wensen te hebben.
Leef je uit en verras me met innovaties en fantastische plannen !
Ik ben een stapje verder gegaan met de 240. Daar zit inmiddels DIS ontsteking op, Shiftlight, toerenteller output, bi-feul op 1 motormanagement systeem....
Hoe gek kan je het maken ? Mijn project is oneindig. Maar dat is voor andere mensen niet echt wenselijk. Dus baken je eisen af. Vraag jezelf de volgende vraag:
WAAROM zou ik LPG injectie willen ?
Goede antwoorden zijn:
Mijn motor is backfire gevoelig en er raken onderdelen beschadigd bij een backfire.
Ik wil meer vermogen uit mijn systeem en heb anders dan het LPG mengstuk geen restricties in het spruitstuk
Foute antwoorden zijn:
Ik verwacht dat mijn motor zuiniger gaat lopen.
- Dit kan deels het geval zijn omdat je meer afstelopties hebt, maar bij een goed afgesteld systeem hoeft dat zeker niet het geval te zijn.
Ik verwacht meer vermogen
- DE voorwaarde voor meer vermogen is meer lucht de motor in. Een mengstuk helpt daar niet aan mee, maar er zijn meer beperkingen. Bijvoorbeeld de carburateur. De gasklepdiameter. Als er meer vermogen behaald zou moeten worden is een LPG injectiesysteem wellicht een van de duurste methodes om een paar pk te realiseren. Tenzij het mengstuk als zeer restrictief gezien mag worden (bij injectie-auto's)
Maar ik hoop op enorme belangstelling in Oktober. Ik blijf een onvervalste techneut die graag een boterhammetje wil verdienen maar ik hou niet van broodjes aap. Ik vind mijn systeem erg uitdagend en ik zie er een oplossing in.
Is geen kritiek hoor. En het is ook interessant wie het eerste was... In deze wereld is het zo goed als onmogelijk om iets als eerste te bedenken. Want mijn idee was ook al niet origineel. Daar waren ook al erg veel mensen mee bezig.
Ik hoop dat je met mooie dingen komt, kunnen we lekker tegen elkaar op gaan (of elkaar helpen)...
Als jij eerder was, gaat alle eer naar jou
Laten we het volgende voorstellen:
Zodra we de 264's in orde hebben (mijn streven is de 264 deze week definitief af te ronden...) dan steken we de koppen bij elkaar en gaan we een PRV6 kit maken ?
Funsdaf schreef:En de ontsteking ben ik iets heel anders van plan als waar we eerder ooit over gemailt hebben, want daarvan ben ik nog steeds niet overtuigd dat dat gaat werken.
Wat ga je doen ? 123 erop ?
:lol:
Je had inderdaad deels gelijk. Want er missen 2 cilinders uit de V8 en dit zijn geen tegenover elkaar liggende cilinders (zuigers die gezamelijk in BDP komen). Dus je zal inderdaad 4 bobines moeten gaan gebruiken waarvan er 2 als DIS bobine gaan werken en 2 als Coil-on-plug (alleenstaande bobine's.
Je kan met de Extra-code tot 6 bobines aansturen dus je zal het niet kunnen redden op een V6-2 cilinders om COP te gebruiken of je moet odd-fire goed kunnen benutten. Maar je kan wel een V8 instellen als DIS waarbij je dus 2 bougies weg laat vallen.
Mee eens ?
Topics: 20
Bozzma schreef:WAAROM zou ik LPG injectie willen ?
Foute antwoorden zijn:
Ik verwacht dat mijn motor zuiniger gaat lopen.
Mijn conclusie is dan nog maar even te wachten en zuinigheid te zoeken in:
- de afstelling van de Kjet (Drukmetingen)
- uitwisselen onstekingskasten of 123 als die er komt
En verder te hobby'en aan wegligging en een huis
[img][/img]